[ot] Bluetooth-headset

  • Trådstartare Trådstartare jbm
  • Start datum Start datum

jbm

Ny medlem
[ot] Bluetooth-headset
Suktar efter headset för, primärt lyssna på musik från mobilen men även för prat.
Bra eller anus?

BT3030.jpg ht=250

http://www.mytrendyphone.se/shop/jabra-bt3030-bluetooth-8008p.html
eller
HBH_DS205.JPG ht=254

http://www.mytrendyphone.se/shop/sony-ericsson-hbh-ds205-17589p.html

Funkar med win. mobile?
Erfarenheter, tips?!


...
 
[ot] Bluetooth-headset
Jag använder Jabran, då jag tyckte den verkade mest praktisk.
+ Bra ljud (för det mesta) på både samtal och musik
+ Bra knappar, enkla att känna sig till vilken det är.
+ Kommer med både fäste för tröjkant och med en kedja att hänga runt halsen (tycker att kedjan är bättre än fästet)

- Batteritiden verkar vara lite varierande.
- Ibland får musik "fnatt" och börjar brusa, då får man pausa och efter några sekunder starta igång igen.

De medföljande lurarna är OK, inte mer, jag använder ett par Denon istället.
 
[ot] Bluetooth-headset
knasen78 skrev:
-------------------------------------------------------
> - Batteritiden verkar vara lite varierande.

Hur pass varierande? För mig skulle det vara ganska avgörande.
B!
 
[ot] Bluetooth-headset
Har inte win mobile (kör med en Nokia 5800), så hur den funkar med win mobile vet jag inte.

Ang. batteritiden känns det ibland som att den tar slut väldigt fort, men det kan lika gärna vara jag som inte har riktig koll på när jag laddade den sist.
Skulle jag uppskatta batteritiden skulle det bli följande (baserat på mitt användande);
Musik: 5-7 timmar
Tal: 6-8 timmar
Standby: angiven som upp till 230 timmar, vet inte hur den är dock.
 
[ot] Bluetooth-headset
Ska du lyssna på musik när du cyklar? Isåfall är in-ear-lurar med små gummiploppar så lurarna kommer långt in, annar brusar det nåt förjävligt i höga farter. Jag kör med ds-205, har bytt ut själva lurarna till SE:s lite bättre in-ear. Jag laddar mina 2-3ggr/v

Nu finns det säkert en massa Bror Duktig som tycker att cykla i rusningstrafik med dödsmetall på maxvolym i öronen är väldigt oansvarigt, men man kommer fortare till jobbet, det garanterar jag.
 
[ot] Bluetooth-headset
vms7 skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska du lyssna på musik när du cyklar? Isåfall
> är in-ear-lurar med små gummiploppar så lurarna
> kommer långt in, annar brusar det nåt
> förjävligt i höga farter. Jag kör med ds-205,
> har bytt ut själva lurarna till SE:s lite bättre
> in-ear. Jag laddar mina 2-3ggr/v
>
> Nu finns det säkert en massa Bror Duktig som
> tycker att cykla i rusningstrafik med dödsmetall
> på maxvolym i öronen är väldigt oansvarigt,
> men man kommer fortare till jobbet, det garanterar
> jag.


Det gör man om man kör mot rött också!

Kram / Tomas
 
Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp