Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Är det inte dags att dra igång onsdagsturen nästa vecka?

Snabböversättning för Jamie

Wouldn't it be nice to pull the trigger for the wednesday-ride next week?

/H

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Jo.

Jag tar gärna en onsdagscykling redan till helgen. SMHI säger söndag, men de har ju inte haft rätt hittills. Andreas kanske kan vara vänlig och tala om när det blir fint väder?

Onsdagscykling i Uppsala
Lördag låter kul men kan inte förmiddag, åker förmodligen en sväng på em. Hur ser det ut med planer inför söndagen? Någon som funderar på att Lunsa på söndag?

Onsdagscykling i Uppsala
Var håller alla hus? Är ni ute och smygtränar eller äter ni fortfarande påskgodis?

Åkte Plantskolan->mot torpet->södra slingan upp till torpet->Plantskolan. Hittade inga cykelspår i snön så teorin om smygträning kanske inte håller. Latmaskar!!!

Lunsen var fruset och hyfsat torrt på hällarna i morse. På hemvägen började det dock töa på allvar i marken och det blev mjukt och lerigt.

Satte några knepigheter också: På vägen mot torpet finns en gammal smal spång vars påfart består av en nittiograders högerkurva runt en tall och med en stor grop mitt i kurvan. Passerade den utan vare sig fotisättning eller stöd mot tallen. Första gången! Rullade över spången med ett brett flin.
Tog rothärket också. På väg mot torpet finns en skapligt tvär vänstersväng med lite lätt stigning upp mot en häll. Kurvan är dock täckt med grova hala rötter och precis när man svänger och tappar farten brukar man antingen slinta med framhjulet eller sätta det i en rot så det blir tvärstopp. Inga problem om det är torrt, men det var första gången jag klarade i väta.
På södra slingen direkt efter att man tar av från grusvägen är en ganska brant men framförallt stökig uppförsback. Klämde den också fast den var täckt med snö. Kändes lite märkligt faktiskt.
Det märkligaste var nog ändå att jag inte gjorde en endaste pajasvurpa.

Bushojen är grym i stöket men hej vad jobbigt att stå upp och trampa hela vägen. Ger bra träning för överkroppen kan jag lova.

Medan ni satt och proppade i er godis i Påskas hårdkörde jag på min hemliga träningsbana. Och det har gett resultat kan jag lugnt konstatera. He he.

Onsdagscykling i Uppsala
Snyggt s (ace?)! Jag sitter fast på kontoret med jobb jobb och lääääängtar ut. Nästa vecka lättar det och då ska jag fanimej sätta igång den här säsongen!

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är lätt att hylla sig själv genom en massa
> lösa påståenden som inte går att verifiera.
> Men grattis ändå!

Äter du bara sura karameller?

=)

Onsdagscykling i Uppsala
Jag åker Sunnerstagropen (kollar om jag hittar DH-spåret) och därefter Lugnet och kanske en sväng i Lunsen om nån är intresserad.
Mobilnummer finns profilen om nån är sugen.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:

> Det märkligaste var nog ändå att jag inte
> gjorde en endaste pajasvurpa.

Juste, att du sparade på dem tills du åker i sällskap å kan bidra till allmänna underhållningen med dem;) Såg faktiskt dina spår på södra slingan idag. Vi hojade in från Plantskolan och sedan rakt igenom till Nyvallen o sedan på väg tillbaka. Känner oss i verkligt dåligt form. Som vore vi hundraåringar!

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> s skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Det märkligaste var nog ändå att jag inte
> > gjorde en endaste pajasvurpa.
>
> Juste, att du sparade på dem tills du åker i
> sällskap å kan bidra till allmänna
> underhållningen med dem;)

Ja, rehabiliteringstiden brukar vara så lång att om man gör en sådan uppoffring vill man ju att så många som möjligt skall ha glädje av den.

> Såg faktiskt dina
> spår på södra slingan idag. Vi hojade in från
> Plantskolan och sedan rakt igenom till Nyvallen o
> sedan på väg tillbaka. Känner oss i verkligt
> dåligt form. Som vore vi hundraåringar!

Bra att ni är ute och rör på er i alla fall. Det blir tungt när man inte har tid eller möjlighet att träna regelbundet. Jag hade duktig blodsmak när jag cyklade på påskafton. Hopp och lek med Mårten bättrade ju förvisso på tekniken, men knappast kondisen...

Onsdagscykling i Uppsala
Det blev en solo tur på lördagseftermiddagen i Lunsen. S's propå om Lunsencykling gjordes dock långt innan jag vaknat på morgonen (är inte helgerna till för att sova?).

Jag vet inte om jag kan skryta med samma framgång som S om turen idag. Gick iofs bättre än innan påsken men det gick nog mer att härleda till att det mestadels var fruset, snabbt och relativt greppvänligt (om man bortser från vissa spänger och rötter). Det är sällsynt att kunna cykla i Lunsen med bra fart när surhålen före och efter spänger är frusna - man sjunker inte ner, tappar inte fart eller fastnar med framhjulet som man kan göra när man är klantig som en annan.

På det hela en riktigt KUL tur! Jag är på för en sväng i Lunsen imorgon igen (dock ej okristligt tidigt ...) Är det någon annan som vill Lunsa imorgon?

Lunsen080330.jpg ht=480

Onsdagscykling i Uppsala
Jag hoppas komma ut vid ett idag. Men jag måste vara hemma typ kvart över tre. Och just nu jobbar jag och vet inte när jag kommer hem.

Dessutom är formen dålig, har haft nån typ av cp-infektion och inte orkat träna.

Jag spanar här och ser om nån vill ge sig ut

Onsdagscykling i Uppsala
Det var väldigt lite is i Lunsen igår i alla fall. Några snöfläckar och hyffsat torra hällar. Hade inga som helst problem med sommardäcken. Snarare tvärtom. Tror det är sämre med dubbat nu. Möjligen att vissa gamla spänger kan vara lite såpiga.

Onsdagscykling i Uppsala
Vart en lång tur. 11:30-15:30. Träffade tre andra cyklister. En farbror helt kort som frågade efter onsdagsturerna, jag gav honom adressen hit. En kille som kom ikapp mig vid sunnersta och gjorde mig sällskap till Morga hage, som också frågade efter onsdagsturerna. Och en kille som kom ikapp oss vid morga som gjorde mig sällskap in till stan igen. De två senare visade sig vara lurkers på forumet. Hoppas de hör av sig. :)

Onsdagscykling i Uppsala
Får Svaje nån slags bonus för varje nyuppraggad medlem? Snart kanske det är så pass ljust att man faktiskt kan cykla på onsdagarna. Ungefär tre gånger, innan det blir för mörkt igen. Mitt fantastiska lokalsinne navigerade mig idag till Berthåga av alla hålor men där var det bara grisigt och halt. Det får bli hopp & lek istället.

Onsdagscykling i Uppsala
Är inte Berthåga Uppsalas lerhål nummer ett?
Själv tog jag det osäkra före det osäkra och gav mig ut i Nåsten och träffade bara på en lös rottweiler men han/hon frågade inte om onsdagsturen, som tur var.

andreaso skrev:
> Får Svaje nån slags bonus för varje nyuppraggad
> medlem? Snart kanske det är så pass ljust att
> man faktiskt kan cykla på onsdagarna. Ungefär
> tre gånger, innan det blir för mörkt igen. Mitt
> fantastiska lokalsinne navigerade mig idag till
> Berthåga av alla hålor men där var det bara
> grisigt och halt. Det får bli hopp & lek
> istället.

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:

> Wouldn't it be nice to pull the trigger for the
> wednesday-ride next week?

Absolutely, though I have suffered a really bad cough and I´m not sure I´m up to biking with others before it is cured. It is managable only when I can keep my own pace. Today, we were out in Lunsen and had a splendid ride and no cough attack, which is a good sign.

Onsdagscykling i Uppsala
Det blev en solotur sen eftermiddag idag igen. Den här gången såg jag dock 3 cyklister. 2 i blå jackor precis nedanför steget ovanför Flottsund på väg hemåt - de han jag inte ens hälsa på. Sen mötte jag en solocyklist på stigen mellan långspången och Bergsbrunna på en Cannondale? Vem var det?

Det luriga idag var att det bara på ett dygn tinat ganska bra i markerna. En del av de frusna pölar som igår lätt rullades över brakade jag igenom idag - skapade ett nytt spänningsmoment! :)

På det hela taget en vacker tur i solsken, nästa sväng hoppas jag får sällskap!

Onsdagscykling i Uppsala
Oggler & Hajjar: Välkommen!

Per: Med tanke på ditt tempo i vanliga fall och mitt tempo just nu så tror jag inte det är ett problem. ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Jag var ute en tur på gula stigen. Mycket lera, men lite roligt.

Det var två som hade kört där, en med rätt grova mönster och en som vek av efter en bit. Någon som vill bekräfta sig?

Onsdagscykling i Uppsala
Jag träffade Oggler vid vänstersvängen upp mot skogen innan hästhagen vid Valsätra. Han svängde höger mot närmsta gata och jag åkte rakt fram mot gatan. Vi fastnade båda i leran trotts att uppförsbacken inte är speciellt brant :)

Andreas: Om någon vill ge mig bonus för att värva folk till forumet så får de gärna börja med det :) Jag tror att man träffar fler nybörjare på Gula stigen än i Lunsen också. Jag vet iallafall att jag nog givit upp Lunsen om jag inte åkt med er och sett att det går :)

Onsdagscykling i Uppsala
Hej

Kul med ett så aktivt forum! Jag skulle verkligen uppskatta onsdagsturer med folk som hittar. Jag har kört några år men känner mig inte helt säker i Nåsten och Berthåga, bland annat. Hoppas det blir av snart.
Och att någon av er kan hjälpa mig med mitt onda löparknä som börjar värka efter ett par timmar.

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
> Är det inte dags att dra igång onsdagsturen
> nästa vecka?
>
> Snabböversättning för Jamie
>
> Wouldn't it be nice to pull the trigger for the
> wednesday-ride next week?
>
> /H

Japp. Jag är laddad!

Är det 18:00 som gäller?

Onsdagscykling i Uppsala
Oggler: Japp, jag blandade ihop dig med en kille jag träffade på på gula sitigen staxt öster om Valsätra innan jag träffade dig. Vilket jag tror är där Jocke såg spår.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag var ute en tur i Nåsten i söndags för att försöka träna lite kondis. Där var det blött och otroligt seeeg lera på ridstigarna.

creosot skrev:
> Och att någon av er kan hjälpa mig med mitt onda
> löparknä som börjar värka efter ett par
> timmar.

Haft liknande problem. Tror att intensiv stretching av utsidan av låret är det som gäller.
Inflammationsdämpande gel, typ Orudis, lindrar.

Onsdagscykling i Uppsala
Det var utmärkt åkning och kallgrader hela dagen så det höll. Bilderna är tagna utanför pisten så det ser kanske lite kladdigt ut, men så var det inte. Om det sen är platt beror väl på vad man jämför med, åt oss duger det i alla fall.

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Har varit i Sälen en vecka och kan inte påstå
> att ja längtat till Lunsensfuktiga träskmarker

Härligt med snö.

I helgen var det faktiskt suveränt i Lunsen, soligt och torrt, det flesta kärr var fortfarande frusna efter den senaste köldknäppen.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag är ändå sjukt avundsjukt. Tycker den första bilden är så typisk för sälen bara... den där lååånga platten på toppen. Det ser faktiskt helt fantastiskt ut. Jag har löjligt skidabstinens.

Onsdagscykling i Uppsala
Andreas: Nej... jag måste förbereda proccessrättsredovisning och sen är hojen fortfarande trasig. :(

Dessutom, jag cykla. Vafan? Inte en chans.

Tillbaka
Topp