Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har motorolan och batteritiden är med smartphone-mått helt otrolig. Utan större ansträngning klarar den uppåt två dagar på en laddning. Bara det är lätt värt det.Här har du 2 olika som fått goda omdömen samt extra stora batterier:
ochXiaomi Redmi 9 / 64GB - Grön - Mobiltelefon | Webhallen
www.webhallen.com
![]()
Samsung Xcover pro är vad jag har. Fungerar och jag hoppas den tål vad specen säger.
Är "uppåt två dagar" otroligt bra idag? Jag har en gammal Nokia 700 vars batteritid sjunkit så mycket (och snabbt) på sistona att jag oroar mig för vad jag skall behöva skaffa när den dör. Den är nere i drygt tre dygn nu. Ja det är faktiskt en smartphone men nej, den uppfyller inte TS krav för det är 'fel' operativsystem i den. Inga sådana appar med andra ord.Jag har motorolan och batteritiden är med smartphone-mått helt otrolig. Utan större ansträngning klarar den uppåt två dagar på en laddning. Bara det är lätt värt det.
Är "uppåt två dagar" otroligt bra idag? Jag har en gammal Nokia 700 vars batteritid sjunkit så mycket (och snabbt) på sistona att jag oroar mig för vad jag skall behöva skaffa när den dör. Den är nere i drygt tre dygn nu. Ja det är faktiskt en smartphone men nej, den uppfyller inte TS krav för det är 'fel' operativsystem i den. Inga sådana appar med andra ord.
Jodå, jag har erfarenhet av Android/Samsung för jobbnallen är sådan och det ger inte mersmak. Det enda jag använder den tilll är att generera de koder som krävs för att logga in på jobbets datornät. I övrigt ligger den och tömmer batteriet för sig själv och det tar mindre än en arbetsdag numera. När den var ny levde den nästan fyra dagar på en laddning och det är väldigt tydligt att en stor del av förkortningen hände i samband med en mjukvaruuppdatering. https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
Jo, sista uppdateringen av Symbian Belle på Nokian var det också något fuffens med men mera subtilt. Det var när Microsoft kontrollerade Nokia och försökte lansera smartphones med det egna operativsystemet, vad det nu heter :-)
Lycka till och berätta hur det gick.
/Martin
Iphone 8 för 3k nja............Klassiskt tips mot TS önskemål: Köp en Iphone 8! Saknar inga funktioner förutom sjutton kameror och ansiktsigenkänning (ånej..), verkar i princip odödlig avseende fukt (ligger väldigt ofta i en svettfuktig ficka), snabb, noll irritation gällande funktionalitet. Batteritid är väl inte fantastisk, min telefon laddas varje natt men sällan bekymmer däremellan (läs: batteriet räcker en hel dag!). Verkar kosta runt 3000 kr.
Slut på oönskat tips.
Jag får rätt lätt ut två dagar på min Nokia 7.2 om jag bara drar ner lite på beroendet och faktiskt umgås med någon som är närvarande istället för att glo på den hela tiden.Svaret på din inledande fråga är enkelt. Ja! Allt över en dag är väldigt bra. Två dagar är bättre än nästan allt annat på marknaden.
Jag vet från bekanta som har haft tidigare varianter av Motorolas telefoner med jättebatterier att man kan få uppåt tre dagars användning på en laddning. Vill du komma undan ännu billigare så finns även Moto G8 Power Lite som kostar 1700 kr. Även den har 5000 mAh batteri.
Då kan man ju lika gärna jämföra med telefonerna från 1999 som man kunde ha igång en vecka utan att ladda. Men ingen vill ha sådana telefoner så jämförelsen blir konstig. Vad kan du göra med din nokia från 2011 då? Du kan säkert ringa och smsa, eventuellt kan du surfa men browsern är nog lite gammal och yxig, och prestandan är inget att hänga i granen. Där tar det slut.Är "uppåt två dagar" otroligt bra idag? Jag har en gammal Nokia 700 vars batteritid sjunkit så mycket (och snabbt) på sistona att jag oroar mig för vad jag skall behöva skaffa när den dör. Den är nere i drygt tre dygn nu. Ja det är faktiskt en smartphone men nej, den uppfyller inte TS krav för det är 'fel' operativsystem i den. Inga sådana appar med andra ord.
Jodå, jag har erfarenhet av Android/Samsung för jobbnallen är sådan och det ger inte mersmak. Det enda jag använder den tilll är att generera de koder som krävs för att logga in på jobbets datornät. I övrigt ligger den och tömmer batteriet för sig själv och det tar mindre än en arbetsdag numera. När den var ny levde den nästan fyra dagar på en laddning och det är väldigt tydligt att en stor del av förkortningen hände i samband med en mjukvaruuppdatering. https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
Jo, sista uppdateringen av Symbian Belle på Nokian var det också något fuffens med men mera subtilt. Det var när Microsoft kontrollerade Nokia och försökte lansera smartphones med det egna operativsystemet, vad det nu heter :-)
Lycka till och berätta hur det gick.
/Martin
Iphone 8 för 3k nja............
Det där kräver ju att man inte använder den, det är ju fusk.Jag får rätt lätt ut två dagar på min Nokia 7.2 om jag bara drar ner lite på beroendet och faktiskt umgås med någon som är närvarande istället för att glo på den hela tiden.
Jag får rätt lätt ut två dagar på min Nokia 7.2 om jag bara drar ner lite på beroendet och faktiskt umgås med någon som är närvarande istället för att glo på den hela tiden.
Om jag stänger av min telefon och har den avstängd så har jag lika bra batteri efter 37 dagar när jag slår på den igen :)Jag får rätt lätt ut två dagar på min Nokia 7.2 om jag bara drar ner lite på beroendet och faktiskt umgås med någon som är närvarande istället för att glo på den hela tiden.
Hur står sig en sådanhär telefon?
https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/motorola-moto-e6-play-steel-black/1010378.9042/
1000kr är ju mkt mindre än 5000kr (överväger en iPhone SE).
Använder den som ts skrev, inte klistrad i handen.Det där kräver ju att man inte använder den, det är ju fusk.
Då blir ju en mobil med bättre batteritid ännu bättreAnvänder den som ts skrev, inte klistrad i handen.
Vill slå ett hållbart slag för begagnat med garanti från t ex swappie, refurbly m fl.
Givetvis, jag menar bara att två dygn inte är nån större grej med måttlig användning.Då blir ju en mobil med bättre batteritid ännu bättre![]()
Nä det är väl den måttliga användningen som är det svåraGivetvis, jag menar bara att två dygn inte är nån större grej med måttlig användning.
Nä det är väl den måttliga användningen som är det svåra
Hm, kollade ändå Prisjakt men nu när jag gör det kostar den ju 5k. Återtag på det inlägget då!?Iphone 8 för 3k nja............
Enda aber på den är att den är aningens stor. 165mm hög är ganska myckt i förhållande till mina byxfickor. :(Denna ser ut som ett bra köp när den släpps inom kort för småpengar. Moto gör redigt bra budgetlurar, plus i kanten för denna då den även har NFC som är mkt trevligt om man vill nyttja Gpay. Haft flera Moto som funkat kalasbra.
![]()
Motorola presenterar Moto G9 Play
Motorola visar upp sin nya Moto-telefon med både pris och lanseringsdatum.www.mobil.se
Jo, onekligen rejäl sak :)Enda aber på den är att den är aningens stor. 165mm hög är ganska myckt i förhållande till mina byxfickor. :(
Jag vet, men jag vill inte släpa runt på en halv iPad mini...Jo, onekligen rejäl sak :)
Ringa, SMS, kolla email, fotografera, filma i 720p, kopplar upp sig till bilen via bluetooth utan problem, nödsurfa (varför vill man det ens på en 6-tums-skärm?) och kopplar jag den till datorn med USB-kabel beter den sig som vilken minnespinne som helst. Det är bara att flytta filer med datorns filhanterare. Jag glömde GPS-navigation med inbyggda kartor och routing för den som saknar lokalsinne. Jag är van vid sex dagars batteritid.Då kan man ju lika gärna jämföra med telefonerna från 1999 som man kunde ha igång en vecka utan att ladda. Men ingen vill ha sådana telefoner så jämförelsen blir konstig. Vad kan du göra med din nokia från 2011 då? Du kan säkert ringa och smsa, eventuellt kan du surfa men browsern är nog lite gammal och yxig, och prestandan är inget att hänga i granen. Där tar det slut.
Tar du en godtycklig smartphone av dagens snitt så måste man ladda varje dag om man anvånder den till mer än att ringa osv. Även de flesta flaggskepp från samsung, apple osv. Så allt över en dag är bra. Två dagar nästan makalöst bra.
Men tycker du verkligen att 6000:- är budget?Jag tycker inte att S10e är helt kass, men precis som med det mesta som inte är AndroidOne/Pixel så får man jobba lite med att rensa bort jox. Jag är riktigt nöjd med min trots att jag gick från en Nokia 7+ AndroidOne. Framför allt är det trevligt med ett lite mer rimligt format på telefonen men den är ändå snabb.
Ringa, SMS, kolla email, fotografera, filma i 720p, kopplar upp sig till bilen via bluetooth utan problem, nödsurfa (varför vill man det ens på en 6-tums-skärm?)