Orust tvärs någon som vet?

MTBonden

Ny medlem
Läste i tidningen om en vandringsled som kallas Orust tvärs någon som vet om den är lämplig för MTB och tillåten att köra på?

Det är inte förbjudet vad jag vet och jag har läst kommunens reklam. Den stora utmaningen kommer nog att vara att ibland hitta stigen, för det har varit lite igenväxt ibland - inte värre än att det går att hitta.

Jag har bara cyklat mellan Morlanda och Göksäter (Orust mini-Ullared). Mysigt och rekommenderas! Ta gärna en tur upp till Svens altare vid Morlanda med en fantastisk utsikt från tornet på toppen. Här är det lite mer utmanande (bära cykeln ibland). Några jag mötte skakade på huvudet när jag frågade om stigen fortsatte runt och om det gick att cykla. Naturligtvis går det inte att undvika en sådan utmaning och jag fick mycket riktigt bär och knuffa en del uppåt.

/Andreas

Har cyklat och sprungit sträckan flera ggr. En del lyft över stängsel och nägra rejält svåra passager på cykeln men också några god bitar. Som utflykt är sträckan helt ok men att cykla för flåset som jag brukar är det ingen höjdare. Kan kanske vara lite svårt att hitta rätt men nu veckan efter löptävlingen är det nog inte så svårt.

/Johan

Kanske lite OT, men jag cyklade i skogen på Orust under semestern. Fick nog hundra fästingar. Blev grusväg resten av veckan.

Tillbaka
Topp