Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Realtek PCIe GbE Family ControllerVad för nätverkskort har du?
Köpa ett nytt kort som har I210 chip? Det ger ju andra drivrutiner och Intel brukar vara duktiga på det.Realtek PCIe GbE Family Controller
Kör linuxmaskinen som en VM i win miljön eller tvärtom istället? Dual boot har väl varit gammaldax iaf de senaste 12 åren....Japp så är det, klassiskt gammalt problem med dual boot.
![]()
How to Fix Windows and Linux Showing Different Times When Dual Booting
It's one of the most annoying problems with dual booting, but you can fix it with one tweak!www.howtogeek.com
Ah, kunde ju testat det där med Google.. Men tackar!Japp så är det, klassiskt gammalt problem med dual boot.
![]()
How to Fix Windows and Linux Showing Different Times When Dual Booting
It's one of the most annoying problems with dual booting, but you can fix it with one tweak!www.howtogeek.com
Brukar vara enklare att få det att fungera stabilt. Proxmox är btw trevligare än ESXi om du frågar mig. Fast i det här fallet kan man väl köra VirtualBox så länge det är privat? Det har jag kört i massor av år, tyvärr så går utvecklingen lite åt fel håll där och det kostar numera pengar. Sen vill man ju inte använda något som Oracle rört.... men det var ju bra fram till 2010 eller så....Ah, kunde ju testat det där med Google.. Men tackar!
@Bengt-re Ser inte riktigt vad jag skulle vinna på det? Men så har jag inte labbat så mycket med VM iofs. Har ett vagt minne av att det kunde vara nåt strul med min dator (Asus PN51) och ESXi fö.
Ingen har sagt något sannare :)...Sen vill man ju inte använda något som Oracle rört.... men det var ju bra fram till 2010 eller så....
Beror ju iofs på syftet med dual boot från början. Men i vissa fall kan det lösa promblemet.Nu för tiden kommer man väl iofs ofta undan med att köra WSL...
Massa skit som är nedlåst i win10. Testa att lägga till user /pwd och mappa en drive.Precis, det man tappar är väl viss prestanda och även kompartiliseringen (eller vad det nu heter, systemens oberoende av varandra). Nu håller jag iofs inte på med prylar som gör att jag oroar för mig för att nån ryss ska bryta sig ut ur min VM och ta över resten av systemet förvisso..
En annan sak för egen del (som iofs borde felsökas snarare än som nu, kringås) är att min Win10-installation inte kommer åt mina SMB-shares från routern (pseudo-NAS), trots att jag testat alla möjliga protokollversioner och regedit-ändringar. Ubuntu:n kommer åt dem utan problem, men inte om jag kör via WSL givetvis.
Jag har nog kört igenom alla olika permutationer av SMB (routern kan köra SMB1/2/3, och har försökt matcha i Windows på alla möjliga sätt), men inte gjort något med users.. Tack för tipset, ska kolla det när jag kommer hem.Massa skit som är nedlåst i win10. Testa att lägga till user /pwd och mappa en drive.
Kanske också bäst att kolla smb version.
Funkar ändå inte på allt hemma
Jag har nog kört igenom alla olika permutationer av SMB (routern kan köra SMB1/2/3, och har försökt matcha i Windows på alla möjliga sätt), men inte gjort något med users.. Tack för tipset, ska kolla det när jag kommer hem.
Sen kör jag iofs helst ubuntu som default, men vore ju trevligt att komma åt nätverksdisken från Windows helt klart. Och då skulle WSL vara användbart också..
Skaffade ett trådlöst kort pce-ax58bt, men hittar inte det i enhetshanteraren...
Drivrutiner från asus installerade och ominstallerade, nätverk återställt, kan inte prova olika socklar för pcie (grafikkortet sitter i vägen).
Någon som har en idee? I network connections har jag inget wifi alternativ, bara ethernet.
Kanske Asus som är dåligt.Ger upp, kortet får gå tillbaka
Asus har inte blivit bättre på 25 år samma skrot.Ja kanske det, verkar inte bara jag som har problem med det kortet. Nåja nu får det bli ett usb kort ändå.
Orkar inte öppna burken igen ?
Jag smällte uttaget på en ungefär lika gammal platta. Ikea laddar tror jag. För hög effekt? Trodde det var Biltema sladden jag var dum nog att använda.Halv-ot(surfplatta)
Min Samsung A6-platta verkar ha dragit sista sucken efter att provat för effektfull laddare.
Vad ska man köpa idag om man ska köpa en Androidplatta för surf?
Då går att lägga en synkmapp som uppdateras mot molnlagrade utgåvan. Kör inga lokala kopior om du inte vill hamna revitionhell...Min fru har behov av en lösning där hon kan synka jobbdator, hemdator och hennes laptop. Funderade på Google drive få det är billigt men behöver jag 3rd party program då? Förstår inte riktigt hur man ska få till det med bara installera Google drive. Det är väl mest att synka så man inte har en backup av varje version av filer som är problemet.
Jag har en dedikerad plstta Trekkstor till Companion/play-tv och kör Zwift med dedikerad spel-pc/tv.Sm-p615 står det på den
Ok, p615 verkar vara a7 icke light.Jag har en dedikerad plstta Trekkstor till Companion/play-tv och kör Zwift med dedikerad spel-pc/tv.
Denna plattan är bara till slösurf, bankärenden mm
Hittade en samsung A7 light för 1600 ,kanske duger.....
Vad betyder det exakt? Synk map i Windows? Då har jag väl en lokal kopia?Då går att lägga en synkmapp som uppdateras mot molnlagrade utgåvan. Kör inga lokala kopior om du inte vill hamna revitionhell...
Jaha, nu hoppade den igång efter att skärmen stått och flimrat när jag skulle ladda i ett dygn.Ok, p615 verkar vara a7 icke light.
Light duger säkert för surf.
Jag har den för att jag kan behöva testa nåt på jobb en gång om året. För att den ska få vara med lite så testade jag Zwift på den när dottern kör på datorn. (Och v5an...).
Fungerar faktiskt väldigt bra.
Nej, nu duger den fint igenJaha, nu hoppade den igång efter att skärmen stått och flimrat när jag skulle ladda i ett dygn.
Får jag inte uppgradera nu?
VLC har väl varit standardsvaret tidigare, men nu är det rätt många år sedan jag spelade upp en dvd senast:Vilken DVD-spelare rekommenderas till Windows 7?
Rekommendera även betalvarianter om någon är extra bra.
2021, snart 2022.
VLC har väl varit standardsvaret tidigare, men nu är det rätt många år sedan jag spelade upp en dvd senast:
Edit: har det installerat på min 3 år gamla laptop så måste ha spelat dvd någon gång under den tiden då..
Mest Windows 7 som förärar dig en gif, det är väl snart 2 år sedan sista säkerhetspatchen?2021, snart 2022.
Kan du vara lika snabb o rekommendera DVD-spelare? Eller det är inte lika skoj kanske.