Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Några bilder från kvällens Blair Witch Nåsten.

Bilagor

• P1050073.JPG
    P1050073.JPG
    64.7 KB · Besök: 45
  • P1050084.JPG
    P1050084.JPG
    59.5 KB · Besök: 51
  • P1050086.JPG
    P1050086.JPG
    85.3 KB · Besök: 49
  • P1050093.JPG
    P1050093.JPG
    79.5 KB · Besök: 49
  • P1050096.JPG
    P1050096.JPG
    70.1 KB · Besök: 56
  • P1050104.JPG
    P1050104.JPG
    76.6 KB · Besök: 54
Onsdagscykling i Uppsala
Läckert foto med dimman. Beklagar verkligen att vi uteblev igår. Har något i halsen, så jag hostar, och då är det inget kul.

Onsdagscykling i Uppsala
johansson85 skrev:
-------------------------------------------------------
> Cyklar ni fortfarande på onsdagar?

Ja, men förra onsdagen tror jag inte någon orkade eller ville p g a regnet. För egen del har jag varit lite krasslig, förkyld, så jag har inte varit med de senaste gångerna.

Onsdagscykling i Uppsala
johansson85 skrev:
> Ok får se om man kikar förbi nån onsdag! Man
> lär ju inte direkt palla med erat tempo!
> Men vore ju kul ändå! :)

Tjena!

Onsdagscykliongen brukar inte gå ut på högt tempo utan mer på att ha kul. Det är bara att hänga på. Det är väl mindre aktivitet nu när det är mörkt, men snart vänder det!

Ralf och jag var och körde en sväng i Lunsen. Möte någon annan cyklist och en del vandrare. Några bilder:

Solen lyste vid Flottsund.
2006-11-26007.jpg ht=542

Vi startade från parkering vid Plantskolan.
2006-11-26011.jpg ht=542

Väl i Lunsen gick solen ned - den vanliga turen.
2006-11-26012.jpg ht=542

Härligt med solen åter.
2006-11-26013.jpg ht=542

Vackra Lunsen.
2006-11-26014.jpg ht=542

2006-11-26015.jpg ht=542

Några vandrare.
2006-11-26016.jpg ht=542

Onsdagscykling i Uppsala
johansson85 skrev:
> Vart kommer man snabbast in på stigarna från
> flottsundsbron då? jag bor några kilometer
> ifrån men aldrig sett nån stig :)

Efter Flottsundbron från Uppsala sett är det uppför backen upp mot gamla stockholmsvägen. Strax innan man kommer upp till korsningen, finns det parkering på vänster hand. Kör in där och följ stigen som efter några tiotal meter går över gamla stockholmsvägen och rakt in i Lunsen. Sedan är det bara att följa stigen som är lite trist i början.

Onsdagscykling i Uppsala
Jaha var det så lätt =) åker förbi den parkeringen ganska ofta....man kanske ska cykla där nån dag. om det inte kommer snö snart förstås...då blir det putsning av cykel istället.

Onsdagscykling i Uppsala
johansson85: Lite snö gör det bara till en större utmaning. Eller egentligen blir det bara annorlunda för mycket av ojämnheterna försvinner men samtidigt blir det halare här och var... Nästan knepigare med det slemmiga föret som råder nu. :D

Onsdagscykling i Uppsala
Ralf och jag drog en sväng i Lunsen idag och det kan meddelas att det är betydligt mindre vatten nu än för en vecka sedan.

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> Ralf och jag drog en sväng i Lunsen idag och det
> kan meddelas att det är betydligt mindre vatten
> nu än för en vecka sedan.

Strålande väder idag, så vi ger oss nog ut en vända i Lunsen, märkligt vad fel väderprognoserna hamnar, i fredags sades att det skulle vara upphållsväder i går och regn i dag.

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> Strålande väder idag, så vi ger oss nog ut en
> vända i Lunsen, märkligt vad fel
> väderprognoserna hamnar, i fredags sades att det
> skulle vara upphållsväder i går och regn i dag.

Ralf och jag körde Berthåga, Nåsten och första delen av Lasses. Lerigt och blött i Berthåga. Solen orkade inte riktigt igenom. Nu glögg och pepparkakor.

2006-12-03004.jpg ht=542

Onsdagscykling i Uppsala
Vi lätt-lunsade, började vid Plantskolan, och åkte sedan till Surstagärdena och därifrån söderut ner till leden från Karlsro, led 3, 8 o 5, och fann till vår förvåning Skromossen totalt översvämmad, där det normalt är lite småsankt stod det flera decimeter vatten, en sträcka på drygt hundra meter. Bitvis nådde vattnet upp till naven. Tänkte först vända men sedan tänkte vi att det är bara å åk och hoppas att inget under ytan skulle tvinga till ett plötsligt stopp. Hade vi inte vetat ungfär var stigen gick under vattnet hade vi vänt. Undrar vad som hänt? Om det är någon ny våtmark på gång? DEt hade varit omöjligt för fotgägare att ta sig fram!

Utom just där var det jättefint! Vi avslutade med en vanliga stigen ut till Flottsund.

148_4832.jpg ht=544
148_4834.jpg ht=544

Redigerade in ett par bilder, dock ingen från Skromossen. Det var så mycket vatten att man inte ens tänkte på att fotografera. Riktigt spännande faktiskt att plöja sig igenm flera decimeter djupt vatten utan att kunna se stigen alls.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> ... Redigerade in ett par bilder, dock ingen från
> Skromossen. Det var så mycket vatten att man inte
> ens tänkte på att fotografera. Riktigt
> spännande faktiskt att plöja sig igenm flera
> decimeter djupt vatten utan att kunna se stigen
> alls.

Alltid kul med bilder - måste kolla upp var Skromossen ligger.

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:

> Alltid kul med bilder - måste kolla upp var Skromossen ligger.

Den ligger mellan karlsro och lunsentorpet, när man kommer östifrån så är det en bit där det ganska öppet och rätt mycket gräs, man svänger till höger och stigen kan var lite lerig, sedan tar den till vänster, och så kommer man upp på lång spång, som först går över ett brett dike. Det är nog den längsta spången på den stigen. Hela området var som en sjö.

Det var massvis med vatten. Skulle nog krävas sjöstövlar för fotgängare att ta sig igenom. Vi blev verkligt förvånande. Det har inte varit något vatten där förr vad jag kan minnas. Skulle tro att det beror på något våtmarksprojekt.

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
> cykla ikväll, eller ska ni satsa på spriten

Det blir ingen sprit Håkan, bara några öl ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Tog bilen till Plantskolan i dag. Vi mötte mängder av folk på stigarna till Lunsentorpet. Väl framme bjussade kommunen på nybakat knäckebröd och kaffe.

2006-12-10001.jpg ht=543

2006-12-10002.jpg ht=546

2006-12-10006.jpg ht=548

Onsdagscykling i Uppsala
Ralf skrev:
> Tog bilen till Plantskolan i dag. Vi mötte
> mängder av folk på stigarna till Lunsentorpet.
> Väl framme bjussade kommunen på nybakat
> knäckebröd och kaffe.

Läckert, jag dras fortfarande med en efterhängsen förkylning så det blev inget hojat för oss i helgen ;(

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Nån som tänker åka på onsdag?

Ja, om jag inte känner mig krasslig.

Onsdagscykling i Uppsala
Vilka minnen som kommer när man ser bilderna från Lunsentorpet, när jag och TnT tog oss ner från Dalarna och åkte en långvända i lunsen i somras så stannade vi för fika i Lunsentorpet och det gick istort sett inte att vara ute pga alla mygg/knott/små helikoptrar som anföll!

Hoppas att ni har myggfritt nu..

/Mats

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> andreaso skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nån som tänker åka på onsdag?
>
> Ja, om jag inte känner mig krasslig.

Jag ska nog sparka igång hojen jag med

Onsdagscykling i Uppsala
Hur ligger det till med dagens onsdagscyling? Jag har laddat mina lampor och skulle gärna cykla en sväng under någorlunda ickeextrema förhållanden (har pakethållaren kvar på cykeln..)

John

Tillbaka
Topp