[OT] Chans att rädda karriären?
geologen sa:DT sa:geologen sa:Ok, se det så här...
Jag befinner mig just nu i ett lokalt maximum. Det innebär att alla förändringar initialt leder till försämringar på nåt sätt. För att nå nåt bättre måste jag alltså ha det sämre, kanske enormt mycket sämre, under en viss tid, kanske mycket länge.
Du har ett jobb du inte trivs med och som inte speglar din potential, där arbetssättet inom kort ska förändras på ett sätt som du får ångest av, där karriärvägarna och utvecklingsmöjligheterna är icke-existerande, där du tjänar 21 000 kr i månaden (och har ständigt pressad privatekonomi) och har gått NER i lön de 3 senaste gångerna du har bytt jobb, och där den förväntade löneutvecklingen är högst medioker.
Och du befinner dig i ett "lokalt maximum"?
Ser du det så förstår jag din förundring. Men se det i stället som att jag skulle behöva lägga ner all min träning och det mesta av mitt sociala liv för att hinna hitta jobb att söka, skriva ansökningsbreven, och sen ta ledigt från jobbet (med löneavdrag jag inte har råd med) för att kunna ringa och göra de uppföljningar ni hävdar är nödvändiga. Och det under kanske 1-2 års tid.
Att söka jobb är en heltidssysselsättning, åtminstone när man börjar från den absoluta nollpunkten, som jag gör. Folk som redan är djupt inne i en karriär kan nog klara sig med en betydligt beskedligare insats när de vill vidare, men i mitt fall handlar det om att gå från roddbåt till atlantångare, typ.
Geo.. Du ser inte skogen du befinner dig i. Det står för många träd ivägen.