[OT] Boxning. Cecilia Braekhus VS Klara Svensson. 24 feb 2017

Jenny W

Aktiv medlem
Tydligen inte bara jag som har flunsan. Norskan Cecilia har oxå varit sjuk och matchen har flyttats ett par gånger. Vågar man se den om den sänds på tv, tro? Såg damerna i tv-soffan på ettan nu i morse och smockan hänger i luften, så att säga :/

Tror inte Klara har någon chans, men det hade varit kul att se. Tyvärr går den nog inte att se i Italien.

Stumpy sa:
Tror inte Klara har någon chans, men det hade varit kul att se. Tyvärr går den nog inte att se i Italien.

Nä, tror inte heller det. Norskan har vunnit 28 eller 29 matcher i rad. Verkar tuff. Klara är the underdog och det hade ju varit kul om hon vann så klart.
Sänds enligt tablå på TV10 20:00 på fredag.

E: Och på 3an... Jag tyckte att jag hörde på halva örat att matchen börjar "klockan 10 på fredag" (?)
Capture.JPG

Senast ändrad:
Var det Klara som blev knockad och förd till sjukhus för ett par år sen. Mina Google-skills sviker mig.

Jenny W sa:
Stumpy sa:

Nä, tror inte heller det. Norskan har vunnit 28 eller 29 matcher i rad. Verkar tuff. Klara är the underdog och det hade ju varit kul om hon vann så klart.

E: Och på 3an... Jag tyckte att jag hörde på halva örat att matchen börjar "klockan 10 på fredag" (?)
Tror inte det kommer att sändas på gratis-TV.
https://viaplay.se/ppv

Känns som det vore ett affärsmässigt tveksamt beslut att lägga det på gratis-TV, men jag vet i och för sig inte hur annonsintäkter ser ut. Kunde dock personligen inte bry mig mindre.

JT sa:
GoranS sa:
Ja, om du hittar en nere i soprummet är den gratis att ta.

Vilket soprum har du tillgång till utan att behöva betala något?

OK, om den inte är gratis så har den ett pris. Om jag kommer ner i soprummet och hittar en TV där kan jag antingen ta den eller inte ta den. Vad är det för pris jag betalar om jag tar TV:n jämfört med om jag inte gör det? Det enda jag möjligen kan tänka mig är om brf betalar per kg elektronikskrot som forslas bort från soprummet. Då skulle potentiellt denna avgift kunna minska vilket i extremfallet skulle kunna minska avgiften till föreningen, d.v.s. priset skulle vara negativt.

GoranS sa:
JT sa:
GoranS sa:

OK, om den inte är gratis så har den ett pris. Om jag kommer ner i soprummet och hittar en TV där kan jag antingen ta den eller inte ta den. Vad är det för pris jag betalar om jag tar TV:n jämfört med om jag inte gör det? Det enda jag möjligen kan tänka mig är om brf betalar per kg elektronikskrot som forslas bort från soprummet. Då skulle potentiellt denna avgift kunna minska vilket i extremfallet skulle kunna minska avgiften till föreningen, d.v.s. priset skulle vara negativt.

Men hur har du tillgång till ett soprum gratis? Bor du gratis i brf:en?

Konkret sa:
GoranS sa:
JT sa:
GoranS sa:

Men hur har du tillgång till ett soprum gratis? Bor du gratis i brf:en?

Nej, men du får gärna förklara för mig hur just den aktuella hypotetisk TV som ligger i soprummet från det att någon slänger den tills dess att jag tar den på något sätt medför en påverkan på min ekonomi.

Nu tycker jag nog du är lite synisk. Det man inte betalar för är väl ändå gratis? Jag fick tex näsproppar av apoteket idag. Bra skit :)

Capture.JPG

Katten flyttade in utan att jag behövde betala för den. Fast det kostar ju att ta den till veterinären, ifs.
Gå en skogspromenad och plocka blåbär kostar inget.
Eller en givande pratstund med sina barn eller en god vän... gratis...

Jenny W sa:
Eller en givande pratstund med sina barn eller en god vän... gratis...

Men tänk på de ogivande pratstunder du måste stå ut med för att ibland få en givande... Eller är det bara jag som har vänner som inte alltid levererar? ;)

Verkar vara pay per view på viaplay? Då tvivlar jag på att matchen kommer sändas på gratiskanalerna. Någon som vet?

Men oavsett så är det en bluff ja, tv3 och tv10 visar inför matchen :p mycket reklam för lite boxning.

marr sa:
Men oavsett så är det en bluff ja, tv3 och tv10 visar inför matchen :p mycket reklam för lite boxning.

Haha usch. Aldrig att jag betalar 300 skattade kronor för den matchen när jag redan betalar för viaplays sportpaket

Stumpy sa:
Jenny W sa:
Stumpy sa:

Tror inte det kommer att sändas på gratis-TV.
https://viaplay.se/ppv

Du hade rätt. Matchen sänds bara på pay per view.

JTF (fd Johan Falk) sa:
marr sa:
Akoa sa:
Verkar vara pay per view på viaplay? Då tvivlar jag på att matchen kommer sändas på gratiskanalerna. Någon som vet?

Är tv3 och tv10 gratiskanaler?

Ja, åtminstone om man bor i hyreslägenhet i vissa fall. Det så kallade grundutbudet.

Nu börjar det strax, på TV3. Gratis :-)

Fast det är ju inte gratis, dom har nog räknat in det i hyran ?

Jimel sa:
JTF (fd Johan Falk) sa:
marr sa:
Akoa sa:

Är tv3 och tv10 gratiskanaler?

Ja, åtminstone om man bor i hyreslägenhet i vissa fall. Det så kallade grundutbudet.

Nu börjar det strax, på TV3. Gratis :-)

Fast det är ju inte gratis, dom har nog räknat in det i hyran ?

Äsch, nu ska vi ha det trevligt! :o)

Har jag fattat det rätt att de flera timmar långa sändningarna i först TV10 och nu TV3 är något slags fånig uppladdning, och att själva matchen bara sänds i pay-per-view? Vad är detta för lurendrejeri?

DT sa:
Har jag fattat det rätt att de flera timmar långa sändningarna i först TV10 och nu TV3 är något slags fånig uppladdning, och att själva matchen bara sänds i pay-per-view? Vad är detta för lurendrejeri?

Tyvärr verkar det som du har rätt. Skit!! https://www.facebook.com/tv3sverige/?hc_ref=PAGES_TIMELINE&fref=nf

Och här har man sett fram mot matchen och laddat upp med chokladglass och ostbågar!

Får bli Sjuan med Johan Falk istället... :-(

Inte mycket att säga om, Klara var chanslös. Hoppas hon lägger handskarna på hyllan nu, innan hon får men av det, hon har fått ta mycket stryk i sina matcher.

Hon borde väl fått tillräcklig betatt för att ha råd med åtminstone en fultemahoj!?

json88 sa:
Inte mycket att säga om, Klara var chanslös. Hoppas hon lägger handskarna på hyllan nu, innan hon får men av det, hon har fått ta mycket stryk i sina matcher.

Jobbig sport att hålla på med om det skiter sig.

Tillbaka
Topp