Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mikipedia_ sa:Snäll du är mot kollegorna, men vad firar vi?
Vernersson sa:mikipedia_ sa:Snäll du är mot kollegorna, men vad firar vi?
Nu får du tänka dialektalt och då Småländska.
Fössta tossdan i mass, då äter man massipantååta :-D
fhloston sa:Vernersson sa:mikipedia_ sa:Snäll du är mot kollegorna, men vad firar vi?
Nu får du tänka dialektalt och då Småländska.
Fössta tossdan i mass, då äter man massipantååta :-D
Äter man verkligen?
SLI sa:Barnen hemma förväntar sig massipantååta idag. Jag försökte förklara att vi som bor i Västergötland inte firar sånt men fick ingen förståelse. Får se hur vi gör ikväll.
Klavikel sa:Hur firar ni!
Genom att skrikande med Lars-Åke Lagrells röst predika Smålands historia för mina Göteborgska kollegor och offra en trave massipantåtor i Nils Dackes minne.Klavikel sa:Hur firar ni!
Kneecap sa:Tjena!
Fössta tossdan i mass är Smålands "nationaldag". Firas inte om man bor utanför Småland, såvidare man inte är smålänning. Inte fasiken firar ni Frankrikes nationaldag?
Kneecap sa:Tjena!
Fössta tossdan i mass är Smålands "nationaldag". Firas inte om man bor utanför Småland, såvidare man inte är smålänning. Inte fasiken firar ni Frankrikes nationaldag?
Pajas sa:Det gäller väl bara för dom Smålänningarna som har problem med R....
Vi i norra delarna av Småland vill inte kopplas ihop med Ölandsbor o Kalmariter.....
Kneecap sa:Pajas sa:Det gäller väl bara för dom Smålänningarna som har problem med R....
Vi i norra delarna av Småland vill inte kopplas ihop med Ölandsbor o Kalmariter.....
Tjena!
Nåja, skulle väl säga att hela Kronoberg, större delen av Kalmar län, och södra delen av Jönköpings län har vissa bister i uttalet av R. .
revben sa:Är från nordöstra Småland och jag uttalar R som det ska göras, långt ner i halsen!
Kneecap sa:revben sa:Är från nordöstra Småland och jag uttalar R som det ska göras, långt ner i halsen!
Tjena!
Jag uttalar ju själv R med tungan långt fram eftersom jag inte är från Småland utan från Göteborrrg.
Dagen firas då jag anammar lokala traditioner där jag bor. (Förutom stora kroppkakor, det går bara inte)
Kneecap sa:Pajas sa:Det gäller väl bara för dom Smålänningarna som har problem med R....
Tjena!
Nåja, skulle väl säga att hela Kronoberg, större delen av Kalmar län, och södra delen av Jönköpings län har vissa bister i uttalet av R. Skulle nog dra en linje från typ Blankaholm till strax söder om Jönköping.
Lustigt hur tydlig gränsen är norr om O-Hamn.
För min del (du håller nog med) så kan man avyttra Västervik till Östergötland. ;)
Ölänningar vill förövrigt INTE bli förknippade med Smålänningar. Ön må va en del av Kalmar län, men är ett eget landskap.
Dialektalt är ju dock likheterna slående, men stor skillnad längs ön. Uppe i Byxelkrok låter dom som Oskarshamnare och nere i Degerhamn är det tydliga drag av Toosås..
Gör vi visst, det är en allmän flaggdag utfärdad av regeringen!Kneecap sa:Tjena!
Det är en sorglig nationaldag när jag får rätta mig själv om mitt eget ursprung. Blandade ihop att jag bor i nordöstra delen av stan där jag bor nu med var jag egentligen kommer ifrån. Det ska vara norra Småland och inget annat. Alla som läser detta skiter såklart i den här informationen men det är viktigt för mig att det är rätt på fössta tossdan i mass!revben sa:Kneecap sa:Pajas sa:Det gäller väl bara för dom Smålänningarna som har problem med R....
Tjena!
Nåja, skulle väl säga att hela Kronoberg, större delen av Kalmar län, och södra delen av Jönköpings län har vissa bister i uttalet av R. .
Är från nordöstra Småland och jag uttalar R som det ska göras, långt ner i halsen!
Heter det inte massipangoda? ?