[OT] Äntligen har OS startat, jag ska se...

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖKA NU KALLA!

Bilagor

• bild-16.jpg
    bild-16.jpg
    24.4 KB · Besök: 29
Kom igen nu HAAAAAAAAAGEN! JAAAAAAAAAAAAAAAAAA; grymt attackerat! Ligg kvar nu lIgg kvar å öööööööööööööööka ja! ÖÖÖÖÖÖÖKA!!!!!!!!

In i kaklet nu Anna!!

Bang: Fina matbilder! Kan det vara så att du gillar att stryka på sås i fina strängar på tallriken? ;) Är det en blyertspenna i korven by the way?

Känns ju sniket att inte bli glad för ett silver men jag trodde verkligen på Guld här. Bra kört iaf. Riktigt starkt av tyskorna :/

pidda skrev:
-------------------------------------------------------
> om man är så glad som haag var över en
> förlorad spurt, då vetefan om man gav allt.
>
> ja, jag är bitter.

Är det inte tvärt om?
Om hon kan vara nöjd efter en förlorad spurt så tyder det välpå att hon vet att hon inte kunde gjort det bättre..

pidda skrev:
> om man är så glad som haag var över en
> förlorad spurt, då vetefan om man gav allt.
>
> ja, jag är bitter.

så du ä alltid sur när du inte vinner, även om du gjort ditt bästa? :D

har du spurtat nån gång? om man är där uppe och fightas på riktigt, och kramar ur det där allra sista som gör jävligt ont, då tänker man fan inte på nåt "vunnet" silver utan bara på det förlorade guldet. efteråt kan det såklart ändra sig, men man är fan inte glad i förlustögonblicket.

Absolut, och jag vinner aldrig nånting! Men mest sur är jag när andra inte vinner (typ svenska os-deltagare med vinstchans).

Jensen skrev:
> pidda skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > om man är så glad som haag var över en
> > förlorad spurt, då vetefan om man gav allt.
> >
> > ja, jag är bitter.
>
>
> så du ä alltid sur när du inte vinner, även om
> du gjort ditt bästa? :D

Jag unnar Norge ett guld i herr sprinten. GOGOGO!
Kul att jag tror att det går asdåligt för Norge i detta vinterOS tills jag kollar medalj statistiken. De e ju så satans bra i vinterOS, löjligt!

Kom att tänka på en sak nu i samband med sprint-stafetterna. Hur går det egentligen till när nya skid(skytte)distanser får OS-recognition eller vad det heter? Finns det någon gräns, t.ex för längdskidåkningen, för hur många olika discipliner/distanser kan vara med på OS-programmet? När sprintstafetten lades till exempelvis, var det på bekostnad av något annat? etc.

Härligt med en ny medalj.

Här kommer lite av vad som händer i morgon.

18.00 Svenskorna tar sig ann Japan i match 8 av 9. Anette Norberg såg stark ut i senaste matchen och en vinst är ett måste för att komma bland de fyra främsta lagen.

19.30 Anna Holmlund & Magdalena Liljans åker för Sverige i damernas Skicross. Nu är det kval som gäller.

20.30 Skidskytte med Helena Jonsson, ACO, Anna MAria Nilsson samt Elisabeth Högberg består kvartetten av som ska ta nya medaljer för Sverige. Distansen är 4x6km och jag tror på Brons.

23.00 De Svenska herrarna möter Danmark i Curling och här måste svenskarna tända till efter de senaste drabbningarna. Sist dessa två lag möttes vann Sverige med 7-5 och övertygade stort. Sverige Vinner.

Tisdagen avslutas med att de Svenska damerna möter Tyskland i sista matchen i gruppen. Tiden är 04.00 och Tyskland tar hem matchen.

På sommar-OS är det så (bancyklingen drar ner på grenar t ex), men i och med att vinter OS är mindre så är jag inte lika säker.

Kaijan skrev:
> Underbart Petter!!!!

Riktigt jäkla grymt. Hans fart e helt bisarr när han går fullt. Kan bara tänka mig hur mkt jag skulle skrika i soffan om han kört så där för Sverige :)

fy fan för norge. och det beror bara delvis på ett (oklokt) vad angående en icke oansenlig mängd champagne. fy fan.

Ajusste!

På onsdag ska jag ju laga något ni föreslagit. Kom med fler tips på vad jag ska laga för middag till OS. Jag har redan fått in fin-fina tips på carpaccio, dillkött, pasta med skaldjurssås, skaldjursplateu och mycket mycket mer.

Så titta in på onsdag i denna tråd å se om jag har just lagat din maträtt.

Hur länge får damhockeyn vara kvar i os? Känns ju helt menlöst med en sport där 2 lag är så överlägsna. Jag vet att sverige slog usa senaste os men konkurrensen i toppen känns väldigt tunn.

Kaijan skrev:
> Varför detta hat mot norrmän??

Jämtlandstriangeln 1715 någonting, 3700 karoliner dör. Hade norrmännen gett upp direkt så hade folk inte behövt frysa ihjäl vid återtåget och vi hade haft oljepengar eller nåt :).

Det blir deportering till Svalbard bara för att ställa en sån fråga. Man tar sig för pannan.

Kaijan skrev:
> Varför detta hat mot norrmän??

Tillbaka
Topp