Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Mårten: jag har en massa nipplar över men du ska väl ha nåt exotiskt lättviktstjofräs antar jag.
Jag skaffade förresten en sån där Frame hanger protector men den funkade visst inte med shadow-växel. "Compatible with all types of rear mechs", ehum.

kaj a: o-ord är bara bra, då blir det mer spännande.

Onsdagscykling i Uppsala
Andreaso: Vad är dom till för ekrar? Jag kör oreducerade DT Champion så det ska vara 2mm-are(?). Är dom för några andra DT-ekrar blir det tjorvigt har jag för mig. Har 64st DT Comp-nipplar ligger lite överallt här hemma, men dom funkar inte... :P

Onsdagscykling i Uppsala
Andreaso: Tämligen perfekt. 2mm för långa men vad gör det för skillnad? Slänger på en 2mm kortare eker där så var det löst. (Ska dock invänta svar från CRC först, dom hade missat att skicka mer än bara nipplar, får se hur dom hade tänkt lösa det. Hinner ändå inte meka i veckan, plugg imorgon, jobb tisdag onsdag, plugg torsdag och sen på torsdag kväll sitter jag på Swebus till Västervik... :D)

Onsdagscykling i Uppsala
Jag åkte en sväng i Nåsten i lördgas eftemiddag. Straxt innan jag kom till Lasses-slinga så mötte jag Lasse själv. Han lät hällsa att han började bli färdig med huset så han skulle börja cykla mer igen.
Om Klassikern är från Shell utanför Maxi ner till Kugn Björns hög vid Håga så är ded den stigen jag åkte.

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
-------------------------------------------------------
...
> Jag tänkte fråga om någon
> skulle med men har också tröttnat på justa
> bortförklaringar.

På tal om justa bortförklaringar, när får jag ventilhatten du lovade?

> Jag har också tröttnat på mina
> dt-snabbkopplingar som går upp hela tiden. Vad
> är det för skit man ska ha som håller hjulen
> på plats?
>
> H

Shimanos snabbkopplingar brukar anses som de bästa.

För övrigt så hade jag ingen dålig ursäkt att inte cykla igår, så jag var ute en liten kortis i Lunsen och skrämde liv i min försoffade kropp. Men det var som Kaj skrev, blött och halt på stigarna.

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> Jag åkte en sväng i Nåsten i lördgas
> eftemiddag. Straxt innan jag kom till
> Lasses-slinga så mötte jag Lasse själv. Han
> lät hällsa att han började bli färdig med
> huset så han skulle börja cykla mer igen.
> Om Klassikern är från Shell utanför Maxi ner
> till Kugn Björns hög vid Håga så är ded den
> stigen jag åkte.

tra la la "Jag mötte Lass(i)e .... Va trevligt! Kollade in Bertågaskogen och hojade ett par km igår. Det var blött och geggigt.

Onsdagscykling i Uppsala
>
> På tal om justa bortförklaringar, när får jag
> ventilhatten du lovade?
>
Du får den när du följer med mig ut i skogen ngn mörk kväll =?

Jag vill inte ha Shimano på min cykel.

Per: jag har suktat efter Salsakopplingarna ett tag.
Kanske ska testa mina gamla shimankopplingar från scotten tills jag tar mig råd att köpa ett par nya.

/H

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kan köpa dina gamla Shimanokopplingar om de är i hyffsat skick och billiga när du skaffar nya.

Får väll sätta pannlampan på laddning då verkar det som.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag var också ut en vända berthåga i lördags, lerigt och blött till stor del, men vissa delar var dock helt okej som synes (uschliga mobilbilder). Jag mötte ingen annan cyklist, men dock en hundägare med två skällande hundar, som ansåg att jag försörde stigarna genom att cykla där (hundägaren ansåg alltså, inte hundarna, de verkade mest upprörda i största allmänhet).

Cykel3.jpg ht=544

Cykel2.jpg ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kan ju inte cykla till samlingsplatsen utan ventilhatt och cyklar jag inte dit så får jag ingen. Moment 22 m.a.o.

Onsdagscykling i Uppsala
Vi valde att gå i stället för att hoja i Lunsen idag. Gick in från Plantskolan, vanliga leden in mot Lunsentorpet och seda söderut. Kan rapportera nya fina spänger på Upplandsleden söderut. Ock, att Jaktstugan faktiskt existerar i sinnevärlden:

Jaktstuganilunsen.jpg ht=725

Därifrån blev det en episk tur, följde rågången, först västerut sedan mot norr, som är snudd på cykelbar, och klafsade genom massa kärr.

Onsdagscykling i Uppsala
Conan: Sitter just nu med ett glas vin och spanar ut över Skeppsbrofjärden och Gamlebyviken. Känns faktiskt sjukt mycket skönare än en snickers vid Lunsentorpet. :)

Onsdagscykling i Uppsala
Kan f ö tipsa om att det är ett kul R&B band på Pub 19, om någon vill ansluta, fast vi går hem någorlunda tidigt eftersom vi ska upp okristligt tidigt i morgon.

Onsdagscykling i Uppsala
Conan är chef. Jag kan dock tänka mig Nåsten. Har inte varit där sedan i höstas.

Någon som har koll på om nåsten är åkbar m.a.p. lera, vatten, träsktroll etc.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Conan är chef. Jag kan dock tänka mig Nåsten.
> Har inte varit där sedan i höstas.

Preliminärt Nåsten alltså - låter bra.

Onsdagscykling i Uppsala
I torsdags var ler- och vattenförhållandena riktigt bra. Däremot var träsktrollen överjävliga.

Då säger vi klockan 10 vid högen som Gustav V var med och grävde ur?

/H

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Ja.
>
> Force majeure: Vid dåligt väder, ledvärk,
> mensvärk eller kraftig baksmälla *)
> förbehåller sig undertecknad att med omedelbar
> verkan bryta ovan ingångna avtal.

Baksmälla får du stryka, den är redan intecknad. Värre är det om det spöregnar.

Onsdagscykling i Uppsala
Ordlek som involverar chopper. Är du i västervik eller Polen?

Varför heter det förresten västervik nät det ligger på ostkusten? Ett jävla oskick är vad det är.

Onsdagscykling i Uppsala
Aj fan. Glömde å friskriva mig från snökaos.

Nåja, jag behöver verkligen komma ut och rör på mig så det blir till att bita ihop.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Kallt, tungt, regnigt, snöigt, halt, lerigt,
> jobbigt.

Ja, det sög i skogsmullen idag, men det blir bättre. Trevligt ändå!

Onsdagscykling i Uppsala
Fy fan vad tråkigt det var idag=)
Lite kallt var det men annars får vi väll bara skylla oss själva för där vi bor och vad vi har för intresse. Nu ska jag hänga på happyknyppling tills vädret blir bättre.

/H

Onsdagscykling i Uppsala
s: På tal om det, finns det möglighet att få låna ett riktställ? Så jag åtminstone kan ha raka hjul på hojen när den står bakom soffan och myser. (funderar tom. på att slänga upp den på väggen...)

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten: Klart du måste ha raka hjul om du skall hänga den på väggen. Det är då det är som viktigast. Riktstället är bara att komma å hämta. Det är inte så fint, så det lånar jag ut till vem som helst...

Appropå hjulriktning så har jag lyckats norpa åt mig någons ekernyckel. Sannolikt från mekkvällen hemma hos Orv. Återfås mot beskrivning.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Appropå hjulriktning så har jag lyckats norpa
> åt mig någons ekernyckel. Sannolikt från
> mekkvällen hemma hos Orv. Återfås mot
> beskrivning.

Aha, det är nog min. Symmetrisk i metall för olika nippel-storlekar.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Nej, den här är för en dimension. Saknar du
> din?

He he ... nej, egentligen inte. Skönt då finns nog min kvar och det är någon annans du har extra.

Onsdagscykling i Uppsala
Tjyvar och banditer! Jag saknar ett stycke svart ekernyckel av märket Park tool. Sen saknar jag en kedjepiska också men jag minns inte om den försvann i samband med mekkvällen.

Tillbaka
Topp