Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Åt vilket håll viker den sig om du gör en faceplant rakt ner då? De där gångerna man verkligen är glad över att ha skydd för ansiktet.Äh! Kamerafästet vrider sig om man slår i hårt. Har OTBat med den under hakan, gick prima.
Life on the edge. ?Åt vilket håll viker den sig om du gör en faceplant rakt ner då? De där gångerna man verkligen är glad över att ha skydd för ansiktet.
Tycker jag gör det ändå ibland.. :-)Life on the edge. ?
Bell Sanction.Ingen som har koll på någon läff fullfacehjälm som finns för riktigt små huvuden? 49 eller 50cm.
Kan nog vara den tjejen har men tror hon tyckte den var för varm för att trampa i. Iaf när det var över 15 grader ute.Bell Sanction.
Har oxå en sån. Man får se till att testa i butik om möjligt tillsammans med goggles om man tänkt använda det för att många inkl mig sj upplever att det helt enkelt inte fungerar. Anledning är att dom trycker igen näsan så man inte kan andas. Synd när hjälmen är så jäkla lätt och snygg :/Nyss köpt en TLD Stage, sitter bra på min vattenskalle men oprovad utomhus.
Har flera DH hjälmar av olika fabrikat.
Har en Giro Switchblade MIPS med avtagbar chinbar som jag gillar, lätt och luftig.. Har dock inte så mycket att jämföra med...... vad ska man ha då? Tänker mig typ Fox proframe, eller någon med avtagbart munskydd eller vad det heter. Har redan en stighjälm och en riktig fullface.
Anledningen till att jag behöver en sådan hjälm är att det ska cyklas i Italien i sommar, delvis utan lift/shuttle men det ska också gå utför!
Hjälmar som sitter bra på mig är: Poc Tectal och Poc Coron.
Jag har en bell sanction och den är skitvarm. Fullständigt oduglig till annat än liftburen park-åka just pga värmen. Och så är den rätt tung också.Kan nog vara den tjejen har men tror hon tyckte den var för varm för att trampa i. Iaf när det var över 15 grader ute.
Vikten är väl egentligen inte problemet. Snarare att det inte ska vara så jäkla varmt.Jag modifierade min O´neal Fury, alltså klippte bort onödiga plastdelar och fordringar så att den blev lätt.
Det kanske är ett bra sätt för att man köper en "tung" ff men gör den lättare och även mera andningsbar. Det viktigaste att skydda är ju huvudet så hellre för tung än för lätt där.
Om det viktigaste är att skydda huvudet har jag svårt att förstå meningen med att klippa bort det som ska hjälpa till du skydda huvudet...Jag modifierade min O´neal Fury, alltså klippte bort onödiga plastdelar och fordringar så att den blev lätt.
Det kanske är ett bra sätt för att man köper en "tung" ff men gör den lättare och även mera andningsbar. Det viktigaste att skydda är ju huvudet så hellre för tung än för lätt där.
Om det viktigaste är att skydda huvudet har jag svårt att förstå meningen med att klippa bort det som ska hjälpa till du skydda huvudet...
Hur värderar man vad som är onödigt på en hjälm? Speciellt fodringar som du kallar det. Du tror inte hjälmen är byggd som en enhet?onödiga plastdelar och fordringar
Vikten är väl egentligen inte problemet. Snarare att det inte ska vara så jäkla varmt.
Tack frågade om den förut!Om du passer i Poc, vil du også kunne bruke Sweet Arbitrator. Skall i carbon. DH Godkjent. God på hodet. Topp finish.
Site Selector | Sweet Protection
Sweet Protection blends industry-leading innovation with the finest craftsmanship available to create the safest and most advanced helmets, eyewear, protective gear and apparel.www.sweetprotection.com
![]()
Could this convertible helmet from Sweet Protection be the ultimate enduro lid?
We take a look at Sweet Protection's new convertible Arbitrator MIPS full-face helmetwww.bikeradar.com
Visa bilaga 403693
Delar av en hjälm vars förmåga att stå emot och skydda är testad som en helhet.onödiga plastdelar och fordringar
Tack frågade om den förut!
Beror också på vilka goggles man använder. Hade samma problem med en Bell FF. Lösningen var ett par Scott med ställbar näsbrygga som jag hittade på http://www.crossendurocompaniet.com/ i Kållered som har ett mångdubbelt sortiment jmfr med alla cykelhandlare.Har oxå en sån. Man får se till att testa i butik om möjligt tillsammans med goggles om man tänkt använda det för att många inkl mig sj upplever att det helt enkelt inte fungerar. Anledning är att dom trycker igen näsan så man inte kan andas. Synd när hjälmen är så jäkla lätt och snygg :/
En kompis har den hjälmen, ska kolla om jag kan få prova!Den är varm. Jag hade den ett kort tag bara. Passade väl inte mitt huvud helt perfekt heller. Och varm.
Tyckte hjälmen utan käkskydd var rent för tung också. Gillade väl inte helt lösningen med två olika käkband heller.
Lite synd, för det är klart den snyggaste hjälmen.
Hur är Bell Super Air R Mips? Inte sett den innan. Tycker den ser najs ut, utan käkskydd varianten. Stighjälms alternativet ser ut som ett schysst alternativ jämfört med gamla 2r och 3r.
Med käkskydd blir det såklart alltid en kompromiss jämfört med riktiga FF hjälmar.
![]()
Super Air R Spherical
The Super Air R MIPS's advanced design and safety features can help enhance performance and fun during your ride. Shop Bell Helmets and find the right Cycling gear and more for all of your riding needs.www.bellhelmets.com
Som många andra skrivit så rekommenderar jag Bell super 3r. Alla i familjen har varsin. Dottern som mäter 51cm i omkrets har storlek S som passar 52-56cm. Står att den väger 749g. Men vårat ex väger 690g.Ingen som har koll på någon läff fullfacehjälm som finns för riktigt små huvuden? 49 eller 50cm.
Sambon beställde tydligen en super air häromdagen till sig. Hennes 2r har också varit med länge. Återkommer med intryckOckså nyfiken på den. Har varit nöjd med min super 2r sen jag köpte den 2016. Bekymret jag har med den nu är att svettbandet verkar sjunga på sista versen.
Den kunde såklart vara lättare men vikten känns inte jobbig ens när jag cyklar stig med hakskyddet på (Glitchs klagan över sällskapande cyklisters mekande med hjälmar är från verkligheten...), och jag tänker att det behövs material för att skydda och då väger det.
Nu tänker jag hänga kvar med 2r en ett tag för att få lite recensioner om air'en.
Det jag undrar mest över är om hjälmen går ner lika långt i nacken som 2r'en gör, både med o utan hakskyddet.
Tackar för tipset, det ska jag genast ta en titt på ??Beror också på vilka goggles man använder. Hade samma problem med en Bell FF. Lösningen var ett par Scott med ställbar näsbrygga som jag hittade på http://www.crossendurocompaniet.com/ i Kållered som har ett mångdubbelt sortiment jmfr med alla cykelhandlare.
Air R är specad 20g lättare och har MIPS.Denna kan bli intressant med sin obefintliga vikt ? https://m.pinkbike.com/news/first-look-ixs-trigger-ff-the-worlds-lightest-full-face-mtb-helmet.html
Men air r är inte dh klassad. Det är ixs hjälmen.Air R är specad 20g lättare och har MIPS.
Ser helt okej ut? Får klämma lite på den i sälen sen?Air r ser ju verkligen trevlig ut om man vill ha en lätt delbar. Tycker den känns som ett lyft jämfört med 2r och 3r. Kan inte uttala mig om passform dock. Detta är en small och passar inte mig :)
Visa bilaga 403928Visa bilaga 403929Visa bilaga 403930Visa bilaga 403931Visa bilaga 403933Visa bilaga 403934
Ganska subjektivt. Men.@marr: har sambon haft en 2r/3r innan och kan jämföra passformen?
Tack för infon i övrigt!