Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bättre det än ovanpå ?Tumavtryck på ostbitens sidor.
Kan nästan få mig att helt gå över till färdigskivad ost. Urk...
Hyvlar ost gör man hemma, bland andra får det vara färdigskivat.Bättre det än ovanpå ?
Och vilken hand torkar man funpan med (risk för kuggfråga!)?Hyvlar ost gör man hemma, bland andra får det vara färdigskivat.
Upptagningsbesticken i höger hand och maten i vänster.
Nu är du OT. Det där var ju goda matgrejer.Pölsa, lutfisk, stångkorv, lamgryta, spam.
Blandar du brunost och sill så förstår jag dig. Annars är brunost smasken på hårt tunnbröd.Brunost och stekt sill i korintsås, sirapslimpa och surströmming. Bland mycket annat.
Var och ett för sig räcker mer än väl för att platsa. Brunost måste man va norsk för att uppskatta. I övrigt är söta maträtter ofta enkla att sätta upp på listan.Blandar du brunost och sill så förstår jag dig. Annars är brunost smasken på hårt tunnbröd.
Blodpudding däremot är inte tjänligt som mänsklig föda.
Blandar du brunost och sill så förstår jag dig. Annars är brunost smasken på hårt tunnbröd.
Håller med om potatisen. Falukorv är däremot gott.Kan inte äta kokt potatis. Det är något med kombinationen av konsistensen och avsaknaden av smak som gör att det börjar växa i munnen redan på första tuggan. Detsamma gäller stekt falukorv. Tydligen inte helt ovanligt bland människor med NPF-diagnoser.
Stekt falukorv är finfint.Håller med om potatisen. Falukorv är däremot gott.
- Kypar’n, den här fisken är dålig.Kokt Torsk är äckligt !
Andersson o Tillmans blodpudding är bra, men de flesta är inte så bra.Blandar du brunost och sill så förstår jag dig. Annars är brunost smasken på hårt tunnbröd.
Näääh! Tillagat på norskt (DET kan dom!), dvs legat i saltlag ett tag och mycket försiktigt sjudit, serverat med stekta spröda bacontärningar och ärtpure, god färskpotatis (inte den tidiga och inte från ICA), ett glas Pinot Noir till, är kokt torsk en nästintill himmelsk upplevelse!Kokt Torsk är äckligt !
Och väldigt likt det svenska.Tur att dom har Big Mac i Norge, annars kunde man ju inte åka dit.....
Norska köket är väl snäppet sämre än det Engelska ----
potatissallad
Igen, potatissallad kan ju lagas som man får den i centraleuropa, med kapris, finskuren rödlök mm och dressing av god olivolja, salt, svartpeppar och vitvinsättika. Det här med majonäs är såklart befängt. Ungefär som den lika vidriga smörgåstårtan som i sin bästa form blandas av majo, leverpastej, majo, lax, majo, rostbiff, majo och räkor. Och ännu mer majo. Bl.a.+1 på den. Denna sörjiga flottiga variant på potatis som det ska bjudas på vid allehanda tillställningar. Bluäh!
Igen, potatissallad kan ju lagas som man får den i centraleuropa, med kapris, finskuren rödlök mm och dressing av god olivolja, salt, svartpeppar och vitvinsättika. Det här med majonäs är såklart befängt. Ungefär som den lika vidriga smörgåstårtan som i sin bästa form blandas av majo, leverpastej, majo, lax, majo, rostbiff, majo och räkor. Och ännu mer majo. Bl.a.
Fin 90-talsnostalgi på pulverbea, ugnspommes och stekt lövbiff!Allehanda sorters köpebernäs. Ofta kallat bea. Serverat till pulverpommes och en kremerat köttbit av tveksam härkomst.
Igen, potatissallad kan ju lagas som man får den i centraleuropa, med kapris, finskuren rödlök mm och dressing av god olivolja, salt, svartpeppar och vitvinsättika. Det här med majonäs är såklart befängt. Ungefär som den lika vidriga smörgåstårtan som i sin bästa form blandas av majo, leverpastej, majo, lax, majo, rostbiff, majo och räkor. Och ännu mer majo. Bl.a.
Åk till Kina med henne, då jäklar får hon äta mat som knastrar och knakar ständigt. Deras s.k. kött är fullt av senor och ben, fullständigt vidrigt. Hela ank- eller kycklinghuvuden kan man få att knapra på också. Brukar stå en skål framställd vid kassan på lunchrestauranger.Inte min egen fobi men väl fruns:
Slarvigt skalade kokta ägg så det knastrar när man äter dem. Hon äcklas av det.