Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kör du manuell och inte orkar växla kan dieseln kännas piggare. Har du en automat som lägger sig på rätt varvtal när du gasar hårt kommer flest hk vinna (allt annat lika)Om man ligger i ca 110 km/h och ska köra om någon på motorvägen. Vilken bil är piggast och har bäst känsla och acceleration ? Dvs roligast att köra.
Diesel, 195 hk, vridmoment ca 450. Eller bensin 230 hk, vridmoment 350 kanske. ?
Har du polisanmält bilstölden? Eller va?Bensin är ju betydligt trevligare att köra generellt. Ännu en sak som tagits ifrån mig.
Tror inte farbror blå tar en anmälan på tidens gång eller stulen ungdomHar du polisanmält bilstölden? Eller va?
Testa båda varianterna så har du svaret.Om man ligger i ca 110 km/h och ska köra om någon på motorvägen. Vilken bil är piggast och har bäst känsla och acceleration ? Dvs roligast att köra.
Diesel, 195 hk, vridmoment ca 450. Eller bensin 230 hk, vridmoment 350 kanske. ?
Men om man vill hinna köra om två lastbilar innan den bakre som för tillfället är 0,2 km/h snabbare lägger sig i vänsterfilen är det rätt bra med 340 hk. Har jag hört.Motorvägar är tvåfiliga så ser inte något behov av någon imponerande accelaration.
De måste väl ta emot en anmälan har jag för mig. Men annars finns det ganska många bensinbilar till salu på blocket. Nya blir allt svårare men finns fortfarande en del…Tror inte farbror blå tar en anmälan på tidens gång eller stulen ungdom
För att inte tala om alla dönickar som ligger och kör på farthållare och segar sig förbi nån km/h snabbare än den de kör om och blockerar vänsterfilen hur länge som helst…Men om man vill hinna köra om två lastbilar innan den bakre som för tillfället är 0,2 km/h snabbare lägger sig i vänsterfilen är det rätt bra med 340 hk. Har jag hört.
This is the way (nu när man sitter i en diesel med autopilot)För att inte tala om alla dönickar som ligger och kör på farthållare och segar sig förbi nån km/h snabbare än den de kör om och blockerar vänsterfilen hur länge som helst…
Nej, en sån vill man inte vara. Siktar på bensin och 250 hk.För att inte tala om alla dönickar som ligger och kör på farthållare och segar sig förbi nån km/h snabbare än den de kör om och blockerar vänsterfilen hur länge som helst…
För att inte tala om alla dönickar som ligger och kör på farthållare och segar sig förbi nån km/h snabbare än den de kör om och blockerar vänsterfilen hur länge som helst…
Dönickarna har inte koll i backspegeln, de är i sin egen värld. Och det är nåt jag tycker blivit vanligare på senare år, troligen just pga farthållare och autopiloter som uppmuntrar till att fokusera på annat än körningen.Inga problem då länge man har koll i backspegeln. Bara dutta till på fartpedalen så är man förbi vid behov.
Jobbigare när det är lastbilar som kör om varandra, eller ännu värre inte lyckas komma om.. men jag tycker det var vanligare förr. Eller så körde jag mer då.
Dönickarna har inte koll i backspegeln, de är i sin egen värld. Och det är nåt jag tycker blivit vanligare på senare år, troligen just pga farthållare och autopiloter som uppmuntrar till att fokusera på annat än körningen.
Men värre är ju de som kör om en 20 gånger under den timmen man själv ligger fastspikad i 110 med farthållaren..För att inte tala om alla dönickar som ligger och kör på farthållare och segar sig förbi nån km/h snabbare än den de kör om och blockerar vänsterfilen hur länge som helst…
Näst värst är mittfilsförare. Varför ligga där och blockera. Alla vet väl att man skall ligga i filen längst till höger när man inte kör om.Vänsterfilsförare är de värsta.
Ja, men i sverige med två fulla fällt så är det rimligen bara den som ligger först i vänster som gör fel.Vänsterfilsförare är de värsta. Det är så skönt att komma ner till Tyskland där alla går till höger direkt efter omkörning även om det bara är en kort bit fram till nästa lastbil.
Ibland får man nån efterhängsen som inte hinner förbi så man hinner gå in och tillbaka ut fyra fem gånger innan de slut kommer om.
Elbil går bort tills vidare. Man vill ju komma längre än 20 mil per tank på vintern.... För dyrt, för få laddstationer, och vägrar att ha 15 olika appar för att tanka.Tveklöst elbil