Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
geologen sa:Menar du att du borrar ett hål för varje skruv? Om det nu av nån besynnerlig anledning inte går att skruva direkt, så kan du ju spara hela den växlingstiden genom att först borra alla hål, och sen skruva alla skruvar.
Atlas sa:Ja just det, borra alla hål och få till det... well det funkar inte riktigt så på fallande längder i verkligheten.
Kneecap sa:Bygg ett trädäck på det sättet, återkom och berätta hur bra det gick sen.
geologen sa:Kneecap sa:Bygg ett trädäck på det sättet, återkom och berätta hur bra det gick sen.
Har gjort. Skruvdragare, trallskruv rakt i, utan att borra. Funkade fint.
Atlas sa:geologen sa:Kneecap sa:Bygg ett trädäck på det sättet, återkom och berätta hur bra det gick sen.
Jag tror att vi pratar olika typer av trä här... :)
ForesterGuy sa:Atlas sa:geologen sa:Kneecap sa:Bygg ett trädäck på det sättet, återkom och berätta hur bra det gick sen.
Misstänker att risken för sprickbildning vid självborrande skruv är större med hardwood.
geologen sa:Möjligt. Kanske dumt val av trä då... Om man nu inte älskar att borra.
ForesterGuy sa:Misstänker att risken för sprickbildning vid självborrande skruv är större med hardwood.
Atlas sa:ForesterGuy sa:Atlas sa:geologen sa:Kneecap sa:Bygg ett trädäck på det sättet, återkom och berätta hur bra det gick sen.
Misstänker att risken för sprickbildning vid självborrande skruv är större med hardwood.
du får inte in en rostfri skruv i det till att börja med. Och garvsyran reagerar med all annan skruv. Och om du fick in den spricker det. Och får du inte ner huvudet men1/10mm precision så spretar det upp flis i indragningen av skallen. och om du använder försänkt skalle spricker det... ja du vet, ädelträ kan ställa till det :)
kostar brädan mer än 300kr/m blir man ju lite petig...
heklamama sa:Liten parlör:
Barrträ = Softwood
Lövträ = Hardwood
Riktigt förvirrat blir det när man inser att Balsaträ är lövträ = Hardwood (typ väldigt mjukt)
Och Oregon Pine är barrträ = Softwood (typ väldigt hårt)
Tack för ordet.
42Hz sa:Ni Göteborgare är lite extra skruvade när det kommer till ordvitsar!
42Hz sa:Ni Göteborgare är lite extra skruvade när det kommer till ordvitsar!
42Hz sa:Så kallade Göteborgsbitsar...
42Hz sa:Går det att dra skämten ytterligare ett varv eller börjar det tappa momentet?
Konkret sa:Skruva har jag aldrig varit bra på, men gänga kan jag!
42Hz sa:Går det att dra skämten ytterligare ett varv eller börjar det tappa momentet?
Kneecap sa:Tjena!
Ingen som lyckas mejsla ut mer ordvitsar?
ForesterGuy sa:Jag köpte ytterligare en B&D på outlet för några år sedan. 300 kr var ju inget att tveka på. Insåg sen att den nog skulle varit nedsatt till 1300, eftersom ordinarie pris var 1800...
Ja jag har en gammal sticksåg från B&D den kommer nog överleva mig. Skulle gissa att den är nästan lika gammal som mig också.
Förövrigt så kan man köpa Stanley för lägre pris än B&D men få samma innehåll.
Lägg en femhundrig till och köp en riktig.
Mer smäll för pengarna är svårt att hitta.
https://www.hylte-lantman.com/hem-h...erktyg/hitachi-borrskruvdragare-18v-ds-18-djl