[OT] Citroen C6

[OT] Citroen C6
ser ut som en förstoring av en blandning mellan den gamla citroenen som jag inte kommer på namnet på men som gick att höja och sänka och Citroen C4. Jag skulle mycket hellre köpa en Peugeot 607 då, goaste stora bilen jag kört och dessutom väldigt snygg.

[OT] Citroen C6
Tjena!

Det var det gräsligaste jag sätt på länge... BUÄK!!!

Snygga cittror..

klassikern 2CV (tyvärr utan tvåtonslack)
IMG_1938.jpg-2.jpg

2cv skåp gillar jag, sköna extraljus på denna
c2cv78.jpg

gangstercittra!! sweeeeet..
citroenT11.jpg

[OT] Citroen C6
En sån gangstercittra hade jag på gång till TdR som följebil, men det hade varit svårt att få in alla vinpimplande hangarounds i den :)

Så din jättefina högvarviga mercabuss funkade mycket bättre!

[OT] Citroen C6
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Gangstercittra hittar man på blocket:
> http://www.blocket.se
>

Tjena!

Jag kan ju inte köpa två bilar!! VAr du tvungen att visa den där.. Har ju tillochmed råd.. eller ja.. jag har pengarna till den om nån vecka iaf.. Skithuvud!! :P

[OT] Citroen C6
cerro skrev:
> ser ut som en förstoring av en blandning mellan
> den gamla citroenen som jag inte kommer på namnet
> på men som gick att höja och sänka och Citroen C4.

Det är nog CX du tänker på. Det är förövrigt inte den enda modellen med den funktionen. Alla stora citroener det senaste halvseklet har varit höj- och sänkbara.

[OT] Citroen C6
Jag saknar den speciella servon på cx:en. Den snurrade alltid tillbaka till mittläget av sig själv, även i stillastående, det fanns liksom ett "hack" i raktframläget dit ratten alltid ville. Väldigt konstigt först, sen älskade man det. Riktningsstabilt som tusan när man körde.

Och det var bara lite mer än 2 rattvarv mellan de fulla utslagen höger/vänster.

:)

Nu är jag nostalgisk.

MVH /Henrik

[OT] Citroen C6
Den var snygg och ser ju dessutom ut som en Citroën skall göra. Men jag fortsätter nog ändå leta efter en beggad
Alfa Romeo 156 - den verkar ju vara rena fyndet. Inget andrahandsvärde alls!

[OT] Citroen C6
MMmmm alfa 156, hade en 156 Sportwagon tidigare - vilken bil........ (kombivariant för den som inte vet)
Det dyra i att äga Alfan är enligt min erfarenhet varken inköp, service/underhåll eller bränsleförbrukning utan den dj*vla försäkringen, sjukt hög premie jämfört med andra bilar :(

Men lycka till med sökandet ändå!!

Våga köra annorlunda märken såväl cittra som alfa!! :)

[OT] Citroen C6
Gaaah gangstercittran var ju så cool. Bara att han skriver så här i texten:
"Renoverad till originalskick med diverse extra tillbehör (gangsterkeps m.m.)" ger ju ståpäls. Tänk o få ha gangsterkeps =P

/C

[OT] Citroen C6
Jag gillar också 156:an, men den är ändå inget mot de gamla 60-talarna. En riktig alfa:
show_image.asp

eller möjligvis:
ascor1.jpg

asr16.jpg

eller den här (fast det fattar nog nästan ingen här...)
11111111139814615-30088-1088355977.bild

Citroen? Jo men då ska det vara en:
mas2.jpg

/Zeb

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Citroen C6
Jovisst är osthyvel-alfan klassik men knappast en bruksbil ;) Alfasuden går ju som ett skållat troll men byggkvlitén var väl aldrig något att skryta med ... skumfyllda balkar pffffffff...

Letar faktiskt själv efter en Bertonekupé att finåka i men hittar aldrig något i skick och pris som jag gillar :)

Nåväl detta är ju en cittratråd så bäst att sluta gagga alfa....

www.alfaromeo.org

[OT] Citroen C6
Zeb: Bertonen är världens vackraste bil enligt mig. mycket snyggare än gamla Ferraris eller andra bilar. Låter gott gör vissa också, stort habegär när du visade den bilden. (: Jag kände igen bertonen och sudarna men vad är den sist för något? en Sudkombi?

[OT] Citroen C6
Pratade med en taxiförare för ett tag sen när man var på väg till krogen...Han sa att de taxibilar som varit bäst dvs minst fel å reservdelar bytta under 2004-2005 var citroen. Det är nog ett bra betyg eftersom de åkte ca 20000-25000 mil/år. Det gjorde att sambon vill ha en C4....Får se vad tomten kommer med....

[OT] Citroen C6
citroen har väll utsets till bästa bil elelr nått de senaste åren. annars är ju toyota ett av de märken som går sönder minst.

merca ska man hålla sig ifrån, de rostar ju som fan.

[OT] Citroen C6
Citroen XM V6 från tidigt nittiotal är också rätt häftig. Men det ska vara de tidiga modellerna som fortfarande har den en-ekrade ratten kvar.

:)

MVH /Henrik

[OT] Citroen C6
Zeb skrev:
> Jag gillar också 156:an, men den är ändå inget mot
> de gamla 60-talarna. En riktig alfa:

Zeb - jag fattar... har ägt en GTV6 '83, en 33 '91 och en 1750 GTV '71. Nu har jag bara en Berlina 2000 '74.
Sheit vad det rostar :)

[OT] Citroen C6
Grymt snygg jämfört med gamla C5. Hoppas den kommer som kombi och med likaledes trivsamt pris, då är det en V70-killer av rang.

Tillbaka
Topp