Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MTBiker sa:Tydligt på reprisen nu att Emma missade tåget när de kom ikapp amerikanskan.
Det är nog inte många som vet...MTBiker sa:Nu vill vi veta hur det gick från kraschen. Alldeles för tyst tycker jag.
Dr_Rydell sa:Kikar man på denna videoså ser det ut som att hon slår i asfalten före hon slår i den höga betongkanten. Förhoppningsvis gör det att hon slipper bli paraplegisk.
EDIT: Om aortan höll vill säga.
Ja, vem fasen skulle ta hojen in till sjukan efter den smällen :-)Mooshie sa:Ok men i chock, för till sjukhus i ambulans. Jag snor all info från Vacchi.
Dr_Rydell sa:Kikar man på denna videoså ser det ut som att hon slår i asfalten före hon slår i den höga betongkanten. Förhoppningsvis gör det att hon slipper bli paraplegisk.
EDIT: Om aortan höll vill säga.
emmer sa:Ja, vem fasen skulle ta hojen in till sjukan efter den smällen :-)Mooshie sa:Ok men i chock, för till sjukhus i ambulans. Jag snor all info från Vacchi.
GoranS sa:Var snällt av italienskan att ta den långa sista förningen ikapp Abbot. Gjorde att silvret kändes rätt säkert när de kom ikapp. Sen kändes det som att Emma reagerade lite sent när holländskan drog igång.
Sen får jag säga att Abbots utförskörning inte direkt var imponerande. Var ju kurvor där hon var närmare mittlinjen än kanten på vägen. Var nästan lite förvånande att trion inte tog mer utför.
Supertramp sa:Kunde man inte haft lite skydd typ halmbalar i dom värsta svängarna?
I alla fall när det är en sån där mur.
Pfaff sa:GoranS sa:Var snällt av italienskan att ta den långa sista förningen ikapp Abbot. Gjorde att silvret kändes rätt säkert när de kom ikapp. Sen kändes det som att Emma reagerade lite sent när holländskan drog igång.
Sen får jag säga att Abbots utförskörning inte direkt var imponerande. Var ju kurvor där hon var närmare mittlinjen än kanten på vägen. Var nästan lite förvånande att trion inte tog mer utför.
Kanske gårdagens strössel med kraschade cyklister la sordin på risktagandet?
Pfaff sa:GoranS sa:Var snällt av italienskan att ta den långa sista förningen ikapp Abbot. Gjorde att silvret kändes rätt säkert när de kom ikapp. Sen kändes det som att Emma reagerade lite sent när holländskan drog igång.
a.svensson sa:Pfaff sa:GoranS sa:Var snällt av italienskan att ta den långa sista förningen ikapp Abbot. Gjorde att silvret kändes rätt säkert när de kom ikapp. Sen kändes det som att Emma reagerade lite sent när holländskan drog igång.
Nu är kvinnor rent generellt mindre riskbenägna än män.
Dom är helt klart förnuftigare än oss.
Dr_Rydell sa:Hur många år har de haft på sig att förbereda OS? Hur fan kan de tillåta sådana där betongkanter, i en kurva dessutom. Helt obegripligt.
1888 sa:Enl tävlingsläkaren så är hon OK
+1geologen sa:Tyckte Ljungskog skötte det rätt så bra.
GoranS sa:1888 sa:Enl tävlingsläkaren så är hon OK
Hoppas innerligt den informationen är korrekt.
InlineOla sa:Dr_Rydell sa:Hur många år har de haft på sig att förbereda OS? Hur fan kan de tillåta sådana där betongkanter, i en kurva dessutom. Helt obegripligt.
På touren har de ofta skrovlig bergvägg på ena sidan och 2000 höjmeter stup på andra sidan, avgränsat med 30cm högt räcke. Det här var inte en farligare omgivning än en slumpmässig bergsetapp på något etapplopp.
geologen sa:Emma hade mycket högre fart över mållinjen än holländskan, men hon startade lite för sent och för långt bak för att hinna fram.
GoranS sa:Hittar inget klipp så att jag kan kolla, men mitt intryck när jag såg det var att Emma inte tittade efter var hon hade holländskan när de var ikapp Abbot. I herrcyklingen tycker jag att det är mer regel än undantag att huvudena roterar rätt friskt för att hålla koll på de bakom när det blir en spurt i en liten grupp. Nu känns det som att det är först när holländskan i stort sett är förbi Emma som hon kommer igång med att dra igång spurten.