Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
eketjall sa:Är det en felaktig uppfattning att bemanningsföretag är en sådan "organisation"?
H. sa:Inte för att strö salt i såren, men du slipper ju iaf klyschorna "driven" och "målmedveten".
;)
geologen sa:H. sa:Inte för att strö salt i såren, men du slipper ju iaf klyschorna "driven" och "målmedveten".
;)
Två ord jag aldrig har, och aldrig kommer, att använda om mig själv. :)
geologen sa:Blä.
Sitter här med en annons framför mig, och orkar fan inte klämma ur mig ännu en trött samling klyschor och positivt laddade ord. Varför finns det ingen smidigare process? Typ en organisation dit man kan anmäla sig och beskriva de kunskaper, egenskaper och färdigheter man har detaljerat, och sen kontaktar arbetsgivare den organisationen för att söka efter lämpliga kandidater. Så jävla mycket enklare det hade varit då. För alla inblandade parter. Dessutom hade chanserna ökat astronomiskt för båda parter att hitta rätt.
JT sa:Om jobb inte varit jobbigt så hade det inte hetat "jobb".
GoranS sa:JT sa:Om jobb inte varit jobbigt så hade det inte hetat "jobb".
Om man har ett arbete är det lugnt! (Har aldrig hört ordet arbetigt.)
geologen sa:Sitter här med en annons framför mig, och orkar fan inte klämma ur mig ännu en trött samling klyschor och positivt laddade ord. Varför finns det ingen smidigare process? .
geologen sa:H. sa:Du menar typ som en konsult?
Nej, jag menar som en dejtingsajt. Fast för jobb.
bakhjul sa:geologen sa:Sitter här med en annons framför mig, och orkar fan inte klämma ur mig ännu en trött samling klyschor och positivt laddade ord. Varför finns det ingen smidigare process? .
Se det som en utmaning, en timme mjölksyra, sen är du i mål! :-)
En helt annan grej, är att det är i princip utsiktslöst att söka kvalificerade jobb enbart genom annonser.
Du måste se till att få in en fot på företaget och ha skapat bra kontakter innan annonsen går ut.
Om du bara är ett anonymt namn i en hög med 50-200 ansökningar, så är sannolikheten tyvärr mycket liten att du når hela vägen fram.
Lycka till!
Johan A sa:geologen sa:H. sa:Du menar typ som en konsult?
LinkedIn??
geologen sa:Johan A sa:geologen sa:H. sa:Du menar typ som en konsult?
LinkedIn??
Nä. Det är ju mer som en passiv anslagstavla. Där finns ingen personal eller smarta algoritmer som matchar ihop parterna.
LinkedIn??
Nä. Det är ju mer som en passiv anslagstavla. Där finns ingen personal eller smarta algoritmer som matchar ihop parterna.
LinkedIn??
LinkedIn??
geologen sa:Jag vet. Tyvärr saknar jag kontakter. Sånt är inte min starka sida. Jag kan inte se mina medmänniskor som redskap för min framgång.
geologen sa:Jag har nog haft profil på LinkedIn i tre år eller så. Jag har inte haft ett tvåsiffrigt antal profilvisningar under den tiden. Men jag tror inte arbetsgivare söker på "hemtjänst", " brevbärare" och liknande när de söker efter folk till kvalificerade jobb.
Johan A sa:geologen sa:H. sa:Du menar typ som en konsult?
LinkedIn??
Jag har råkat ut för sådana och det brukar inte fungera särskilt bra.sebagge sa:Scrum master är inte helt fel ändå. Jag känner flera scrum-masters som inte har någon teknisk bakgrund.
rikard sa:Scrotum-master vore något att jobba som.
geologen sa:Utveckling...?
Jag vill bara ha ett jobb där jag inte vantrivs, där lönen är acceptabel och där arbetstiderna är bra i förhållande till mitt behov av struktur och fritid.
geologen sa:Och främst rör det sig om jobb för högutbildade, särskilt forskare.
geologen sa:H. sa:Du menar typ som en konsult?