fastforward skrev:
-------------------------------------------------------
> Freddie L skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sen undrar jag om det finns några tungt
> vägande
> > skäl att inte slå till på en Boxee Box? Jag
> är
> > en mycket o-avancerad användare som bara vill
> > kolla foton, komma åt musik och kolla SVT
> Play,
> > typ. (Vet att det ännu inte funkar klockrent
> med
> > Play.)
>
> Det enda skälet är väl att den är omotiverat
> dyr för det du vill använda den för. Har du
> någon dator som du kan koppla till AV-systemet
> är det ett bättre val för dig. Då får du alla
> play-kanalerna och kan koppla in en extra, mindre
> skärm också så att du slipper ha TV:n igång
> bara för att spela musik. Hade alla
> play-kanalerna funkat 100% så hade Boxen varit
> klockren men nu är det bara gränssnittet som
> skiljer denna mot spelare för under 1000-lappen.
Tänker du enbart använda den för musik, foton och SVT Play är det nog inte riktigt rätt maskin.
Musikspelaren kräver att teven är igång och har ett fult gränssnitt med en färggrann animation istället för en spellista som exempelvis Spotify. Dessutom låter musiken rätt illa även om man spelar FLAC och har bra prylar i resten av kedjan. Å andra sidan finns det ju många som lyssnar på musik med hårdkomprimerade MP3-filer eller Spotify free och sedan kör ut det genom laptophögtalarna eller ett par datorhögtalare de köpt för hundrafemtio spänn på Classe och för dessa är Boxee box givetvis tillräckligt bra.
SVT Play funkar som du redan vet sådär, om man är snäll. Kanske löser de problemen, kanske inte. Det finns appar för SVT Play, TV3 och TV4 men dessa är i betastadium ännu.
Jag använder min Boxee box för filmer som är sparade på en NAS och det fungerar utmärkt. Dessutom finns streamingtjänster för att hyra film som Headweb och så finns det ju massor av gratisinnehåll att streama, tyvärr är det mesta jag hittat ointressant.