Östersunds-tråden

Östersunds-tråden
Någon som ska upp och cykla eller "bygga" i helgen? Har en ledig helg nu äntligen och tänkte kolla om någon mer ska upp?

(även om ingen annan ska ditt så ska jag ditt, måste testa 456 ss mer) :)

Östersunds-tråden
Ingen anning, tänkte om någon annan med mer koll vet något som bör fixas eller liknande? Jag kan inget om dh eller lederna men jag har händer som kan hjälpa så att säga. :)

Östersunds-tråden
Tyckte det saknas lite bilder i denna tråd så här kommer en från kvällens runda

Bilagor

• cykel 2011 001.JPG
    cykel 2011 001.JPG
    134.8 KB · Besök: 29
Östersunds-tråden
Noap inte MTB spåret idag utan I5:s gamla övningsområde på andra sidan E14, körde förbi gamla soptippen och på skidspåren där. Körde även en bit av milspåret vilket bjöd på lera upp till naven :-)

Senast ändrad:
Östersunds-tråden
Lite OT men vet någon av er här om det finns kvar någon hinderbana eller liknande från FM storhets tider? Hört att det ska fanns en på campus men att det revs eller något sådant?

Stay safe

Östersunds-tråden
Fuelex8 skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det nån av er som ska ut och trampa åt under
> vecka?
> Ag hänger gärna på isf :)

Jag hoppas det men jag har dragit på mig en liten förkylning så jag får nog avvakta lite.

Det verkar ju vara ganska många happyiter som cyklar i Östersund nu, vi borde dra ihop ett riktigt stort gäng och ta en tur på Frösön någon gång.

Östersunds-tråden
En månad till så är jag tillbaka på Frösön. En bromsadapter och luftning av bromsar "bara", så ska jag kanske släpa upp DH-riggen för backen och se hur det känns på den...

Östersunds-tråden
Tog en tur på eftermiddagen idag och var tvungen att prova slangen i hamnen :D den funkar ;)

Bilagor

• 2011-07-16 16.04.10.jpg
    2011-07-16 16.04.10.jpg
    104.1 KB · Besök: 41
Östersunds-tråden
Igår körde jag ett varv på mtb-slingan på ÖSK och idag blev det två. Efter det var cykeln rätt smutsig så det blev en liten avstickare till slangen i hamnen. Tack för det tipset. :)

Bilagor

• osk.jpg
    osk.jpg
    102.4 KB · Besök: 26
Östersunds-tråden
flierman skrev:
> Det finns en slang nere vid hamnen man kan skölja
> av cykeln efter en tur..kan vara ett bra tips..se
> bilden var den ligger
>
>

Tackar så mkt för tipset, testade den igår efter att ha kört ett par mil i lervällig, satan vad det är blött i skogen nu...

Östersunds-tråden
Finns en del riktigt härliga surhål på Frösön om man gillar lera. :P Körde ner i ett häromdagen.. vi snackar 15-20 meter traktorspår 20-30cm djupa och riktigt mysig blandning av fast smetig lera till vattnigt gegg. =D

Östersunds-tråden
Nu idag efter 5 drar man till frösön och cykla lite nedför ^^

Var nyss oh körde kring odenskog och såg nästan inte till frösön så de är ju inte direkt bra väder :) men men ska upp dit och cykla lite hade jag tänkt.

Östersunds-tråden
Fan, har ingen hoj tillgänglig. Annars hade jag nog hakat på.

Nån som vill med och cykla en sväng lvg i morgon förmiddag om det inte regnar alltför mycket?

Östersunds-tråden
freddeX90 skrev:
> härligt ^^ du cykla dh också eller?

Jo, men det var länge sen nu. DH-cykeln är inte riktigt komplett för tillfället och Meta5:an står i Åre...

Östersunds-tråden
Tog en runda runt frösön och tänkte avsluta med lite knuffande, men när var där vid 17. Ensam. Passade på att inspektera den vanliga banan och den är ju helt okörbar. Träd överallt! Och spåren runtomkring är ju ganska tråkiga. Hur var spåret där borta vid vindskyddet där du ser ut att ha kört?

Östersunds-tråden
jo jag vet , den bästa DH banan gå inte att köra i. jag brukar köra vid vindskyddet nu på några små branta stigar. Dom var lite blöt och lerig och på vissa ställen var dom halkiga rötter.

Östersunds-tråden
Ok ja min cykel har lite klena däck för att ta blöta rötter i brant miljö :P Geometrin är lite brant och hög också. Har visserligen en DH också, men jag är så trött på att knuffa upp det aset. :P Men om det torkar upp en gnutta så är dom där spåren klockrena för min AM så då lär jag upp och härja lite. Bor ju runt kröken så det är lite pinsamt att jag inte har kört något alls i år.

Östersunds-tråden
okej, få bara hoppas på bättre väder kan vi fara en sväng. Ja de är lite tungt att styra cykeln upp men jävligt bra träning :D. Men så är de ibland :D

Östersunds-tråden
Tjena!
Är också Ösdbo och brukar cykla på Östberget vid tillfälle. Var ut i kväll men för sent, hann bara med en vända innan det var för mörkt. Hoppas prognosen om regn imorgon är fel, försöker komma ut tidigare då. Ngn annan?

Östersunds-tråden
Freeskier skrev:
> Kan andra städer så kan väl Ösd? Tänkte att
> vi kan samla utlysande av turer etc i en enda
> tråd så kan man genom prenumeration av den
> hålla sig uppdaterad utan att följa forumet
> dagligen.
>
> För att börja då:
> Jag tänkte reka lite stig medelst MTB på tisdag.
> Vill någon göra mig sällskap så blir jag
> glad.
> Jag är flexibel gällande tid och plats men är
> det upp till mig så ger jag mig nog ut på
> Frösön på eftermiddagen.
> Cykelvalet är en Meta5, det blir alltså varken
> push-bike-utför eller grusvägs-svetto utan
> något mitt emellan.

Har du flyttat norrut?? :)

Tillbaka
Topp