Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Håll ordning på grejorna pojk!

Jag stoppar den i cykelryggan så får du den nästa tur. Ok? Vill du återse den tidigare får du PM:a för vidare instruktioner om hur en överlämning av gisslan kan arrangeras.

Hittade bara en kedjepiska i meklådan och den är min, bara min. Så det så.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
-------------------------------------------------------
> Kallt, tungt, regnigt, snöigt, halt, lerigt,
> jobbigt.

Jag tycker att det ser supermysigt ut, i alla fall jämfört med stackarna som pallrade sig från Sälen till Mora idag.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Usch, Lunsen verkar faktiskt inte särskilt lockande just nu. Framförallt inte med tanke på det som kommit ner från himlen under natten. Kontrasten från Sälen där jag var i helgen är total.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag vet inte. Elajten hade precis passerat Smågan när jag stängde av TV:n och stack ut i skogen.

Kaj: Varför åkte du bara till Evertsberg, är inte målet i Mora?

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kom också till Evertsberg, jag som trodde vasaloppet var en promenadseger. Första backen 2km tog 1h50min vilket kaos, jag svär att det inte berodde på min åk kapacitet. Jag kom till Smågan innan man drog repet 2h30 efter start.
Det var ju min sista och avslutande del i klassikern :( Det är bara att bryta ihop och ta nya tag eller vad Per Elofsson så. Nu fick jag ju en anledning att träna vidare i år men ska undvika skidor i spårad miljö och bara åka på blankpolerade gropiga vintervägar.
Ska också börja cykla igen men bara cykla när det är kalla, tunga, regniga, snöiga, hala och lerigt förhållanden. Jag kan till och med följa med s på hans turer i stiglöst land utan att klaga ;) Ska bara mecka ihop cykeln och hitta ventilhatten först

Onsdagscykling i Uppsala
Det var tråkigt att det var så sjukt dåliga förhållanden när öppet spår tydligen hade bästa tänkbara. En vän till mig åkte också som avslutande på klassikerns, lyckligtvis hade hon åkte Engelbrektsloppet och slipper börja om.

Du har nog anledning att vara bitter. Någon som sett några siffror på hur många som bröt än? Vad jag förstod kunde man ändå vara glad om man lyckades ta sig så långt som till Evertsberg...

Stig-/spårlöst är 2008!

Onsdagscykling i Uppsala
Gaah, nu är hjulen typ raka (inom 2mm i både sid och höjdled får duga för en provtur). Men då visar det sig att fälgen faktiskt är för bred för bakbromsen... Helt otroligt. :/

Måste alltså fila ner beläggen på bakbromsen ett par millimeter för att det ska gå att montera skiten. Fan.

Sen misstänker jag att jag har lyckats böja växelörat också. :/

Onsdagscykling i Uppsala
xcp: Fan vad trist! Vilket led startade du i?

Själv åkte jag Öppet Spår i måndags i så gott som optimala förhållanden - soligt, medvind, fina spår nästan hela vägen till Mora. Inte för att strö salt i såren på er ;-), men det var helt fantastiskt roligt. Jag tog mig i mål på 6:59:32 (under sju timmarsgränsen med 28 sekunders marginal, mycket viktigt!) vilket jag är nöjd med tanke på att jag har haft en del skadeproblem och ganska moderat med träning (~20 mil på skidor).

Men nu är det ju snart våååår och alla vinterns sorger är glömda. Den som fotar första tussilagon får en tigerkaka.

//Kristin

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
...

> Själv åkte jag Öppet Spår i måndags i så
> gott som optimala förhållanden - soligt,
> medvind, fina spår nästan hela vägen till Mora.
> Inte för att strö salt i såren på er ;-), men
> det var helt fantastiskt roligt. Jag tog mig i
> mål på 6:59:32 (under sju timmarsgränsen med 28
> sekunders marginal, mycket viktigt!) vilket jag
> är nöjd med tanke på att jag har haft en del
> skadeproblem och ganska moderat med träning (~20
> mil på skidor).
...

Strålande !!!!

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> S: Ditt riktställ gav mig fel dish på bakhjulet!
> (Jag vägrar erkänna att jag kanske gjorde fel
> någonstans.)

Du måste vända på hjulet några ggr. (Och då menar jag höger-vänster inte upp-ner.)

Onsdagscykling i Uppsala
Idag (kväll) har jag testat min pannlampa för första gången (bättre sent än aldrig, right?). Jag fegade dock ur och vågade inte köra i skogen, utan cyklade grusvägar genom Berthåga kyrkogård och Stenhagen och sedan cykelbanan längs väg 72 till elljusspåret i Vänge där jag drog ett par varv för att få lite backträning. På tillbakaväg kunde jag inte hålla mig ifrån att ta en sväng på grusvägarna i utkanten av Hågadalen också. Det känns verkligen jättehäftigt när mörkret sluter sig kring en och de enda ljusglimtarna kommer från stjärnorna och pannlampan. Nästa gång ska jag försöka vara lite tuffare och våga mig ut på någon stig också. Är dock osäker på hur lång brinntid mina batterier har i realiteten, så det kanske jag ska testa innan jag ger mig ut på farligare uppdrag.

Jag har heller inga dubbdäck på mtb:n, det får bli en investering i höst. Vågar man sig ut i skogen utan dubbar nu?

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Utan att ha varit ute i skogen på bra länge säger jag ja, du vågar köra utan dubbdäck. Håll blicken framåt och akta isfläckarna bara.

Brukade, på den tiden jag faktiskt cyklade (när jag bodde i Skyffladyngmåla), köra året runt utan dubbdäck.

Onsdagscykling i Uppsala
Känns lite riskabelt att ge sig ut i skogen ensam med bara en lampa. Ensamseglaren hade ju fjorton lampor och hundra batterier med sig på sina turer. Förutom att lampan kan slockna så är skaderisken lite större för både cyklist och cykel.

Glöm inte att hålla dig torr om fötterna!

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Känns lite riskabelt att ge sig ut i skogen ensam
> med bara en lampa. Ensamseglaren hade ju fjorton
> lampor och hundra batterier med sig på sina
> turer. Förutom att lampan kan slockna så är
> skaderisken lite större för både cyklist och
> cykel.
>
> Glöm inte att hålla dig torr om fötterna!

Jag kommer inte att ge mig ut i Lunsen ensam i första taget bland alla träsktroll och kvicksandsgropar. Däremot finns det ju snällare och kortare stigar man kan våga sig på.
Det känns som att jag måste öva lite innan jag vågar ge mig ut på en tur med er snabbisar (för snart har väl alla hittat sina ventilhattar och tänker börja cykla igen?).

Fötterna är iklädda Biltemas skoskydd och Sealskinz-strumpor så de är torra. Tyvärr blir de fort väldigt kalla, men än så länge har jag inte behövt amputera någon tå p.g.a. förfrysning i alla fall.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Jag hittade sista ventilhatten igår. Men med en
> helstel hoj som väger 12.5kg och har en högsta
> utväxling på 22-12 lär det inte gå fort. :D

Menar du möjligen att eventuellt din cykel kommer att få andas frisk luft och att vi eventuellt kanske kommer om vi har tur möjligen kommer att få se dig cykla på din nya cykel? Eller?

Jag saknar ensamseglaren och hans turer det var riktigt kul att följa med på hans mörkerturer. Själv är jag inte så sugen att ge mig ut.

Onsdagscykling i Uppsala
Conan: Ska lufta den lite imorgon är tanken. Dr0pa till plat om inte annat.

Blir lite knepigt bara att hålla de 36mm breda vita fälgarna just vita är jag rädd. Skulle ha tagit snowcamo iaf...

Onsdagscykling i Uppsala
Snyft, jag saknar dig med. Det var roligare att ensamsegla med sällskap. Delade jävliga förhållanden är dubbelt så jävliga förhållanden.

s, riktigt så många lampor och batterier hade jag inte. Däremot började jag ha dubbla reservslangar efter den gången jag fick dubbelpunka i Lunsen och fick gå in till stan. Jag är fortfarande bestört över att samtliga Uppsalas taxibolag vägrar ta cyklar.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Roade mig förresten med Photoshop ikväll.
Vad säger ni, visst ser det nästan verkligt ut det osannolika motivet till trots:

DSC00236.JPG ht=544

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Det var en fin inklippning i bilden. Det ser ut som det nästan är på riktigt.

Lunsen i mörker och snö rockar! Tack JojjeM.

/H

JojjeM skrev:
> Roade mig förresten med Photoshop ikväll.
> Vad säger ni, visst ser det nästan verkligt ut
> det osannolika motivet till trots:
>
>
>
> /Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Aha.. Om du funderar på att byta tebaks så kom ihåg att slaglängden ska följa årtalet för att vara gbg-svettokorrekt. 2006 körde vi med 6". År 2011 kommer jag själv köra långlopp på en Dabomb Projectile.

Onsdagscykling i Uppsala
PontusL skrev:
> Aha.. Om du funderar på att byta tebaks så kom
> ihåg att slaglängden ska följa årtalet för
> att vara gbg-svettokorrekt.

Oojj, läste fel, tykcte de stod "svetttotek" ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Utan att ha varit ute i skogen på bra länge
> säger jag ja, du vågar köra utan dubbdäck.
> Håll blicken framåt och akta isfläckarna bara.
>
> Brukade, på den tiden jag faktiskt cyklade (när
> jag bodde i Skyffladyngmåla), köra året runt
> utan dubbdäck.

Men så bra! Mina blåmärken på benen har nästan hunnit läka, så jag skulle behöva producera nya. Är det några som tänker cykla på typ lördag?

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Mmmm. På lördag verkar det bli skapligt väder. Får se om jag lyckas knåpa ihop någon ursäkt som överträffar alla tidigare både innehållsmässigt och grammatiskt, då vete fan.

Onsdagscykling i Uppsala
Det tar ju flera timmar för mig att göra mig fin förstår du väl!

Jag är ju så jävla ful normalt sett så för att jag ska bli en tia måste jag lägga ner jobb som för en 20:a. Jag börjar på minus 10 i snygghet på en skala 0-10... eller nåt.

Tillbaka
Topp