Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Okej Andreas, tjänsten som lokal väderspågubbe är din. SMHI kan dra åt h..e. NU är deras prognos ändrad till ATT det regnar. Det behöver jag väll för fasen ingen prognos till, det är ju bara att dra upp rullgardinen.

Var la jag nu badbyxorna...

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
-------------------------------------------------------
> Sminkar sig? Inte jag.

Först genomför du en fräck kupp för att stjäla min ekernyckel. Sen är jag inte ens värd att göra sig fin för....

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Okej Andreas, tjänsten som lokal väderspågubbe
> är din. SMHI kan dra åt h..e. NU är deras
> prognos ändrad till ATT det regnar. Det behöver
> jag väll för fasen ingen prognos till, det är
> ju bara att dra upp rullgardinen.
>
> Var la jag nu badbyxorna...

ja, kollar jag ut genom fönstret nu, så spricker det ju upp o ä blå himel, så SMHI har ju inte SÅ fel, men visst, det såg inte så lovande ut vid sjutiden :D o det lär vara blött o halt i skogen :D

Onsdagscykling i Uppsala
Några bilder.

Bilagor

• P1090663.JPG
    P1090663.JPG
    145.2 KB · Besök: 53
  • P1090670.JPG
    P1090670.JPG
    149.4 KB · Besök: 44
  • P1090672.JPG
    P1090672.JPG
    125.9 KB · Besök: 51
  • P1090673.JPG
    P1090673.JPG
    136.6 KB · Besök: 53
  • P1090674.JPG
    P1090674.JPG
    106.8 KB · Besök: 50
  • P1090675.JPG
    P1090675.JPG
    103.6 KB · Besök: 49
  • P1090676.JPG
    P1090676.JPG
    133.6 KB · Besök: 50
Onsdagscykling i Uppsala
Tack för idag alla! Säsongspremiär i Lunsen för min del, och om jag nu någonsin har haft någon mtb-teknik att tala om så har den definitivt försvunnit under vintern. Jag gissar att jag har det inofficiella happy-rekordet i att halka flest gånger på hala rötter under ett och samma pass. Nåväl, huden började bli oroväckande enfärgad innan idag men nu är ordningen återställd med diverse skråmor :-). (Boys like scars, right?)

Ser fram emot nästa gång, fast det får gärna bli liiiite torrare.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Ser riktigt blött och kallt ut! Har ni några tips inför min tur imorgon, vart ska man bege sig för en så torr och mysig upplevelse som möjligt?

Onsdagscykling i Uppsala
Ouuuajoj! Vaknade precis, stel som en pinne. Somnade som en stock när jag kommit innanför dörren. Det vara mer tur än skicklighet att jag duschade innan jag la mig på sängen.

Tack allesammans för en fin tur!

Ett särskilt tack går till Andreas för lånet av ekernyckel och väderprognosen. Verkligen. Nu har jag åkt hela dagen med en lerinpackning i ansiktet, så till näste helg kommer jag vara fin, bara för dig.

Mårten: Man har bara rösträtt om man är med på turen. Men just nu känner jag mig odelat positiv till en tur där man INTE blir svettig.

Onsdagscykling i Uppsala
Ser ut som att Ni hittat en trevlig tur att trampa på.

Det som skrivs på http://www.lowdin.nu är att ta till sig så vi kan fortsätta och njuta av naturen från vår favoritposition i framtiden (det är många som gärna arbetar för att förbjuda MTB i naturen).

Bilagor

• Kopia av benny.jpg
    Kopia av benny.jpg
    94.7 KB · Besök: 55
Onsdagscykling i Uppsala
orienteraren skrev:
> drog upp medlet (fram t Eriksberg) t vidunderliga 13,6 km/h :D

Fartdårar ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Jensen skrev:
> får man fråga vem det är som syns på bilderna iförd lite ck uni kläder? :D

Det är en hägring, en synvilla, ck uni hojar aldrig i Lunsen ;)

Det var det besked jag fick av något ljushuvud som företrädde klubben när det var aktuellt med MTB-förbud i Lunsen och jag hörde av mig i förhoppningen att de skulle stödja dem som drev att stigarna skulle vara öppna för MTB. Däremot engagerade sig flera UCKare.

Jag tycker f ö att kommunen har gjort ett fantastiskt jobb med leden ner till Nyvallen. Förra året var det flera spänger som knappt gick att hoja.

Onsdagscykling i Uppsala
Jensen skrev:
> får man fråga vem det är som syns på bilderna
> iförd lite ck uni kläder? :D

Det är jag.
CK UNI är mer fokuserad på LVG men det finns en del MTB åker också. Om de åker i Lunsen eller inte har jag inte en aning om

Onsdagscykling i Uppsala
Killen i röda kläder med svarta tajts är 'orienteraren' och killen i blå kläder är 'SvenC'. Det måste väl vara någon av dessa två bjässar du menar?

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
>
> Det är en hägring, en synvilla, ck uni hojar
> aldrig i Lunsen ;)
>
> Det var det besked jag fick av något ljushuvud
> som företrädde klubben när det var aktuellt med
> MTB-förbud i Lunsen och jag hörde av mig i
> förhoppningen att de skulle stödja dem som drev
> att stigarna skulle vara öppna för MTB. Däremot
> engagerade sig flera UCKare.
>
> Jag tycker f ö att kommunen har gjort ett
> fantastiskt jobb med leden ner till Nyvallen.
> Förra året var det flera spänger som knappt
> gick att hoja.

mr nice hör jag, låter inte alls bitter bara för att alla inte tycker som dig eller vill lägga ner tid på nått de inte är intresserad av.

undrar vem det är som du snackar om egentligen, för det va sannerligen inte jag som sa att ingen uni åkare aldrig körde i lunsen och jag företräder ju inte klubben heller. men uni bedriver ingen organiserad träning där, sanningen ä väll tyvärr att ck uni inte har nån organiserat mtb cykling alls längre, finns några få som tränar det lite själva, annars är det tyvärr nästan bara racer träning. vad enskilda cyklister hojar utanför klubbens träningar kan man ju aldrig säga, o det spelar ju ingen roll då man ju får göra som man vill.

har du inget trevligt o säga o inte vill svara på frågan utan att vara uppnosig, så kan du ju helt enkelt låta bli att svara. annars kan man ju ge ett snällt o fint svar som Orv o svenc.

SvenC: jo, vet, kört i klubben sen 1999 eller nått :D helt rätt i att klubben blivit väldigt fokuserad på racer, vilket i o för sig ä trevligt, men tråkigt att det skett på bekostnad av mountainbike delen.

Orv: tack för ett bra svar. var tydligen svenC ja menade :D

Onsdagscykling i Uppsala
Äh Jensen, lyssna inte på Per. Han vet inte vad han snackar om i det här fallet. Häng med på MTB-träning i morgon istället med CK Uni (kors i taket!). Samling kl 9 vid Ärentuna kyrka, ca 3 timmar blir det nog.

Tyvärr är det som du skriver Jensen att MTB-träningen nästan är utdöende i klubben. Men vi är i alla fall några som kommer tävla både mtb och lvg, även om fokus är på lvg. Annars är det ett jälka drag i klubben nu tycker jag, 30 pers idag på träningen!

/Jörgen

Onsdagscykling i Uppsala
bugge skrev:
> Äh Jensen, lyssna inte på Per. Han vet inte vad
> han snackar om i det här fallet. Häng med på
> MTB-träning i morgon istället med CK Uni (kors i
> taket!). Samling kl 9 vid Ärentuna kyrka, ca 3
> timmar blir det nog.

ojoj, har ju ett problem bara, mitt vevparti till mtb:n befinner sig i italien för översyn. hoppas det kommer fler chanser, vilka äre som kommer köra?

Onsdagscykling i Uppsala
Jensen skrev:

> mr nice hör jag, ... undrar vem det är som du snackar om egentligen,
> för det va sannerligen inte jag som sa att ingen
> uni åkare aldrig körde i lunsen och jag
> företräder ju inte klubben heller.

Lugna dig, trodde inte det var du. Det var så här att vi höll på o mobliserade folk för att hålla Lunsens stigar öppna och jag tänkte att ck uni var kollegor som också var intresserade av att hålla Lunsens stigar öppna, så jag mailade någon som fanns på ck unis hemsida och blev avsnoppad med ett att man var helt ointresserade av Lunsen eftersom man aldrig cyklade där. Uppfattade det väl mest som andefattig svettoattityd och totalt annorlunda mot Fredrik Eriksson, Tony o andra i UCK vilka verkligen älskade att hoja i Lunsen.

Men för all del. Det var en enskild medlem, och det vore ojuste att skåpa ut ck uni för det. Det var mest lite retsam skämtsamhet från min sida.

Ha en trevlig lördag kväll ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> Jensen skrev:
>
> > mr nice hör jag, ... undrar vem det är som du
> snackar om egentligen,
> > för det va sannerligen inte jag som sa att
> ingen
> > uni åkare aldrig körde i lunsen och jag
> > företräder ju inte klubben heller.
>
> Lugna dig, trodde inte det var du. Det var så
> här att vi höll på o mobliserade folk för att
> hålla Lunsens stigar öppna och jag tänkte att
> ck uni var kollegor som också var intresserade av
> att hålla Lunsens stigar öppna, så jag mailade
> någon som fanns på ck unis hemsida och blev
> avsnoppad med ett att man var helt ointresserade
> av Lunsen eftersom man aldrig cyklade där.
> Uppfattade det väl mest som andefattig
> svettoattityd och totalt annorlunda mot Fredrik
> Eriksson, Tony o andra i UCK vilka verkligen
> älskade att hoja i Lunsen.

och det är inte så att du tolkar det så bara? att det kan tolkas annorlunda. men beror väll på vem du mailat, för ja, det finns en del i klubben som även jag har svårt för. det är ju även jäkligt tråkigt att du generaliserar så. du har blivit dåligt bemött av en (enligt dig) och drar alla över en o samma kam, det är ju lite trångsynt, speciellt när du inte träffat många av oss i det verkliga livet o framför allt inte på cykel.

är oxå jäkla trött på det här med "ni" svetto åkare osv. varför är det alltid lite "vi" och "ni. är inte det att kasta sten i glashus, speciellt när man klagar på attityd på t.ex. "svettoåkare"

sen äre ju sant, vi har inga organiserade träningar i lunsen och har aldrig haft det och kommer troligen aldrig ha det heller. o som jag skrev tidigare o som bugge bekräftade, så har vi som sagt nästan ingen organiserad mtb åkning alls längre.

jag tror helt enkelt du kommit i kontakt me fel person eller att svaret var ganska rakt på sak, alltså talade om sanningen som du kan läsa om i stycket här ovan. det betyder inte att nån annan skulle göra nått annat, men du kanske inte skulle blivit bemött på samma sätt. samtidigt känns det lite som om du överdriver lite bara för att intresset för att hjälpa till inte fanns, att man inte tyckte som dig.

mycket smutskastning från en som inte vet hur det ligger till. tråkigt även att du är sur på UNI, bara för att UCK hjälpte till och inte UNI.

vad hjälpte UCK till med föresten?

>
> Men för all del. Det var en enskild medlem, och
> det vore ojuste att skåpa ut ck uni för det. Det
> var mest lite retsam skämtsamhet från min sida.
>

vad som är kul ligger ju ytterst i betraktarens öga och du som ändå ä vuxen borde ju inse hur ditt inlägg kommer uppfattas även om det var menat som skämt. ska man tolka det så som du gjort på ck uni svaret du fick o dra slutsatser på samma sätt som du gjort, så ligger ju inte problemet bara på uni´s sida. utan verkar vara ömsesidigt. skriver amn som du gjorde, får man ju garanterat mindre hjälp.

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> Funderar på att dra en liten repa imorn mitt på
> dan i Nåsten. Har nån lust att haka på?

Vad säger du om 11.00 vid Kvarnbolund ?

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Vad säger du om 11.00 vid Kvarnbolund ?

Vid branta backen där leden börjar kl. 11.00 blir perfekt.
/Clas

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> pepe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad säger du om 11.00 vid Kvarnbolund ?
>
> Vid branta backen där leden börjar kl. 11.00
> blir perfekt.
> /Clas

Då ses vi där + / - några motvindsminuter

Onsdagscykling i Uppsala
Hade inte möjlighet att göra er sällskap på morgonen så det blev en solotur på eftermiddagen och årspremiär i Lunsen. Rötterna var ngt halare än vad jag kom ihåg från i fjol - roligt var det trots is i vattenpölarna :) Bergsbrunna, Flottsund, Sävja blev rutten och jag såg knappt några cykelspår på stigarna på hela vägen. Det som fattas nu är sol, värme och en vår som kommer med stormsteg.

Blir det någon Happy ride i Lunsen runt April/Maj som i fjol? Det vore riktigt trevligt om en repris kan köras i år!

Det går åt rätt håll nu i alla fall - solen sken idag!

/A

PS Vilken är den Happy Korrekta full-suss cykeln för 2008? Jag har missat tråden DS

Onsdagscykling i Uppsala
AWi skrev:
> Blir det någon Happy ride i Lunsen runt April/Maj
> som i fjol? Det vore riktigt trevligt om en repris
> kan köras i år!

Det blir en drabbning 1:a maj i alla fall. Då kommer en del happy-kändisar som 42Hz och Ville med flera. Denna gång korvgrillning vid Lunsentorpet. Hoppas du kan var med. Bakfulla är väl alla uppsalabor ...

Onsdagscykling i Uppsala
Jensen skrev:
> vi har inga organiserade träningar i lunsen och har aldrig haft det och
> kommer troligen aldrig ha det heller.

Det är vi glada och tacksamma för. Organiserad svettoträning på stig skulle med stor sannolikhet leda till konflikter med andra nyttjare, risk för förbud, och vore f ö sannolikt oförenligt med Nåstens och Lunsens reservatsföreskrifter. Så, fortsätt gärna att inte träna i Lunsen eller Nåsten!

Onsdagscykling i Uppsala
Just hemkommen från en träningsrunda tillsamans med Clas i Nåsten det gick alldeles utmärkt att träna där, dock var det inte särskillt organiserat. Förvånandsvärt ohalt var det. Noteras bör att vi båda klarade första branten vid infarten från Kvarnbolund, vilket vi är ganska nöjda med.

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:

> Noteras bör att vi båda klarade första branten
> vid infarten från Kvarnbolund, vilket vi är
> ganska nöjda med.

Boprde rendera er varsin medalj ;)

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
...

> Noteras bör att vi båda klarade första branten
> vid infarten från Kvarnbolund, vilket vi är
> ganska nöjda med.

He he ... Ja, nerför på hemvägen. Det var värre uppför - bara gegga.

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:

> He he ... Ja, nerför på hemvägen. Det var
> värre uppför - bara gegga.

A men va f. nu sabbade du allt. Fick ju nästan medalj av Per.
Ja ja man fick va kung några timmar i alla fall.

Onsdagscykling i Uppsala
Vilket bråk det har varit här alltså ... Jag har bara två saker att säga:

1. Vore kul att köra med er onsdagscyklare trots att jag är ett pulsklockesvetto. Min fina nya pulsklocka, inget fel på den.

2. Vore också kul om CkUni satte en tid i veckan med organiserad mtb-träning med sikte på kondition där alla kan vara med. Ett ganska jobbigt pass tänker jag, men bara en gång i veckan. Det är jag sugen på.

Fina bilder förresten!

Onsdagscykling i Uppsala
Jocke Tuffing, det är bara att haka på.

När det gäller träning, så är stigarna vi brukar hoja perfekta för teknikträning, för att ha kul. Däremot är de inte särskilt bra för konditionsträning. Den som åker på gränsen till sin förmåga, med maximal kardiovaskulär ansträngnning etc, blir mer mörbultad än tränad. Vill man bli snabb, o placera sig bra i MTB-loppen, är det mycket mer effektivt att träna på väg. Och så hoja då och då i Lunsen och Nåsten för att det kul med teknisk stig. Bra teknik skadar ju inte i cykelloppen heller.

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp