Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
halå, jag har flyttat ned från umeå får nån vecka sen och ser fram emot cykling när väl recceveckorna är över så man får tillbaks lite fritid iaf. skriver först nu för att jag iinte haft internet tidigare.

//jakob

Onsdagscykling i Uppsala
Såhär gick dagens tur, iaf för oss som undvek sista slingan då vi inte föll för grupptrycket.
Avstickaren på mitten är Svajes Search and Rescue Team.

Bilagor

• cykeltur.jpg
    cykeltur.jpg
    121.1 KB · Besök: 47
Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tänkte försöka dyka upp och provcykla mitt
> trasiga knä inför helgen.
> (Ni missar väl inte Happy-BBQ?)

Hur höll ditt knä ihop?

Onsdagscykling i Uppsala
DrSbaitso skrev:
> 3:30 i spöregn.

Inte illa. MTB eller räser?

> Var var ni?

Sovmorgon =). Var ute en sväng på egen hand. Lyckades pricka in regnet ganska bra.

Onsdagscykling i Uppsala
DrSbaitso skrev:
> s skrev:
>
> > > 3:30 i spöregn.
> >
> > Inte illa. MTB eller räser?
>
> Tack för den. ;-)

Hade du hastighetsmätare? Var det tolv mil verkligen? Min säger 114 km

Onsdagscykling i Uppsala
jocke_tuffing skrev:
> DrSbaitso skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > s skrev:
> >
> > > > 3:30 i spöregn.
> > >
> > > Inte illa. MTB eller räser?
> >
> > Tack för den. ;-)
>
>
> Hade du hastighetsmätare? Var det tolv mil
> verkligen? Min säger 114 km

Jasså, bara 114 km. Jamen då var det ju skitkass cyklat Ville. Även om det var på MTB:n. =D

Onsdagscykling i Uppsala
jocke_tuffing skrev:

> Hade du hastighetsmätare? Var det tolv mil
> verkligen? Min säger 114 km

Jag är inte säker på att kniven i sidan går att vrida fler varv nu, men sluta inte, för all del!

Onsdagscykling i Uppsala
Nä vill inte avslöja. Men det var högt tempo, men var några sekunder efter snabbast in i mål. Och några sekunder innebär också tyvär 10-20 personer framför.

Onsdagscykling i Uppsala
Snyggt! Jag kan intyga att tempot var högt. Jag fick släppa tätklungan redan efter andra kurvan (första var bakom motorcykel). Såg killen med pakethållare, och jag är lite orolig att han gick i mål före mig.

Kom igen, vad fick du för tid? Var det bättre eller sämre än 3:30? ;-)

Onsdagscykling i Uppsala
Jo, Vikingarundan gick undan i år. Förstod att en del skulle åka av när elitarna pepprade på i början. Här är en liten RR från loppet: http://bugge-bike.blogspot.com/2008/08/vikingarundan-fr-10e-gngen.html

Snittet blev ca 41.3 km/h om banan nu var 12 mil. Jag fick 119km på min mätare. Kul att det åter blev den "gamla" och finare bansträckningen i år och inte den tråkigare som varit de två senaste åren.

/Jörgen

Onsdagscykling i Uppsala
Ja 2:54 mätte jag som tid.

Tyckte väl att det gick fort, hög snittpuls och höga pulstoppar.

Jag var inte långt efter dig bugge, men du var för stark.

Jävvlar vad jag har slappat sen! Fast jag har bakat en massa bröd, och druckit kaffe. Mitt sätt att koppla av.

Nu blir det en wirre ...

Ville var också duktig, tänk på alla extra timmar vi har lagt ner

Onsdagscykling i Uppsala
han me pakethållaren, va inte han iväg på en utbrytning ett tag? :D min kompis nämnde det :D innan han själv stack på utbrytning me sin bror :D

Onsdagscykling i Uppsala
Pakethållaren var grym, körde på ren råstyrka. Värsta utväxlingen, såg ut som han drog runt en 55/11 eller så. Jodå han seglade iväg med Johan tror jag ett tag innan han släppte. Körde sedan faktiskt solo ett tag innan han svaldes upp av klungan. Grymt starkt. Tror han var typ kampsportare.

Var var du Jens?

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Sprang på Per vid bankomaten vid Le park. Men han
> verkade inte känna igen mig... :(

Ursäkta, kom hem igår kväll från en längre resa, och var helt absorberad av en massa saker som måste göras! F ö är det inte lätt att känna igen folk utan hjälm ;)

Onsdagscykling i Uppsala
bugge skrev:
> Pakethållaren var grym, körde på ren råstyrka.
> Värsta utväxlingen, såg ut som han drog runt en
> 55/11 eller så. Jodå han seglade iväg med Johan
> tror jag ett tag innan han släppte. Körde sedan
> faktiskt solo ett tag innan han svaldes upp av
> klungan. Grymt starkt. Tror han var typ
> kampsportare.

var det inte kim? johans bror, för tyckt johan nämnde att kim varit i utbrytning me honom :D

>
> Var var du Jens?

i min lägenhet o fixade :D som jag gjort på all fritid senaste 1,5 månaden :D

Onsdagscykling i Uppsala
Jag är tillbaka i Uppsala efter en sommar i exil i Falun/Stockholm/Lapplandsfjällen. För närvarande är dock både jag och min cykel i lite halvrisigt skick; efter att ha vurpat och skadat en axel i början på juli har det inte alls blivit så mycket skogsnötande som jag hade hoppats på (och behövt). I morse fick jag pyspunka på mitt UST-framdäck som jag för allt i världen inte kan få av fälgen (grr), men om jag hinner åtgärda problemet och det inte spöregnar skulle jag gärna cykla en sväng imorgon.

Förresten är det ju kolmörkt ute nu och klockan är halv nio. Kör ni med pannlampa?

//Kristin

Edit: stavfel/slarvig meningsbyggnad x2. Snacka om ringrostig skribent.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Jag är tillbaka i Uppsala efter en sommar i exil
> i Falun/Stockholm/Lapplandsfjällen. För
> närvarande är dock både jag och min cykel i
> lite halvrisigt skick; efter att ha vurpat och
> skadat en axel i början på juli ...

Kul att du inte gett upp skogscyklingen.

> Förresten är det ju kolmörkt ute nu, vid halv
> nio. Kör ni med pannlampa?

Dom som inte kan stigen utantill gör nog det. =)

Onsdagscykling i Uppsala
Det går att ligga och gosa sig mellan två som kör med pannlampa. Så kallad pannlampsdubbelmacka. Inte att rekommendera, men det funkar bättre än man tror.

Jag kanske kikar förbi er vid Le Parc imorgon, men glöm att jag hänger med ut i skogen. Det är ett 5-dagarsprojekt att ta sig ut till Nåsten för mig... :P

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Kul att du inte gett upp skogscyklingen.

Så lätt blir ni inte av med mig.

Mårten skrev:
> Det går att ligga och gosa sig mellan två som kör med pannlampa. Så kallad pannlampsdubbelmacka. > Inte att rekommendera, men det funkar bättre än man tror.

Jag tror inte att jag är fit nog att fixa en pannlampsdubbelmacka mellan några av skogshararna på onsdagscyklingarna, även om det låter väldigt mysigt. Jag sätter batterierna på laddning just in case.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> I morse fick jag pyspunka på mitt UST-framdäck som jag för allt
> i världen inte kan få av fälgen (grr)

OK, nu är däcket av fälgen och till min förvåning upptäckte jag att det fanns en slang där under. Jahaja tänkte jag, då kan jag ju lika gärna slänga in en ny slang tills jag kommit underfund med vad för ventil jag behöver för att kunna köra slanglöst sedan. Och nu vägrar däcket istället att gå på fälgen (!!!). Jag trodde att mtb-däck var betydligt lättare än racer som jag vanligtvis grejar med, men det var en fördom som sprack med besked.

Det är typ 20 cm däck som inte går över fälgkanten på ena sidan. Jag har testat att bända med däckjärn, diskmedel, handskar, svordomar, you name it - men icke. Varje gång jag får upp ytterligare 1 cm i ena änden av däcket så lossnar lika mycket i andra... Några husmorstips för vad jag ska hitta på härnäst?

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Några
> husmorstips för vad jag ska hitta på härnäst?

Testa att tryck in däckanten i centrum av fälgen, då kan spänningen släppa lite. Men det kanske du redan har testat

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
>

MBA utläste irriterat i en artikel UST som Use Standard Tubes ;) Skämt åsido, tvål eller hårspray o milt våld, borde fixa det. Med hjälp av hårspray fick vi äntligen på nya handtag på styrena.

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
>

Jag är på Olovs linje.
* Lägg på däckets ena sida på fälgen. (du har väl kollat att inget sitter kvar i däcket som kan ge punktering?)
* Pumpa i lite luft i slangen, men inte mer än att den blir rund. Då vet du att den inte är vriden, att det inte är några veck, och att den inte ligger i kläm mellan däck och fälg.
* Börja sedan lägga på däcket vid ventilen. Tryck in ventilkäglan ordentligt så att förstärkningen hamnar i däcket, och inte mellan däck och fälg.
* Jobba sedan åt båda håll från ventilen och tryck in kanttråden mot mitten på fälgen, där fälgen är som djupast. Det ger dig lite mer att spela med när du kommer till slutet. Släpp ut lite luft ur slangen vid behov. Använd inte verktyg.

PMa om du behöver hjälp!

jocke_tuffing skrev:
> But there is a rain!

Ja! Då är gula stigen LERIG! :-D

Lägger pannlampsbatteri på laddning här.

Onsdagscykling i Uppsala
Per: Hårspray på däcket känns som en dålig idé... Blöter du ner hårsprayen blir den som såpa och däcket brukar ju redan utan såpbehandling kunna flytta sig lite runt fälgen när man cyklar...

Handtag funkar det däremot utmärkt på.

Finns inte mycket mer att tillägga om däckmontering än vad som redan sagts. Mer våld kanske? :P

Riktigt jävliga däck (typ mina HighRoller DH när dom var nya) kan man använda däcksjärn för att få på... Lite av en sista utväg eftersom man riskerar att döda slangen och då får börja om igen (dock inte lyckats med det själv). :/

Tillbaka
Topp