[OT] Dags för lunch, vad ska ni äta?

NLC sa:
Stumpy sa:
Johan A sa:
Moules Mariniere samt en "liten" Hoegaarden på Belgobaren till lunch.

Visst. Hoegaarden passar bra till musslorna, men de har ju massor med belgiska julöl nu.

Fast "once you pop..." + lunch kanske inte är en höjdare ;-)

IMG_0156.JPG

Efter att ha gjort 3½ kilo köttbullar igår kväll så blev det (trumvirvel) köttbullar idag. Med äpplepaj och vaniljsås som efterrätt.

Jag käkade också köttbullar idag...

DSC_2757.jpg

...och sköljde ner dom med en (jul)öl.
Och så förstås en kopp kaffe på maten...

DSC_2759.jpg

...allt i en solig glänta ute i skogen

Dagens lunch - Brantevikssill med ett lass kokt potatis med lite flingsalt, nymalen vitpeppar, och en klick smör.

En mjäkig beef vindaloo. Mycket goa såser och krämer från salladsbaren. 2 öl.

Bilagor

• 1483017751622-1764850258.jpg
    1483017751622-1764850258.jpg
    127.6 KB · Besök: 192
Thai-kycklinggryta gjord med kokosmjölk, paprika, vitlök, stark färsk chili, limesaft, fisksås, m.m. med fluffigt basmatiris, fetaost, och ananasbitar till.

Laxpaj på resterna av midsommarens överblivna varmrökta lax. Med sparris, västerbottenost, spenat samt snaps och sval Hof.

Harira blire idag; algerisk soppa, fast jag gör den utan lamm, använder hemgjord grönsaksbuljong istället. Står o puttrar as we write.

Kokade fransyska i hemgjord kalvfond i 90 minuter, sedan tillsattes lammfett. Kort därefter ungnötslever ner i grytan ett par minuter. Sist i med en äggula för att reda av grytan.

ooms sa:
Örjan Lax sa:
Kycklingbröstfilé i ekologisk kokosmjölk med vitlök, färsk och stark chili, lime, ananas, fisksås och lite jordnötter och rostade pumpafrön. Med en stor hög fullkornsris.

Tack till Spacekitty för inspiration-> https://happyride.se/forum/read.php/1/2567244/3629546#msg-3629546 men jag justerade min rätt en aning.?
Men för h-e karlslok, du kan ju inte äta frukostmat till lunch!

I Danmark säger man frokost om lunch, så det går nog bra.

En slags egen variant på gulasch, med kyckling och lite fullkornsris...

Den rökta paprikan och vitlöken gav en mustig och värmande smak. :-)

IMG_20191103_120743515_HDR2.jpg

WSMC sa:
OT Blev lite nyfiken på vad som ska utföras och vad som ska lämnas.
OnT: Ser supergott ut!

OVK besiktning. Dom vill att jag ska lämna nycklar till nåt hjon på morgonen, efter besiktningen lägger hjonet nycklarna i brevlådan (standard grön med lock) utanför dörren, så att vem som helst kan ta nycklarna och gå in och stjäla allt.

49182351907_179d39e1a4_b.jpg

Spacekitty sa:
WSMC sa:
OT Blev lite nyfiken på vad som ska utföras och vad som ska lämnas.
OnT: Ser supergott ut!

OVK besiktning. Dom vill att jag ska lämna nycklar till nåt hjon på morgonen, efter besiktningen lägger hjonet nycklarna i brevlådan (standard grön med lock) utanför dörren, så att vem som helst kan ta nycklarna och gå in och stjäla allt.
Det är nog fullt ok att vara hemma och släppa in hjonet också. Fastighetsägaren skulle nog helst slippa OVK:n, men våra politiker har ju lagstadgat att det måste utföras så att vi stackare som bor i lägenhet inte ska kvävas.

Tillbaka
Topp