[OT] Botten är nådd_UV-rugby på Happy

CR1Falun

Ny medlem
Det finns indikationer på att cykel och UV-rugby har samma utövare, så nu reder vi ut detta: Vilka på Happy har ett förflutet från UV-rugby?

Har kört lite på ammatörnivå... dock mkt fridykning =)
(DK Masen, dör började intresset för fridykning/dykning)

Senast redigerad av en moderator:
spelade 87-90. Slutade sen och köpte min första mtb... två träningar och en match i veckan gjorde att man hade vatten i örona konstant, för att få ut vattnet gick man och malde som en mört med munnen hela veckan, hann precis släppa en timme före nästa träning. Rätt kul faktiskt.

roefv skrev:
-------------------------------------------------------
> Har kört lite på ammatörnivå... dock mkt
> fridykning =)
> (DK Masen, dör började intresset för
> fridykning/dykning)

Samma scenario här. Fast ganska mycket UV-rugby ett tag där, dock på amatörnivå.
Mycket mer än fridykning tidvis.
DK Aquatic, Oxelösund.
Ska försöka komma igång igen med fridykningen i svenska vatten igen. Det var jättekul och simpelt att ge sig ut. Tittar efter våtdräkt då och då, men snåltarmen och cykelkontot dödar dom inköpsidéerna.

andematt skrev:
> Vad säger djurvännerna om detta?

om du menar återanvändning av en ordvits som bara är ett par dagar gammal så gillar vi det inte.

Jag spelade center, jag var den som racade från kanten ner mot mitten på plan, på botten, där bollen låg när spelet startade.

Man kör med remmar, istället för "gummirem" så det går inte ens att dra av cyklopet med kraft, fördelen med var att det gick att tryckutjämna i masken utan att nypa för näsan.

Klart kul sport, men jeflar vad min högra armbåge tog stryk, det var nog mest den som gjorde att jag la av innnan jag fick en permanent skada.

spelade ett par träningar i samband med att jag tränade fridykning på gymnasiet, men kände inte att tiden fanns där tyvärr.. Schysst sport dock :) Ingen publikfavorit kanske..

Jag spelade både lite UV- och vanlig rugby som träning inför lumpen. Har funderat på att ta upp UV-rugbyn igen men inte kommit loss. Finns det nån lagom oseriös klubb i stockholmsområdet där man kan haka på och skippa varannan träning utan varken drunkna eller skämmas?

Den största frågan är väl vad som kom först, uvrugbyn eller MTBn, då det sisstnämnda ofta var transportmedlet till träningarna, bara 3.5 mil enkel väg give or take.

h-man: Kör med bromma caviar. Dom har tre träningar i veckan där en av dom är dedikerad till lugnare spel. www.uvrugby.com

/SoSickOfNicks
-Som gärna hade börjat spela igen men har lite väl många skador

h-man skrev:
> Jag spelade både lite UV- och vanlig rugby som
> träning inför lumpen. Har funderat på att ta
> upp UV-rugbyn igen men inte kommit loss. Finns det
> nån lagom oseriös klubb i stockholmsområdet
> där man kan haka på och skippa varannan träning
> utan varken drunkna eller skämmas?

Fortfarande bromma caviar som är bästa tips? Nåt alternativ i norrort?

Spelade UV rugby i Malmö/Lund några år i mitten på nittiotalet. Mest för att bli bättre på fridykning som var min huvudhobby, vid sidan av cyklingen...

Märkligt sammanträffande att så många cyklister har hållt på med en såpass ovanlig sport?

Bölle skrev:
> Spelade UV rugby i Malmö/Lund några år i mitten
> på nittiotalet. Mest för att bli bättre på
> fridykning som var min huvudhobby, vid sidan av
> cyklingen...
>
> Märkligt sammanträffande att så många
> cyklister har hållt på med en såpass ovanlig
> sport?

Jag vet vem du är Bölle. Se till att dra ut och kör backträning istället för att hänga här!

Tillbaka
Topp