Onsdagscykling i Uppsala - del 2

Vilka är sugna på en sväng i Lunsen imorn fm? Lugnt solskenstempo...
Flottsundsbron kl 10:30 är det bestämt. Hoppas vi ses.

:)

Senast ändrad:
Glöm inte gofika :o)

Lullesleverpastej.jpg

s skrev:
-------------------------------------------------------
> Det där bilden förklarar ett och annat...

Å när tänkte S börja cykla igen då?

Ade skrev:
> s skrev:
> --------------------------------------------------
> > Det där bilden förklarar ett och annat...
>
> Å när tänkte S börja cykla igen då?

När pastejen är slut

Mårten skrev:
> Jasså, ni håller på än.

Tramsar ja. Cyklingen är det sämre med.

/Johan

Stora delar av MTB-banan vid Lugnet är full med ris och stock efter pågående avverkning. Särskilt delen närmast ån. Svårt att följa banan och timmer tvärs över stigen. Ni åker väl inte där så ofta men ändå värt att undvika.
Någon som vet om de tänker återställa när de är klara?

spincycle skrev:
> Stora delar av MTB-banan vid Lugnet är full med
> ris och stock efter pågående avverkning.
> Särskilt delen närmast ån. Svårt att följa
> banan och timmer tvärs över stigen. Ni åker
> väl inte där så ofta men ändå värt att
> undvika.
> Någon som vet om de tänker återställa när de
> är klara?

Jag var ute där senast igår. Förutom det område där de för tillfället höll på och skörda var det riktigt bra röjt från stigen. Knappt något ris och endast ett fåtal spår från skogsmaskinen.

Oj, det var inte igår! Välkommen tillbaka :-)
Jag internetcyklar endast numera… Iaf några veckor till tills Vasan är över och man slipper lägga värdefull cykeltid på längdåkning :-P

Cyklar mest spontant och oplanerat just nu, pannlampscyling i xc-terräng bara för att komma ut.
Förra sommaren råkade jag hamna i LVG-träsket (så det blev ett par cyklar till), men nu har jag sett "alla" vägar, känt pulsen från trafiken och försökt mata mot alla motvindar (t.o.m. kört en vecka på GC i lycra) och är nöjd med den disciplinen. Skogen är nog bäst iaf. Cyklar Ade fortfarande?
Har inte skrivit trams här på sistone men följer utvecklingen......
Saknar lite matiga, underfundiga och kul RR's faktiskt.
Lycka till med Vasaloppet, får hoppas att det blir spår som håller åtminstone till Evertsberg.

dnleriksson skrev:
> Mmm, seedade upp mig till led 7 iaf. Tror jag
> nöjer mig med det.
> Ade cyklar nog mest på riktigt nuförtiden och
> hänger inte bara här :-)

Är det hyfsat glid och du orkar staka så kan du nog fixa dig upp till led 5 (eller 4-an om du har ett jädra pannben) från led 7 inför Vasaloppet 2016.
Tiderna du behöver för att starta i olika led är alltid lättare att fixa på själva Vasaloppet.
Men det visste du nog.

Kul att inte Ade lagt av, skall försöka köra lite mer stig i vår. Just nu handlar det mest om riktigt skogsarbete...jfla Egon ;) Har dragit med mig ett antal snubbar på SkandisEVENTET så man måste väl träna upp sig nått gram så att man orkar distansen både lördag och söndag.

har tyvärr aldrig varit sugen på att göra en klassiker (ÄN)..verkar jobbigt. Vasaloppet har jag tyckt varit riktigt kul även under misäråren (ingen snö bara tö..)...fast mest för att man åkt med 35-40 st man känner mer eller mindre...Ölen och korven efter är BÄST.
Lycka till :)

Hej på Er !

Jag var ute och promenerade på lunchen. på väg upp från Accis till StenSture så hittade jag nedanstående. Det är roligt att det finns små spår med hopp och berms på åsen för oss som gillar sånt. Tyvärr är det några mindre försiktiga personer som lagt sladdspår rätt över gruvägen upp från Accis. Om man skall åka spåren får man åtminstonne sköta det snyggt, inte så här. Jag tror inte de skylldiga tillhör de som läser här men jag vill göra er uppmärksamma på fenomenet.
/Svaje

Vägkanten

20150316_120857.jpg

Uppför backen

20150316_120911.jpg

Nedför backen

20150316_120917.jpg

För övrigt skall jag cykla Skandisloppet i vår med kamrater. Om ni orkar cykla så långsamt som vi så gör oss gärna sällskap. :)
/Svaje

Nu kanske inte bilderna inte gör verkligheten rättvisa, men i mina ögon ser det mer ut som normalt "slitage", ett tecken på att stigen faktiskt är används. Är det lite mjukare underlag så blir det sådär i vissa förhållanden.

Lulle skrev:
> Nu kanske inte bilderna inte gör verkligheten
> rättvisa, men i mina ögon ser det mer ut som
> normalt "slitage", ett tecken på att stigen
> faktiskt är används. Är det lite mjukare
> underlag så blir det sådär i vissa
> förhållanden.

Håller med om bilderna. Men jag var där igår och såg också sladdmärkena över den nylagda motorvägen upp till monumentet.

Min poäng är att spåren är precis där någon ilsk tant/farbror får syn på dem. Hittills har jag varit imponerad över hur dolda spåren varit. Jag kommer antagligen att prova spåren själv när det blivit lite grönare så det inte lyser så mycket. :)
/Svaje

Hej MTB cyklister.
Ni verkar ha koll på MTB här i Uppsala. Vet ni om det finns en klubb /gäng med lite mer nybörjare eller i alla fall långsammare cyklister i stan? Jag behöver cykla med någon för att dels komma ut men oxå för att hitta bra skogar. Bor i Sunnersta.
(Team Sportia har ju grupper för landsväg, finns det liknande för MTB?)

Hälsningar Emma

Nellang skrev:
> Hej MTB cyklister.
> Ni verkar ha koll på MTB här i Uppsala. Vet ni
> om det finns en klubb /gäng med lite mer
> nybörjare eller i alla fall långsammare
> cyklister i stan? Jag behöver cykla med någon
> för att dels komma ut men oxå för att hitta bra
> skogar. Bor i Sunnersta.
> (Team Sportia har ju grupper för landsväg, finns
> det liknande för MTB?)
>
> Hälsningar Emma

Är själv också rätt färsk och skulle uppskatta detsamma, inte bott i Uppsala så länge. Har varit till Lunsen en vända men tråkigt när man inte hittar speciellt bra.

Sportson brukar (väl) ha mtb-turer en kväll i veckan. Eller har de slutat med det?
Annars kan ni ju alltid skriva här för förhoppningsvis internetcyklar inte alla hela tiden :-)
Även "Mountainbike i Uppsala" på facebook är ett bra ställe där turer utlyses oftare än här faktiskt!

Jo, onsdagscyklingen har inte varit så aktiv de senaste åren. Om vi är flera som vill ut i lite lungt tempo så får vi väll ta upp traditionen igen.

Jag är också hyfsat nybörjare men hittar OK i Berthåga och Nåsten. Gula stigen såklart också men gillar mer stökig terräng. Skulle ifall vara grymt att ha några fler att köra med, studerar så har mycket tid på vardagarna för att dra ut :)

Idag lillördag spenderades ett par timmar solo i lunsen. Mitt första besök här innehöll hala rötter o hala stenar, fika i hunters lounge;), vilse i träsk = pissblöta skor:(, lera, curlinghala spångar och ett par vurpor såklart..dock ingen OTB:)) Planen va att inte ha nån plan..bara riktigt bra musik i lurarna o gå på känsla..på nya hojen kände jag mig som en tysk kungstiger, röjde mig fram nästan överallt..mycket teknisk körning idag, grymt skoj!

Start och mål..Bergsbrunna!
Blir garanterat återbesök och prova fler skogar runtomkring studentstan innan jag drar vidare. Tips mottages tacksamt.

Bilagor

• image.png
    image.png
    338.1 KB · Besök: 45
  • image.jpeg
    image.jpeg
    113.1 KB · Besök: 41
  • image.jpeg
    image.jpeg
    142.2 KB · Besök: 44
En av mina bästa långturer..stämmer, gaffelvinkeln är lite flack..bästa jag kört, tar mig dit jag vill:)

Hoppas jag inte blir skjuten nu;) men hunters lounge ligger mellan 18-19 typ exakt, ren tur att jag hitta, men det är ju det som är nice med att improvisera sin mtb tur. Kunde inte dyka upp lägligare iochmed tvungen ladda ny energi..

Edit: Stugan ligger i kröken precis mellan 18-19.. Kontroll via Google earth!

Senast ändrad:
Hej.

Nya tag med onsdagscykling i vår? Onsdagar 18:00 vid Finn Malmgrens staty i Luthagen sedan gemensam tur i lagom tempo ca 1-2 timmar skulle passa finfint tror jag.

Först till statyn väljer väg.

Är någon på?

Undrar
Jacobsson

Jacobsson skrev:
> Hej.
>
> Nya tag med onsdagscykling i vår? Onsdagar 18:00
> vid Finn Malmgrens staty i Luthagen sedan gemensam
> tur i lagom tempo ca 1-2 timmar skulle passa
> finfint tror jag.
>
> Först till statyn väljer väg.
>
> Är någon på?
>
> Undrar
> Jacobsson

Jag trodde den här tråden var död och begraven och att man bara fick cykla på torsdagar.

Jag är på!

Nix.

Tråden har precis fått liv igen!

Kanske bör tilläggas att våren ännu inte riktigt kommit igång och att den första turen därför får dröja lite. Men, i mars eller så.

Välkommen!

Trevligt initiativ!
Klart onsdagscyklingen lever om nån säger att den gör det.

Men det där med att vänta tills i mars förstår jag inte. Det är ju jättefina cykelförhållanden nu (har jag hört sägas) :)

/Johan

JojjeM skrev:
> Men det där med att vänta tills i mars förstår
> jag inte. Det är ju jättefina
> cykelförhållanden nu (har jag hört sägas) :)
>
> /Johan

+1 på den. Jättebra ute nu, OCH man slipper bli lerig :)

2016-01-0813.16.45.jpg

Tjenixen!

Stiligt fotografi. Nästan så att jag blir lite sugen på att dra igång redan nu. Men...nu är det ju skridskosäsong och INTE vår. Om en månad kommer våren (?) och då börjar onsdagscyklingen på allvar. Kanske blir det ett lag till Skandisloppet MTB i maj? Gjorde de fem milen i egen hög person förra året. Mycket roligt - mycket jobbigt... 52 kilometer och 2xSunnerstaåsen. Det var en hel del framför mig och en hel del bakom. Väl mött i vår hälsar Jacobsson

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp