(OT) Äckliga matgrejer

(OT) Äckliga matgrejer
Blandar du brunost och sill så förstår jag dig. Annars är brunost smasken på hårt tunnbröd.
Blodpudding däremot är inte tjänligt som mänsklig föda.
Var och ett för sig räcker mer än väl för att platsa. Brunost måste man va norsk för att uppskatta. I övrigt är söta maträtter ofta enkla att sätta upp på listan.

(OT) Äckliga matgrejer
Blandar du brunost och sill så förstår jag dig. Annars är brunost smasken på hårt tunnbröd.
Blodpudding däremot är inte tjänligt som mänsklig föda.

Nej vänta nu. Blodpudding med stekt falukorv och lingonsylt är riktigt gott !!
Även kroppkakor med smör & lingon är ok.

(OT) Äckliga matgrejer
Kan inte äta kokt potatis. Det är något med kombinationen av konsistensen och avsaknaden av smak som gör att det börjar växa i munnen redan på första tuggan. Detsamma gäller stekt falukorv. Tydligen inte helt ovanligt bland människor med NPF-diagnoser.

(OT) Äckliga matgrejer
Kokt Torsk är äckligt !
Näääh! Tillagat på norskt (DET kan dom!), dvs legat i saltlag ett tag och mycket försiktigt sjudit, serverat med stekta spröda bacontärningar och ärtpure, god färskpotatis (inte den tidiga och inte från ICA), ett glas Pinot Noir till, är kokt torsk en nästintill himmelsk upplevelse!
Tyvärr är det inte många som kan tillaga fisk.

(OT) Äckliga matgrejer
Tur att dom har Big Mac i Norge, annars kunde man ju inte åka dit.....

Norska köket är väl snäppet sämre än det Engelska ----

(OT) Äckliga matgrejer
Alla maträtter (vällagade) enl Svensk mattradition är ju GODA! ?
Kulturhantverk ju.
Däremot är följande rätt motbjudande och deprimerande:
Subway mackor, Burger King i ett fult köpcentrum, bensinmacksmenyer, kebabpizza i en avkrok, Pizza Hut,...

(OT) Äckliga matgrejer

+1 på den. Denna sörjiga flottiga variant på potatis som det ska bjudas på vid allehanda tillställningar. Bluäh!

I övrigt är aioli det värsta jag vet. Valde att sova i soffan när förra flickvännen kom hem o hade ätit det.

Ja sen får man väl inte glömma Max hamburgare. Barnmatskonistens helt utan tuggmotstånd rakt igenom, skulle kunna klämma en sån utan tänder.

(OT) Äckliga matgrejer
+1 på den. Denna sörjiga flottiga variant på potatis som det ska bjudas på vid allehanda tillställningar. Bluäh!
Igen, potatissallad kan ju lagas som man får den i centraleuropa, med kapris, finskuren rödlök mm och dressing av god olivolja, salt, svartpeppar och vitvinsättika. Det här med majonäs är såklart befängt. Ungefär som den lika vidriga smörgåstårtan som i sin bästa form blandas av majo, leverpastej, majo, lax, majo, rostbiff, majo och räkor. Och ännu mer majo. Bl.a.

(OT) Äckliga matgrejer
Allehanda sorters köpebernäs. Ofta kallat bea. Serverat till pulverpommes och en kremerat köttbit av tveksam härkomst.

(OT) Äckliga matgrejer
Igen, potatissallad kan ju lagas som man får den i centraleuropa, med kapris, finskuren rödlök mm och dressing av god olivolja, salt, svartpeppar och vitvinsättika. Det här med majonäs är såklart befängt. Ungefär som den lika vidriga smörgåstårtan som i sin bästa form blandas av majo, leverpastej, majo, lax, majo, rostbiff, majo och räkor. Och ännu mer majo. Bl.a.

Korrekt, det var majonäsbadande varianten jag avsåg. Utan den kan potatissallad vara riktigt gott.

...o den där smörgåstårtan! Översta lagret ser ofta inbjudande ut o man tar därför en rejäl bit. När man gottat i sig toppingen sitter man där med 5 lager vitt bröd blandat med majonnäs att äta upp.

(OT) Äckliga matgrejer

Word! Potatis är sjukt underskattad. Tyvärr har många aldrig fått äta en riktig god kokt potatis. De är alltid överkokta.....

Sen generellt sett irriterar jag mig på att när man beställer alla typer av sallader och dylikt att de flesta krögarna tror att det blir godare om man häller en halv liter sås / olja / dressing på. Borde vara regel på att man får vid sidan om.....

Nåt som är riktigt äckligt är dålig pizza respektive dålig kebab med vattnig isbergssallad och kass tomat dränkt i ngt slags sås....?

(OT) Äckliga matgrejer
Inte min egen fobi men väl fruns:
Slarvigt skalade kokta ägg så det knastrar när man äter dem. Hon äcklas av det.
Åk till Kina med henne, då jäklar får hon äta mat som knastrar och knakar ständigt. Deras s.k. kött är fullt av senor och ben, fullständigt vidrigt. Hela ank- eller kycklinghuvuden kan man få att knapra på också. Brukar stå en skål framställd vid kassan på lunchrestauranger.

Tillbaka
Topp