OS i Tokyo 2021

OS i Tokyo 2021
Van Breggen berätter att dom borde hade räknat hur många hade varit bort och hur många tagit in. Dom hade sett en skylt med 1:35. Dom trodde att det var till nr 1, men efteråt förstod dom att det var till grupp 2.

Senast ändrad:
OS i Tokyo 2021
Sitter och tittar på handboll nu och Kirby kommenterar så det är nästan cykling! Han ska kommentar brottning och lite andra sporter också, ska bli spännande lyssna på hur han ska skitsnacka sig runt bågskyttet tex...

OS i Tokyo 2021
Borde inte lagen ändå veta läget, finns ju fasta langningsstationer tex där dom kan klocka avstånd och ringa till servicebilen, som meddelar cyklisterna läget? dom kan väl även se på tv i bilen också antar jag.

Senast redigerad av en moderator:
OS i Tokyo 2021
Hon kunde som sagt kroknat, jag tycker det var väldigt spännande, men lite synd att de glömt bort henne, hade velat att hon tagit det trots teamNLs fulla insats. Nu kommer man alltid undra om hon klarat det om de andra vetat om henne.
"Out of sight, out of mind."

OS i Tokyo 2021
Klart att hon inte hade klarat det om hon funnits med på AvV's och resten av gängets lista av cyklister som inte fick gå ifrån. Holland schabblade bort guldet, precis som i EM för några år sedan då de jagade ifatt sin egen utbrytare av någon idiotisk anledning. Österikiskan; antingen kan en säga att hon vann för att holland var så jäkla (taktiskt) dåliga eller så kan en säga att hon vann för att hon var bäst. Jag föredrar att säga att hon vann för att hon var bäst.

OS i Tokyo 2021
Klart att hon inte hade klarat det om hon funnits med på AvV's och resten av gängets lista av cyklister som inte fick gå ifrån. Holland schabblade bort guldet, precis som i EM för några år sedan då de jagade ifatt sin egen utbrytare av någon idiotisk anledning. Österikiskan; antingen kan en säga att hon vann för att holland var så jäkla (taktiskt) dåliga eller så kan en säga att hon vann för att hon var bäst. Jag föredrar att säga att hon vann för att hon var bäst.
Jajajajaja så där funkar det inte, det har jag lärt mig från cyklingen. Det finns inge "men". Hon vann och då är hon vinnaren, sedan om det är för att laget har bogserat bästa sprintaren 200 km eller om man har bättre gruppset än tvåan så är vinnaren vinnaren.

OS i Tokyo 2021
Jajajajaja så där funkar det inte, det har jag lärt mig från cyklingen. Det finns inge "men". Hon vann och då är hon vinnaren, sedan om det är för att laget har bogserat bästa sprintaren 200 km eller om man har bättre gruppset än tvåan så är vinnaren vinnaren.
Helt klart, hade varje land haft samma antal cyklister så hade det också varit bättre.

OS i Tokyo 2021
Läste nu att åkarna utan tydligt information från organisationen behövde går till team bilen för att få informationen. Det gick inte i finalen och sista gången glömde coachen vinnaren. Så fel av Nederländerna. Men nederländska tidningen skriver att dom underskattade vinnaren och gav för mycket tid redan innan.

OS i Tokyo 2021
Eller så lär de sig bara att köra utan att ständigt få information, precis som de mindre nationerna osv. Grymt kört av österrikiskan, väl värd det efter den utbrytningen.

OS i Tokyo 2021
Kollade "snabbt" igenom loppet nu i kväll .

Måste nog säga att österrikiskan vann själv på en helt makalös prestation.
Ta insiativet till allra första attacken vid km 0 . Va starkast i utbrytningen och märkligt nog stöta ifrån polskan och israelen när det var över 1 timme kvar , och då var dom 2 ändå så pass starka så dom nästan höll undan hela vägen till pallen . Ensam höll hon en vilt jagande flöjt och resten av klungan på 5 min avstånd i 3mil efter hon redan varit i en stenhård utbrytning i 3 timmar . Kunde sen helt slut med rätta ta guldet.

Klungan och Nederländerna gjorde vad dom kunde men det räckte bara till att slåss om silvret .

OS i Tokyo 2021
Instämmer, ge dig själv en ny cykel i pris?

Vann du en cykel?! Själv firade jag med en klapp på axeln.

Det här med avsaknad av radiokommunikation och att det skulle vara anledningen till att holländskorna inte tog guld eller rent av misslyckades totalt, är deras främsta taktiska framgång. Holländskorna presterade inte och skyller på en anledning som alla vet är en dimridå.

Uppsnacket inför imorgon, vem utmanar van der Poel? Pidcock och Shurter?

OS i Tokyo 2021
Vann du en cykel?! Själv firade jag med en klapp på axeln.

Det här med avsaknad av radiokommunikation och att det skulle vara anledningen till att holländskorna inte tog guld eller rent av misslyckades totalt, är deras främsta taktiska framgång. Holländskorna presterade inte och skyller på en anledning som alla vet är en dimridå.

Uppsnacket inför imorgon, vem utmanar van der Poel? Pidcock och Shurter?
Flückinger tror jag kommer vara med och slåss om medaljerna

OS i Tokyo 2021
Hoppas på Flückinger men det blir inte lätt. Blir det skitväder har han nog större chans. Inte riktigt fått kläm på hur teknisk banan egentligen är.

1, mvdp
2, Pidcock
3, Flück

Tillbaka
Topp