Omdömen kring Commencal

avanti

Ny medlem
Omdömen kring Commencal
Hej
Jag önskar lite omdömen kring Commencal´s hojar i allmänhet och Essence i synnerhet.
Gärna kommentarer från folk med enbart fritidsintressen i dessa hojar ;)

Omdömen kring Commencal
Det är inte så vanligt märke ännu och rimligtvis kan inte så många delge erfarenheter om cyklarna.
Danne eller vad han heter brukar vara generös med att låna ut testcykel.

Omdömen kring Commencal
Jo, provtur kan ordnas, så långt frid och fröjd... Saken är den är provturen måste äga rum i stockholm eftersom cykeln finns där (jag bor i Gbg). Jag ville få lite mer kött på benen innan jag bestämmer mig för att åka upp. Men Danne har faktiskt hjälpt mig och skickat mig ett test och jag har hittat lite mer på velo vert. Commencal verkar f.ö. vara ganska poppis i la France.

Omdömen kring Commencal
Vertex Trading, som importerar Commencal, ligger i Sandared, utanför Borås.
Lite närmare än att åka till sthlm kanske...

Omdömen kring Commencal
Kanske har att göra med att Commencal är franskt precis som Sunn som Commencal-snubben var inblandad i förut. Både Sunn och Commencal gör snygga cyklar med egen stil tycker jag!

Omdömen kring Commencal
Jag hyrde en Commencale Combi när jag cyklade i Marocko i november förra året. Helnöjd! Ungefär samma stretch som min Gary Fisher Mt Tam, fick inte ont någonstans alls av ändrad ställning. Kollade på att köpa en Commencale VIP efter det, men när cykelaffären inte ville låta mig testcykla den överhuvudtaget .. gick jag och köpte min Specialized!

Omdömen kring Commencal
Hur är det möjligt att de inte låter en provcykla????
Enda gången jag kan acceptera det är när man specar/bygger sin cykel själv.
SebbeK: De hade för närvarande inga cyklar tillgängliga i Sandared. Stockholm verkar det vara som gäller.

Omdömen kring Commencal
Det hade regnat ute, och sa trodde de val inte att jag menade allvar med att kopa den. Sa mycket pengar, och en tjej som koper? Den trodde de inte pa. ;)

Tillbaka
Topp