Calle F skrev:
-----------------------------------
>Ett undantag då: Jag vet mer än du tror.
>Du begår det vanliga misstaget att tro men det är väl det dit liv går ut på enligt nämnd länk.
>Jag vet också handfast hur "din" organisation hanterar människor och det är en skam mot de
>seriöst religiösa som har en moral och inställning som är vidsynt på ett sätt som
>"din" inte på något vis är.
>Jag har ingen som helst respekt för de som föraktar "svaga" människor och "din" organisations
>samarbete med livets ord visar mycket tydligt var ni står... :(
-----------------------------------
WTF!! Nu får du väl ändå ta och skärpa dig, bokstavsbarn eller inte.
Mig stör det över huvud taget inte om du själv är mot all religion men baktaleri är något jag inte alls trivs med.
För att förtydliga så sympatiserar jag personligen ej med de mest fanatiska kyrkornas trosbild men att påstå att de föraktar de svaga människorna i samhället är rent ut sagt förtal!!!
Inga andra organisationer, frivilliga som statliga, gör mer för de "svaga människorna" (jag gillar inte det uttrycket. Jag ser "de" mer som olycksamma än svaga...) i samhället än kyrkorna. Inga andra jobbar så hårt mot svält, alkoholism och lidande som kyrkorna (med frälsningsarmen och pingstkyrkan i spetsen).
Calle F skrev:
------------------------------
>Nog kan man bli rädd alltid. Sist jag gav mig in i en ordentlig diskussion med en extremt frireligiös
>(Jehovas vittne) så började hon till slut yra om att driva djävulen ur mig. Eftersom jag avvek så mycket
>från
>hennes sanning så måste ju svaret vara besatthet enligt hennes dogmer.
------------------------------
Att du sedan blandar in Jehovas vittnen i debatten om pingstkyrkan visar att du inte är så insatt som du vill låta påskina, åtminstonde om du jämställer lärorna.
Pingstkyrkan är lika långt från Jehovas som svenska kyrkan är från japanska självmordsekter.
Om du vill veta mer kan jag skriva mer om det på begäran.
Calle F skrev:
>Om soppköket är villkorat på det sätt som ert är är det bättre att svälta...
Vem FAN är du att bestämma det för andra?? De är knappast så att någon hemlös tvångskommenderas att äta på soppköket.
Jag antar att det du tycker är hemskt är att kyrkorna försöker "tvinga" på de hemlösa en tro samtidigt som de får en bit mat. Nu är det bara så att du glömmer en ganska rejäl bit ur pusslet.
Anhängarna till kyrkorna TROR av hela sitt hjärta att deras tro är rätt. De vill därför AV KÄRLEK TILL MEDMÄNNISKORNA dela med sig av sin tro!!!!
Sedan kan du och jag tycka att deras tro är galen hur mycket vi vill men att tolka detta som att församlingsmedlemmarn föraktar "de svaga" är ju rent ur sakt helt otroligt!