Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
-------------------------------------------------------
>
> När du skriver 15 km räknar du då stig i skogen
> eller räknar du in trippen ut också?

15 Km är räknat hemifrån Årsta och tillbaka. Jag gissar att det är ca 10 Km skogskörning.

Onsdagscykling i Uppsala
Skitväder!!
DSC00064.JPG ht=544
DSC00066.JPG ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Mm.. verkligen skitväder. Det borde torka upp rätt fort i skogen när vädret är så här. Var har du varit ute och cycklat?

Snart drar morgoncyklingarna igång igen. Solen går upp redan 07.30 nu.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Skogscykling är ju hopplöst ute. När blir
> nästa hopp&lek?

Jag har förstått det eftersom jag får cykla själv. Men eftersom jag inte har tillräckligt fjunig mustasch så får jag även fortsättningsvis hålla mig ute i skogen.

Det är fint i Nåsten men surhålen är lite djupare än vanligt men idag klarade jag mig rätt så bra utan snorkel.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
> Nä inte än. Men i morgon kanske det åker på om
> lusten och viljan finns.
>
> Andreas är rädd för troll det är därför han
> inte vill cykla i skogen längre.

Men jag cyklar ju i stan numer. Fattar inget...

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Ingen av er soffpotatisar som hajar vinken?
> Hopp&lek!
> Lugn, ni hinner hem för att höra Carola yla.

Sträckte ryggen igår kväll på hopp och lek :( Imorgon får det bli en mycket långsam skogscykling.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag hade egentligen tänkt att cykla men när man nu kan vinna en ventilhatt om man inte gör det så blir jag ju tvungen att låta bli.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Jag hade egentligen tänkt att cykla men när man
> nu kan vinna en ventilhatt om man inte gör det
> så blir jag ju tvungen att låta bli.

Så undanflykten är att du vill vinna ventilhatten?

Mårten: Du har ju din gula-julacykel. Skulle du köra sönder den eller kommer den lösas upp i cykelstället?

Själv är jag så mörkrädd så jag måste ha sällskap för att komma ut. Visserligen var jag ruggigt rädd när jag cyklade med ensamseglaren också men det var av helt andra anledningar =)

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
> Efter att jag har hängt ett tag på andra
> mtb-forum har jag fått reda på att det går bra
> att mtb:a utan ventilhattar. Därför är jag
> sugen på onsdagstur imorgon fast än det ska bli
> svinkallt.
>
> Se länk när JojjeM höll på med segling
>

Får citera mig själv från november förra året.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten, hur länge hade du en komplett cykel? Det verkar som att du bygger cykeln i ena änden och säljer av i den andra.. ? Att inte ha en komplett cykel är förstås en bra ursäkt för att slippa cykla.

Onsdagscykling i Uppsala
pean: Jag hann köra den 4 gånger. :D

Men jag har grejer för 2 papp på väg från CRC så den blir nog komplett igen om ett tag. Sen har jag inget att sälja så då stagnerar byggandet.

Onsdagscykling i Uppsala
Räknade du inomhustrial i dom fyra gångerna?

Hoppas du får ihop en kul hoj med dina grejer för 2 papp. Vem vet, vi kanske kan hojja någonting i vår. Jag ligger i startgroparna!

Onsdagscykling i Uppsala
Absolut! Jag tror cykling IRL är inne i år.

Det är fälgar, ekrar, bakbroms och ett ss-drev som är på gång så det borde bli kul.

Glömde av någon anledning lägga ner ett Headlock i varukorgen så jag kan fortfarande inte justera styrlagret vettigt. :D

Onsdagscykling i Uppsala
Året 2008 kan vara året som jag gör mitt entré på Uppsalas cykel-scen. Cykla IRL kan vara nåt ändå.

Ska du bygga hjul själv alltså? Blir det singlespeed av trialen nu alltså?

Onsdagscykling i Uppsala
Jupps, tänkte försöka få ihop ett par hjul på egen hand. Hur svårt kan det vara? Nae, blir tvåväxlat på trajjalen. Men kör SS-drev istället för växeldrev för att undvika kedjehopp.

Onsdagscykling i Uppsala
Lustigt med bara två växlar, men det lär ju räcka. Jag har cyklat hit och dit på min singlespeed nu några månader, och när jag tog ut min andra cykel i skogen upptäckte jag att jag lagt av med vanan att växla hela tiden. SS kanske är grejen ändå. Eller tvåväxlar, hög och låg.

Vad blir det för utväxling, antal kuggar fram/bak menar jag.

Angående bygga hjul, jag skulle också gärna prova för jag tänker som du, hur svårt kan det vara?

Onsdagscykling i Uppsala
Just nu kommer det bli 22-18/12. På sikt ska det väl kanske bytas ut till 24-20/12.

2:1 är ju standard skogs-ssutväxling så jag tror det blir lagom för transport och skog.

Hjulen borde inte vara så svårt att få ihop hyffsat. Sen får man kanske försöka jaga rätt på ett riktställ för att fixa finjusteringen.

Onsdagscykling i Uppsala
Säg bara till om du behöver hjälp med hjulen. Verktyg och viss kompetens utlånas mot bra rödvin!

Vi kanske skall ordna en officiell mekkväll. Den förra blev ju en braksuccé. Det finns säkert fler som vill se när du bygger fyrkantiga hjul.

Onsdagscykling i Uppsala
Jovisst, nån gång när jag har fått alla prylar så. En hel del att fixa så jag blir nog sysselsatt en hel kväll. :P

Vinkelslipa bromsytan på bakfälgen, rikta hjul (jag räknar med att ha ekrat upp dom innan), montera bakbroms, kapa styrrör... Hours of fun! :P

Onsdagscykling i Uppsala
tjock och otränad tar jag en långsam tur till lunsentorpet eller nått liknande. Åker typ nu. Är det nån som vill hänga på så ring

//kaj

Onsdagscykling i Uppsala
verkligen fint i skogen nu, underbart väder också.

Mötte en svettocyklist på vägen ner till flottsund, annars inga andra stigcyklister. En hel del vanligt folk däremot.

Ingen riktig ensamseglarbild, alldeles för fint väder:
Cyklinglunsen003liten.jpg ht=725

Onsdagscykling i Uppsala
Jag testade Fula stigen en bit imorse men det var bara segt och lerigt. Inte blev det bättre av att de åkt häst på vissa delar. Det får bli en bus-tur på stan snart istället. Det är väl ingen idé att fråga om nån ska med för då börjar det hagla dåliga ursäkter.

Onsdagscykling i Uppsala
Fortfarande ingen komplett hoj, crc glömde skicka ekernipplar dom jäklarna... :(

Sen har bakfälgen visat sig vara för bred (36mm) för ramen med Magura, så det blir till att slipa bromsbelägg innan jag kan köra också. :P

Onsdagscykling i Uppsala
visst, det vore väl kul att hänga med på en bus-i-stantur, men jag känner mig för oteknisk, osmidig och en massa annat som börjar på o. Dessutom kan väl hojen kallas obusig också. Jag får helt enkelt närvara som observatör så att allt går rätt till.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> åkt häst

LOL, för jäkligt just där du skulle rida på din cykel ;)

Lunsen är riktigt ok, ngn skogsvetare kan sannolikt förklara varför den inte geggar igen.

Onsdagscykling i Uppsala
Nåsten var fint idag. Lasses hörselslinga är alltid kul och det var rejält blött på de vanliga ställena. Jag tänkte fråga om någon skulle med men har också tröttnat på justa bortförklaringar.

Jag har också tröttnat på mina dt-snabbkopplingar som går upp hela tiden. Vad är det för skit man ska ha som håller hjulen på plats?

H

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
> Vad är det för skit man ska ha som håller hjulen på plats?

43977.jpg

Tillbaka
Topp