(OT) Bilfråga ?

Bikzz

Aktiv medlem
(OT) Bilfråga ?
Om man ligger i ca 110 km/h och ska köra om någon på motorvägen. Vilken bil är piggast och har bäst känsla och acceleration ? Dvs roligast att köra.
Diesel, 195 hk, vridmoment ca 450. Eller bensin 230 hk, vridmoment 350 kanske. ?

(OT) Bilfråga ?
Om man ligger i ca 110 km/h och ska köra om någon på motorvägen. Vilken bil är piggast och har bäst känsla och acceleration ? Dvs roligast att köra.
Diesel, 195 hk, vridmoment ca 450. Eller bensin 230 hk, vridmoment 350 kanske. ?
Kör du manuell och inte orkar växla kan dieseln kännas piggare. Har du en automat som lägger sig på rätt varvtal när du gasar hårt kommer flest hk vinna (allt annat lika)

(OT) Bilfråga ?
Men om man vill hinna köra om två lastbilar innan den bakre som för tillfället är 0,2 km/h snabbare lägger sig i vänsterfilen är det rätt bra med 340 hk. Har jag hört.
För att inte tala om alla dönickar som ligger och kör på farthållare och segar sig förbi nån km/h snabbare än den de kör om och blockerar vänsterfilen hur länge som helst…

(OT) Bilfråga ?
För att inte tala om alla dönickar som ligger och kör på farthållare och segar sig förbi nån km/h snabbare än den de kör om och blockerar vänsterfilen hur länge som helst…

Inga problem då länge man har koll i backspegeln. Bara dutta till på fartpedalen så är man förbi vid behov.

Jobbigare när det är lastbilar som kör om varandra, eller ännu värre inte lyckas komma om.. men jag tycker det var vanligare förr. Eller så körde jag mer då.

(OT) Bilfråga ?
Inga problem då länge man har koll i backspegeln. Bara dutta till på fartpedalen så är man förbi vid behov.

Jobbigare när det är lastbilar som kör om varandra, eller ännu värre inte lyckas komma om.. men jag tycker det var vanligare förr. Eller så körde jag mer då.
Dönickarna har inte koll i backspegeln, de är i sin egen värld. Och det är nåt jag tycker blivit vanligare på senare år, troligen just pga farthållare och autopiloter som uppmuntrar till att fokusera på annat än körningen.

(OT) Bilfråga ?
Dönickarna har inte koll i backspegeln, de är i sin egen värld. Och det är nåt jag tycker blivit vanligare på senare år, troligen just pga farthållare och autopiloter som uppmuntrar till att fokusera på annat än körningen.

Nejdå, full koll bakåt men om farthållare som står på 140 säger att det är 100 som gäller så gäller det för de bakom också. Jag kan lova att ni inte har mer bråttom än jag. Jag har bara slutat lägga mig 2m bakom idioten framför.

(OT) Bilfråga ?
Men värre är ju de som kör om en 20 gånger under den timmen man själv ligger fastspikad i 110 med farthållaren..

(OT) Bilfråga ?
Vänsterfilsförare är de värsta. Det är så skönt att komma ner till Tyskland där alla går till höger direkt efter omkörning även om det bara är en kort bit fram till nästa lastbil.
Ibland får man nån efterhängsen som inte hinner förbi så man hinner gå in och tillbaka ut fyra fem gånger innan de slut kommer om.

(OT) Bilfråga ?
Vänsterfilsförare är de värsta. Det är så skönt att komma ner till Tyskland där alla går till höger direkt efter omkörning även om det bara är en kort bit fram till nästa lastbil.
Ibland får man nån efterhängsen som inte hinner förbi så man hinner gå in och tillbaka ut fyra fem gånger innan de slut kommer om.
Ja, men i sverige med två fulla fällt så är det rimligen bara den som ligger först i vänster som gör fel.
Dels är folk idioter men trafiken har också ökat och det hade behövts 3 fält för att köra som man ska. De flesta har som jag resignerat och tempot eller ialla fall hetsen minskat. Det är sällan men ser nån som ligger och hetsar. Hela vänsterfilen är full från Hbg till Cph. Lönt att köra om?

Sen tror jag inte vi kan lära oss nåt av upplänningarna som tar körkort när de fyller 30. När jag bodde i norrort för 25 år sen så fick jag och taxischaffisarna köra om i mittfältet. Stockholmare i yttre och lastbilar i innre. Tomt i mitten.....

Tillbaka
Topp