Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
-------------------------------------------------------
> Andreas: Vi undrade lite varför du inte var med
> igår ?
> Jag funderar på en liten runda runt stan i kväll
> men inte någon Luns-tur. :(

Blev upptagen med annat igår, åkte idag istället.

Onsdagscykling i Uppsala
Hmmm...

Märker nu när jag justerar till hojjen för morgondagen att bakhjulet är trögt att snurra runt. Undrar vad det beror på ? Det blev lite bättre när jag släppte på snabbkopplingen. Har de dragit åt lagren för hårt ?

Onsdagscykling i Uppsala
Tjena!
Vågar man fråga vad för teknisk svårighetsgrad ni har på era rides?
Nästa fråga är om det då finns möjlighet att komma ut o cykla med Er?
Bor i Luthagen och har inte körkort, så transportsträckor som kräver bil är uteslutet för min del.

Onsdagscykling i Uppsala
Deore XT: Enklast är att åka med och prova. Jag lovar att inte åka ifrån dig. Det är en bra skola att bli bättre i alla fall :)

Mitt mekproblem visade sig vara en illa kallibrerad bakbroms.

Onsdagscykling i Uppsala
Deore XT skrev:

> Vågar man fråga vad för teknisk svårighetsgrad
> ni har på era rides?

Vi brukar helst ligga runt
image002.gif
image002.gif
image002.gif
image002.gif
.

Mer om chiliskalan på http://happymtb.org/forum/read.php?1,9414,9440#msg-9440

> Nästa fråga är om det då finns möjlighet att komma ut o cykla med Er?

Självklart, alla trevliga är välkomna ;)

> Bor i Luthagen och har inte körkort, så
> transportsträckor som kräver bil är uteslutet
> för min del.

Samlingsplatsen är där främre Luthagen börjar http://happymtb.org/forum/read.php/1/203298/page=1 och vi brukar hoja hela vägen, inget behov av biltransport alltså.

Då ses vi kanske i kväll.

Onsdagscykling i Uppsala
vad blir det för stigar idag? Det vore kul att testa Lasses nya, om det inte är för långt osv för en onsdag. Jag är sugen på att cykla, men borde sticka och simma inför söndagens begivenhet istället...

Onsdagscykling i Uppsala
e7jonas skrev:
> Turen igår var riktigt kul, tack för det Lasse!
> Mycket teknik och nya vägar, ska nog ut och köra
> samma repa snart igen, måste ju hitta min
> vattenflaska som valde att lämna mig när jag
> stod på huvudet i mossan.

Vattenflaskan återfunnen under kvällens tur, jag tar med den vid något tillfälle då jag ser att Du tänker åka med. Missade Pers vurpa, några tekniska svårigheter fanns inte vid den passagen så den måste ha orsakats av för löst ställd fjäder i pedalen, ena foten har ju helt tappat kontakten med cykeln.

Onsdagscykling i Uppsala
Oj vad många ni var! Vad vill den ivrige handuppräckaren? :-)

Jag är i Falun och cyklar. Det finns fina stigar här också, men jag har inte hittat någon i klass med Lasses nya slinga.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Tänkte bara försöka tacka för en trevlig tur, helt otroligt hur ni klarar av den tekniska biten!
Hur pfta hamnar ni över styret förresten? Hade många nära otb encounters idag...

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Vad vill den ivrige handuppräckaren? :-)

Votera för Nåsten ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Oj, vad många som cyklar. Kul med några nya ansikten. Och gamla också för den delen, andreaso...

I kväll blir det en sväng i Götlaborg för min del. Ha så kul med cyklingen i Uppsala. Jag räknar med att Svaje är snabbare än mig när jag är tillbaka.

Per: Nu börjar det bli en vana... =)

Onsdagscykling i Uppsala
Nån som är ledig under dagen och inte lyckades trampa ur allt igår, eller som inte var med igår och som är sugen på att cykla ändå? kring 12 eller efter lunch nån gång.. lunsen eller nåsten..

Onsdagscykling i Uppsala
Det finns andra saker att göra än att cykla, även om det är kul att cykla också. En av de andra sakerna man kan göra är att dricka öl, vilket vi med framgång har försökt tidigare.

Eftersom det är sommar, relativt fint väder och de flesta av er har semester så tycker jag vi testar igen. Mitt förslag är torsdag eller fredag nästa vecka (bör va 17 & 18'e), vid islandsbron finns en fin uteservering som jag tror tillhör ett ställe med utskänkning. Om jag får sällskap så drar jag dit vid 17-17.30 för en stilla AW.

låter bra eller hur?

Onsdagscykling i Uppsala
Som jag skrivit i en annan tråd så har jag några Happytröjor i stl 3xl över. De känns spontant som om de vore en svensk medium. Tänkte Uppsalagänget skulle få första chansen. Om jag inte har hört något tills i morgon så har jag en annan kund på lut.

Onsdagscykling i Uppsala
hej,
my name is stephan (33years old),i am from tyskland and i moved to sweden in march. that´s also why i have to write in english to you;i work in uppsala and i also got swedish lessons already,so i can understand and read some swedish, but i cannot talk or write too much in swedish myself YET; since i like MTB a lot, i tried to inform about any mtb-activity in this area here and i found your 'onsdagscykling' via the'happymtb.org'; so i wondered if i could just join you on some of your rides?! i'd be happy about any reaction
mvh
stephan

Onsdagscykling i Uppsala
stephan skrev:
> so i wondered if i could just join you on some of your rides?!

Absolutely, you are welcome, the meeting place is at the intersection of Skolgatan and Sysslomansgatan, by the statue of Finn Malmgren, Wednesdays at 18 PM sharp. Just check this thread or post so there are others that will bike.

Var ut o lunsade idag. Undrar är det någon som är sugen på att pröva några nya stigar i morgon, skulle kunna tänka mig att ta en sväng till Hellas. Eller åka västra Upplandsleden, Siggefora - Skattmansöådalen, eller något annat. Eller har alla flytt Uppsala?

Onsdagscykling i Uppsala
tack for your answer, i will try to make it next wednesday; that shouldn't be a problem after work! so, looking forward to ride and get to know some new people....

Onsdagscykling i Uppsala
Jag åkte en sväng på gulastigen i går. Den verkar om möjligt rotigare än förra året. Dessutom håller de på och bygger spänger på lustigt enkla ställen. På vägen tillbaka var jag förbi bmx-banan och åkte ett par varv. Märkligt hur branta de små pucklarna ser ut när man kommer över dem.

Onsdagscykling i Uppsala
Ja passa dig för bmx-banan. Den e bara elak. Själv bröt jag nyckelbenet där för 1 v sen lite drygt så nu sitter jag bara hemma o e bitter om kvällarna. Taskig tajming såhär när stigarna e som bäst :(
Men om några veckor borde man va på banan igen hoppas jag, e de nån som vet hur lång tid det tar för ett ruttet nyckelben o växa ihop så man kan köra igen?

Onsdagscykling i Uppsala
Ta det försiktigt med nyckelbenet. Jag har en kompis som många år efter ett trasigt nyckelben fortfarande inte kan cykla. Han hadde iofs otur med hur det gick sönder och att det inte läkte som det skulle men i alla fall.

Onsdagscykling i Uppsala
Äntligen färdigkladdat!
Är egentligen en bontrager Select sadel som genomgått en vurpa för mycket, fått iden av alla strippade Slr sadlar=D
Drog ut stoppningen, borrade, och upptäckte ett stort hål fram på sadeln(inte det som syns) som jag sedan fyllde med epoxy, epoxy användes förövrigt till att fylla igen ijämnheter. S
andpapprade och sprayade på Biltema primer.
Våtslipa
+Vit lack
våtslipa
de tidigare två stegen gjordes ett par gånger, sedan maskera och måla på motiv
klarlack
våtslipa
återigen genomföra dessa två procedurer ett antal gånger för att få en fin finish.

Resultat: Finishen blev ganska värdelös ändå...
DSC04019.JPG ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> Vi siktar på att hoja. Kan f ö rapportera att vi
> äntligen bytt handtag ;)

Ha! Det tror jag när jag ser det!
(Vilket får bli nästa vecka, jag är på Semester med stort S).

Onsdagscykling i Uppsala
hej,

as i wrote to you, i will also join the "onsdagscykling" tonight. to avoid a missunderstandig, is the meeting-point that little park at the crossing of Skolgatan and Sysslomansgatan at 18:00?!
tack
mvh
stephan

Onsdagscykling i Uppsala
Skönt att det gick bra hem. Hoppas det inte kommer något obehag efter.

Vi hade en fin tur, hojade lite snirkligt i norra Lunsen och sedan rakt igenom så vi kom ut vid Flottsund.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag är fortfarande ölsugen och hoppas att det finns fler här som är det. Eftersom det inte har blivit några positiva svar om att dricka öl idag så testar vi med imorgon.

Alltså; AW 17-17,30 imorgon fredag, förslagsvis på Alexander, dom verkar ha en fin uteservering. Andra förslag är självklart välkommna.

Kram
//Kaj

Onsdagscykling i Uppsala
Oj Svaje, vad hände? Skönt att inget är brutet iaf.

Jag kommer nog inte heller att kunna cykla i skogen än på ett tag. Vurpade förra veckan och har en axel som strular :P (och skrubbsår som börjat kliiiia).

//Kristin

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp