[OT] Bild på kyrka (Norden)
Lite OT men är det den här biten du menar? Hoppas cykla Kattegattleden någon gång.Rätt så trevlig tur annars men för er som inte cyklat leden än, hoppa över omvägen efter Kungsbacka. Den delen är skit
Lite OT men är det den här biten du menar? Hoppas cykla Kattegattleden någon gång.Rätt så trevlig tur annars men för er som inte cyklat leden än, hoppa över omvägen efter Kungsbacka. Den delen är skit
Precis den biten. Den tillför ingenting. Förvisso är det cykelbana hela vägen men det är inte fint och den tunga trafiken (tänk passerande bil var 3-5 s) gör det omöjligt att prata med varandra. Annars har jag bara goda saker att säga om Kattegattleden. Ok, jag lackade ut över allt låtsasförnäma badjävlel-slödder i Båstad men det säger väl mer om mig än om Båstad...Lite OT men är det den här biten du menar? Hoppas cykla Kattegattleden någon gång.
Visa bilaga 507226
Mina hemtrakter ju! Visste inte ens att Hofterup hade en kyrka... Men de andra passeras flera gånger i månaden.Dagens gudomliga runda gav
Visa bilaga 507921
Hofterup, om någon skulle tvivla.
Visa bilaga 507922
Dagstorp
Visa bilaga 507923
Västra Karaby
Visa bilaga 507925
Stora Harrie
Visa bilaga 507924
Södra Vid(r)inge
Den var det jättelänge sen man hojade, måste försöka komma ut dit nu i september.Sitter här nu, utelåst efter lite kräftis med mamma, väntar på att frugan ska komma hem. Det gör inte så mycket! Hade en fin tur till Brottby kyrkoruin idag. Sjöbergsvägen som ledde dit var en riktig höjdare!
Visa bilaga 510728
Kände mig lite som en idiot som inte cyklat där förr. Ok, andra sidan sjön är rätt fin den med men ändå inte alls i närhetenDen var det jättelänge sen man hojade, måste försöka komma ut dit nu i september.
Jag trodde det var Gandalf till höger tills jag zooma. Fin kyrkruin😃Har inte sett Össeby kyrkoruin här tror jag.
Visa bilaga 512012
Enligt Wikipedia byggd på 1200-talet, övergiven 1837 och nedbrunnen efter åsknedslag 1856. Ruinen restaurerad på 1960-talet.
Man tillhör en rätt specifik ålder när man tänker "jasså, är de släkt" och inte "vilka snackar du om" när man läste namnen...Köparen var ingen mindre än Rebecca de Ruvos svåger, Jonas Åkerlund.
Stockholm.I vilken stad?
Är det Stora Harrie som har Kristian IV's C4 i predikstolen. Kävlinge gamla kyrka har det men jag tror att det även gäller Stora Harrie.Dagens gudomliga runda gav
Visa bilaga 507921
Hofterup, om någon skulle tvivla.
Visa bilaga 507922
Dagstorp
Visa bilaga 507923
Västra Karaby
Visa bilaga 507925
Stora Harrie
Visa bilaga 507924
Södra Vid(r)inge
Jag ska inte svära på att samtliga dessa kyrkor kvarstår att inkludera bilder på i denna tråd. Dock kan jag inte påminna mig att någon rapporterat en tur med samtliga dessa kyrkor så du har nog chansen att bli den första.Har Vikbolandets kyrkrunda avhandlats i tråden redan? 14 kyrkor på 12 mil 👍🏻
Var på arbetsbesök vid turens första kyrka i veckan och blev allt lite sugen på att göra den igen, ska se om jag kan skramla fram alla bilder igen eller om det är en uppmaning att faktiskt göra den en gång till nu…Jag ska inte svära på att samtliga dessa kyrkor kvarstår att inkludera bilder på i denna tråd. Dock kan jag inte påminna mig att någon rapporterat en tur med samtliga dessa kyrkor så du har nog chansen att bli den första.
Dessutom är det ju inget som hindrar att man postar bilder på kyrkor som andra redan postat bilder på.
Det kan ju innebära vinklar vi aldrig sett förut, dessutom är väl kyrkor lite som cykelturer, vädret (ljuset) skiljer sig varje gång.Jag ska inte svära på att samtliga dessa kyrkor kvarstår att inkludera bilder på i denna tråd. Dock kan jag inte påminna mig att någon rapporterat en tur med samtliga dessa kyrkor så du har nog chansen att bli den första.
Dessutom är det ju inget som hindrar att man postar bilder på kyrkor som andra redan postat bilder på.