Om man måsta ha en skibike...

Daner

Aktiv medlem
Pratade nyss med Devin om en beställning, men han skickade en bild av det som han har mest tid på senaste veckorna:

SB-1-Copper.jpg ht=485

the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> Hm, börjar gå lite för långt?

Ja, som allt annat, snart hänger kiddsen med linjal och filmkamera för att hinna se alla stunts som utförs.
Snyggt, NEJ,
Värst, Kanske.

> Roligare med skidkonvertering av sin vanliga
> bergssläde?

Jag gillade konverteringen där man fortfarande kunde trampa:) Funkar det skulle det faktiskt kunna var intresant när det är som mest snö och folk går dåligt i skogen:)

Lenz Sport Ski Motocross
Slash Ski Bike Frame with Saddle: $1650
Pro Ski adaptor kit: $350
All Mountain Ski-MX Ski set: $300
Powder Board Ski set: $400
Ski Bike Saddle with mounting: $250

Nej, jag tänker inte ta in några demos.

Hm, jag har både en bakdämpare och en sunkgaffel liggande... Om man skulle köpa ett par sådana här för 250,- på CO:

313816_Y_2005-11-20_105450_761.jpg ht=500

Senast redigerad av en moderator:
Jag ser inte poangen, men det har kanske någonting att göra med faktum att jag har tillräckligt många år på skidor (och en bräda, och teleskidor, och monoski, och figls, och snowblades) att jag ser en skibike som en begränsning istället för en möjlighet.

Skulle det inte va roligare att göra nått lite mer bmx-likt, snarare än med 1000000mm fjädringsväg fram och bak? Det är väl inte meningen att man ska sitta direkt, och snowboardarna klarar sig ju utan..

Tjena!

Den är de facto helt ny.. Åkte på en annan förra säsongen.. Denna säsongen har jag inte åkt alls.. :(
(Ganska självförvållat dock, småbarn och seriöst jobb ger lite tid över..)

Tillbaka
Topp