[OT] Bästa programmet för massutskick?

Martin O

Ny medlem
Jag skall göra ett massutskick med e-mail till en grupp om ca 500 medlemmar. Adresslistan är en semikolonseparerad fil. Naturligtvis skall inte medlemmarna kunna ta del av andra medlemmars mailadresser. Jag vill kunna skicka med smtp.
Helst vill jag ha tips om Linuxprogram, men även Windows går bra.

//Martin

Vilket e-postprogram som helst som fixar semikolon som avgränsare (det är ju lätt att byta annars) borde väl funka. Bara att hälla in listan i bcc-fältet. Själv har jag bara erfarenhet av Outlook och Outlook Express som funkar. Sen kan ju SMTP-servern ha begränsningar på maxantal mottagare som kan vara bra att kolla upp innnan.

/Johan

Jag har också tänkt i de banorna, men var rädd för att det var för många mottagare att lägga i bcc-fältet.
Vi kör via Loopia, men smtp:n måste gå via min egen bredbandsoperatör. smtp.bredband.net Någon som gjort massutskick via bredbandsbolaget?

//Martin

Kollade med Bredbandsbolaget. De tillåter 1000 mottagare/utskick och max 4000 mail/timmen. Jag hamnar således innanför marginalerna

//Martin

Jag tycker ett av det enklaste/bästa program för detta är Apsis Newsletter Pro, men det är inte gratis utan för arbetet. OJ nu svarade jag på en OT.

JAg håller med föregående talare att de flesta e-mailprogram funkar.(Eller så gör man ett eget =)) Vi har gjort så i klubben, 500 medlemmar men enbart ca 300 mailadresser. Det har aldrig varit problem med utskick.

Tillbaka
Topp