[OT] Datafrågor - En samlingstråd

hej allihopa!

När jag försöker installera windows media player (vilken version som helst, spelar ingen roll) så får jag ett felmeddelande som lyder;

Den här versionen av Windows Media-teknik är inte kompatibel med den aktuella Windows-versionen. Mer information finns på Microsofts webbplats.

Jag har förövrigt installerat varenda möjliga uppdatering från microsofts egen hemsida, har gjort allt som jag kan.. så snälla någon som kan, hjälp mig! :)

NicklasmedproblemxD skrev:
-------------------------------------------------------
> Windows XP professional SP2

Är det en laglig/köpt utgåva?

jag har en validationscrack.. det står att det är validerat på deras hemsida och allt ;)

du behöver wmp för att kunna slå på " visa vad jag lyssnar på " på msn :) spelar ingen roll om du har .dll filen till winamp, du måste ha wmp på datorn för att kunna slå på det från början

dagens i-landsproblem<-- haha, jo det stämmer väl lite men..

och nej, jag har inte vista varianten.. inte 64bitars heller :( damnit,

hej allihopa!

När jag försöker installera windows (vilken version som helst, spelar ingen roll) så får jag ett felmeddelande som lyder;

Den här versionen av Windows-teknik är inte kompatibel med den aktuella Windows-versionen. Mer information finns på Microsofts webbplats.

Jag har förövrigt installerat varenda möjliga uppdatering från microsofts egen hemsida, har gjort allt som jag kan.. så snälla någon som kan, hjälp mig! :)

mytomspunnen skrev:
> chrkes skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har du testat OSX? Har inte några problem med
> Mac
> > överhuvudtaget.
> > http://www.apple.com
>
> eller om man inte har lust att köpa en bra men
> överprissatt dator kan man ju alltid köra tex:
> http://www.ubuntu.com/

nu är ju inte macrna särskilt överprissatta längre, om man ser till va man får för hårdvara o jämför me annan tillverkare me liknande kvalitet. de var dyra förut, då fick man betala mycket för lite hårdvara, sen de bytte till intel har de fått ritigt bra hårdvara i förhållande till priset.

men visst ä ubunto gratis o fint, dock äre ju inte en helhetslösning, o för att funka perfekt så måste det ju fortfarande anpassas för ens dator :D

Windows är ditt problem, din fiende och det du ska göra dig av med! Själv får det vänta, man ska ju ha råd att cykla oxå ;)

Jag håller på att bli en PHPnoobie. Har fiskat lite på PHPsidan men jag tror de börjar hata mig redan.

Jag sitter och ska installera PHP5 och tänkte köra med IIS, men jag vet inte om jag ska välja IIS ISAPI Module eller IIS CGI under installationen??

Jao, nån som tipsade mig om Wamp på PHPsidan med. Men mitt syfte från början var mest att komma igång och få knacka kod snabbt, och därför valde jag IIS för att slippa mer jobb. Vad blir bättre/sämre om jag installerar Wamp? kan ändå inget. :)

Bill Gates har många liv på sitt samvete.
Windows 95 och 98 var namn från det förra århundradet.
Windows NT betydde Nyckigt och Tokigt.
Windows ME - mindre elände
Windows XP - Xtra problem
Windows Vista - Varför Inte Slöa ned och Totalhaverera Allt.

Här dansar pingvinerna. Ubuntu är den mest widowslika distributionen och allt är gratis.
Prova en LiveCD utan att installera på HD:n

//Martin

http://www.fria-ubuntu-se.org

Martin O skrev:
> Bill Gates har många liv på sitt samvete.
> Windows 95 och 98 var namn från det förra
> århundradet.
> Windows NT betydde Nyckigt och Tokigt.
> Windows ME - mindre elände
> Windows XP - Xtra problem
> Windows Vista - Varför Inte Slöa ned och
> Totalhaverera Allt.
>
> Här dansar pingvinerna. Ubuntu är den mest
> widowslika distributionen och allt är gratis.
> Prova en LiveCD utan att installera på HD:n
>
> //Martin
>
> http://www.fria-ubuntu-se.org

Pingvinerna är inte så vassa på att köra igång windows spel. Jag är en av de få jag känner som gillar XP. När man ställt bort alla trallande tomtar och irriterande gem som försöker tala om för en vad man ska göra så är det trevligt.

Nån som kan rekommendera (eller avrekommendera) nån webbkamera med usb-anslutning?
Det ska inte va nån värsting grej men inte heller nån skit. Utan bra till bra pris, mao prisvärd.

Det är verkligen buslätt att komma igång med apache/php om du installerar wamp. Enklare än att klydda med iis.

Wamp går betydligt snabbare att komma igång med än iis.
Klicka på installera, 3minuter senare är allt klart och du kan köra.
IIS är som med allt annat ms, först får man ladda ned detta, sedan ska jag till den sidan, sedan starta om, sedan ska jag ha stöd för sql, då ska jag hit....

Windows
Problems

Varför upprepade du dig?

Mytis - Visst går det att köpa billigare datorer än Mac, men när man försöker att matcha specifikationerna inser man att de tar inte överpris.

Tillbaka
Topp