Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JT sa:Fan vad dåliga ni är. Jag kan alla funktioner i Excel. "Print" t ex. Då skriver den ut.
geologen sa:För att jag med gott samvete skulle kunna skriva att jag är bra på Excel, anser jag att jag ska behärska och vara ledig med åtminstone 2/3 av programmets funktioner och kommandon, och ha viss kännedom om det mesta av resten, så att det går lätt och snabbt att leta upp relevant kompletterande information för att kunna använda dem.
geologen sa:Skogsbruk??? Har jag nånsin uppvisat minsta antydan till intresse eller fallenhet för sånt? Haha!
Eller professionell trubblare? Ingenting verkar ju vara genomförbart på grund av en eller annan anledning + Annat.DT sa:Kanske professionell grubblare? :-)
Oskar sa:geologen sa:För att jag med gott samvete skulle kunna skriva att jag är bra på Excel, anser jag att jag ska behärska och vara ledig med åtminstone 2/3 av programmets funktioner och kommandon, och ha viss kännedom om det mesta av resten, så att det går lätt och snabbt att leta upp relevant kompletterande information för att kunna använda dem.
Men föri helvete...
geologen sa:Oskar sa:geologen sa:För att jag med gott samvete skulle kunna skriva att jag är bra på Excel, anser jag att jag ska behärska och vara ledig med åtminstone 2/3 av programmets funktioner och kommandon, och ha viss kännedom om det mesta av resten, så att det går lätt och snabbt att leta upp relevant kompletterande information för att kunna använda dem.
Men föri helvete...
Det är inte mitt fel att andra har så låga krav och standarder...
Atlas sa:geologen sa:Skogsbruk??? Har jag nånsin uppvisat minsta antydan till intresse eller fallenhet för sånt? Haha!
Du verkar vara intresserad av natur, vara systematiskt lagd, inte vilja ha för många kollegor, lägga upp din tid själv, du är ta mig fan envisheten personifierad (här slår du till och med mig med hästlängder) och du gillar att fundera massor. Så, ja, indirekt.
Stream sa:Är ni helt säkra på att den här tråden inte är ett exjobb på Konstfack?
staine sa:Gör nu det enda rätta. Öppna cykelverkstad. Eller bygg en velodrom. Nåt kul ska man väl ha på jobbet.
Bengt-re sa:staine sa:Gör nu det enda rätta. Öppna cykelverkstad. Eller bygg en velodrom. Nåt kul ska man väl ha på jobbet.
Geodrom för tusan!
https://happyride.se/forum/read.php/1/1859251/1859344
plumse sa:JT sa:Fan vad dåliga ni är. Jag kan alla funktioner i Excel. "Print" t ex. Då skriver den ut.
Det gör den fan inte alls! Har provat att skriva "Print" överallt men inget skrivs ut. På skärmen ja, men på skrivaren? Icke!
Hur är du på trumpet winsock?Snuten sa:Jag tog datorkörkort på 90-talet. Bör man fortfarande ha med det i sitt CV?
lundatok sa:Jag har poäng i DATA, allt jag gör är att gå på möten, tycka, skriva worddokument och köra projektor.
Rasmus, du har fastnat, det är inte själva sakkunskaperna som xy i programmet B som man är ute efter utan att se att du kan ta till dig nya saker. Men det vet du egentligen. Skärp dig.
staine sa:Gör nu det enda rätta. Öppna cykelverkstad. Eller bygg en velodrom. Nåt kul ska man väl ha på jobbet.
Bengt-re sa:Jag tycker att TS borde söka ett nytt jobb!
geologen sa:Oskar sa:geologen sa:För att jag med gott samvete skulle kunna skriva att jag är bra på Excel, anser jag att jag ska behärska och vara ledig med åtminstone 2/3 av programmets funktioner och kommandon, och ha viss kännedom om det mesta av resten, så att det går lätt och snabbt att leta upp relevant kompletterande information för att kunna använda dem.
Men föri helvete...
cyklariskogen sa:geologen sa:Oskar sa:geologen sa:För att jag med gott samvete skulle kunna skriva att jag är bra på Excel, anser jag att jag ska behärska och vara ledig med åtminstone 2/3 av programmets funktioner och kommandon, och ha viss kännedom om det mesta av resten, så att det går lätt och snabbt att leta upp relevant kompletterande information för att kunna använda dem.
Men föri helvete...
Och igen, det är de som har låga krav och standarder som tar beslut om du får jobbet eller inte.
H. sa:Notepad är nog det enda program man kanske vågar påstå att man kan.
Å andra sidan kan det användas för all form av programmering och det kan jag inte, mer än lite grundläggande html och CSS. Så det kanske också är kört.
Om man kan Excel på den nivån du beskriver så skulle jag kunna tänka mig att man kan beskriva denna person som lite udda. Och att den personen inte skulle komma i första hand i en anställningssituation. Även om man söker Excel-kunskaper.geologen sa:För att jag med gott samvete skulle kunna skriva att jag är bra på Excel, anser jag att jag ska behärska och vara ledig med åtminstone 2/3 av programmets funktioner och kommandon, och ha viss kännedom om det mesta av resten, så att det går lätt och snabbt att leta upp relevant kompletterande information för att kunna använda dem.
Vad skulle du då ha lagt den frigjorda tiden på? Att formulera jobbansökningar, eller ANNAT?geologen sa:Hade jag anat, så hade jag aldrig nämnt skiten...
geologen sa:Ni missförstår mig. Antingen genuint, eller för att få kverulera lite mera.
Låt säga att ett visst program, ett ytterst enkelt program, har exakt tio funktioner. För nästan alla användningsområden krävs endast en eller två av funktionerna. De övriga används aldrig. Kan man då de två funktionerna bra, så kan man göra ett utmärkt jobb inom de flesta områden. Men det förändrar inte det faktum att man är okunnig om merparten av programmets funktioner. Alltså kan man inte påstå att man kan programmet bra. Däremot kan man påstå att man kan använda programmet fullt ut inom de användningsområden som är relevanta i de flesta sammanhang. Men försök ni formulera det snyggt, utan att den tillkrånglade formuleringen avskräcker mer än den lockar...
geologen sa:Nej, jag kommer aldrig mer att nämna Excel i några ansökningshandlingar. Min hållning i frågan står fast.
geologen sa:Nej, jag kommer aldrig mer att nämna Excel i några ansökningshandlingar. Min hållning i frågan står fast.