[OT] Chans att rädda karriären?
Man skulle ju kunna se det så här också: Att kunna en del av systemet är avsevärt mycket bättre än att inte kunna nånting alls av det. Och en ev framtida arbetsgivare ser det nog som så att den som kan en del av systemet, har också stor potential att lära sig andra delar av systemet. Och detta högst troligen mycket snabbare än nån som inte kan det alls.geologen sa:ooms sa:Men för h-e, du är ju hopplöst negativ! Kan du inte se glaset som halvfullt nån gång, istället för ständigt halvtomt?geologen sa:Erik O sa:geologen sa:Vi får väl se. Alldeles oavsett vad som händer så är det definitivt slut på det här jobbet när projektet vi ingår i är över. Det ligger några år in i framtiden, men efter det får jag söka mig vidare.
Om du GISar på i ett par år på nuvarande jobbet lovar jag att du kommer vara riktigt duktig på GIS när nuvarande jobb tar slut (om det nu verkligen skulle göra det) och lätt som en plätt kommer att kunna skaffa något annat GIS-jobb.
Tveksamt. Vi jobbar ju rätt "smalt", och använder bara en begränsad del av de olika verktyg och funktioner som finns. Den biten lär jag kunna bra, men utöver det är luckorna fortfarande lika stora efteråt.
Jag är bara objektiv. Vi använder bara en väldigt snäv del av systemet, och det utanför kommer jag därför inte att lära mig. Konstigare är det inte.
Eller så ser man det som så att man kan sån liten del av systemet att det i princip är ingenting alls och inte värt ett skit. Your choice.