Morfum skrev:
-------------------------------------------------------
> ärligt så tror jag att jag är en av dom 1% som
> anser att man inte kan köra alls. =)
Det är nog lite så här också.
Fast jag har jobbat som chaffis, bl a i Stockholms innerstad (med bra resultat).
Jag vet p g a diverse racingkurser hur fort jag har kapacitet att köra. Jag saknar den där sista lilla procenten som gör att jag hade blivit en riktigt bra tävlingsförare. Att veta det gör att jag vet lite bättre vilket naggande på dessa marginaler jag har råd att unna mig, d v s ganska små.
Andra är inte rädda när dom åker med mig, om dom nu inte råkar vara generellt åkrädda.
Jag är dock inte så värst säker på att jag kör bra för att det verkar så. Jag tror nämligen att man blir dålig förare i samma stund som man tror att man är bättre än andra. Sen måste man väl inte tro att man är BÄTTRE än alla andra, väl?
Nu råkar det också vara så att jag p g a de neuropsykiatriska handikapp jag har begåvats med har mycket svårt att falla in i vanor. Jag glömmer t ex helt enkelt att det för några veckor sedan var 90 km/h på en vägsträcka här och kör utan att oroas de 70 km/h det är där nu, medan mina medtrafikanter i stor utsträckning blir akuta rättshaverister över ändringar i det dom ser som normalläge.
Några av de sämsta bilister jag har haft att göra med är svetton i olika former. Ingen hänsyn och anpassning där i många fall, utan tävlandet är med i hela livet. Ischhhhhh...
:)