Örebroare

• Trådstartare Trådstartare Björsa
  • Start datum Start datum
B

Björsa

Guest
Örebroare
Nyss inflyttad till Örebro o känner att det är dags o slå sig igen men var finns det MTB spår????? Hörde om Kilsbergen men finns det inget närmare stan?

Örebroare
Spåren i sörbyskogen från sörbybacken och vidare mot backahallen var helt ok senast jag hojade i öret, var väl iofs en 13-14 år sedan men ändå:)

Finns/fanns också en grumling till BMX-bana centralt, har för mig den låg på vägen mot karlslund (via hertg karls alle).

gl

Örebroare
björsa.. jag mailar dig en massa info..
Har just spenderat nästan 5 h på cykeln uppe i kilsbegen. Det är verkligen värt att trampa dit för där finns allt. extra underbart när det är en sån här höstdag/ Ola

Örebroare
cyclepro skrev:
-------------------------------------------------------
> björsa.. jag mailar dig en massa info..
> Har just spenderat nästan 5 h på cykeln uppe i
> kilsbegen. Det är verkligen värt att trampa dit
> för där finns allt. extra underbart när det är
> en sån här höstdag/ Ola

Hej Ola!

Du får gärna maila även mig den infon om spår i kilsbergen. Bor i Kumla och kör MTB. Var i Kilsbergen och testade runt förra veckan. Kan tänka mig att där finns massa fint, men lite svårt att hitta!

/Patrik

Örebroare
rikli skrev:
-------------------------------------------------------
> Spåren i sörbyskogen från sörbybacken och
> vidare mot backahallen var helt ok senast jag
> hojade i öret, var väl iofs en 13-14 år sedan
> men ändå:)
>
> Finns/fanns också en grumling till BMX-bana
> centralt, har för mig den låg på vägen mot
> karlslund (via hertg karls alle).
>
> gl

BMX-banan är försvunnen sedan ett par år tillbaka. Istället ligger där ett LIDL nu. Fantastiskt!

Örebroare
Finns en hel del cykelmöjligheter i örebro. Markaspåret är tekniskt men kul 6km långt markeras av vita skyltar. Karlslunds träningsområde är lättare, inga mtbspår men en massa stigar vid sidan om löparspåren. Kilsbergen ligger visserligen en bit bort men är ju helt super.

Örebroare
Cyclepro/Ola..du får gärna maila lite info/kartor om Kilsbergen till mig oxå..klart värt besök på helgerna trotts att jag bor 5mil därifrån..tack på förhand.
S.

Örebroare
Jag var i Örebro och körde med några bofasta. Om inte jag minns fel så körde vi i Kilsbergen och hamnade i Ånnaboda och Suttaboda. Riktigt, RIKTIGT bra cykling.

/Marcus

Örebroare
Tack för hjälpen!!!! Skulle cyklat nu i helgen men bilen gick sönder så det blev till o reparera den :( Markaskogen låter trevligt, ska kolla upp det. Pluggar delvis i Göteborg så jag missar tyvärr helgens event annars hade det var kul :)

Ha det gött!

//
Björn

Tillbaka
Topp