[OT] Den riktigt äkta happy-F1 tråden.

Sam skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack och lov att fjortisar inte har rösträtt.

Det är bara min signatur så de va inte menat till kakad.

Crossmax äger! skrev:
> Tipsar om www.irace.se
>

Jag tippar, självklart. Förra året kom jag 11 i F1 och 14:e totalt på irace :-)

I år började jag med att vinna första WRC-tipsomgången...

2004 lyckades jag vinna en resa till DTM-finalen på Hockenheim i STCC-tipset :-D
http://www.f1bb.com/f1forum/index.php?showtopic=4312

Vaken :) Hmmm... tänk att Räkan alltid har "otur". Jaja, tänk så det kan gå.

Föresten Kaijan, lycka till i bandyn idag. För en gångs skull hoppas jag på VSK2, eller Bajen som dom kallar sig ;)

Jag är uppe och kollar, men fan sugen att stänga av nu.

Jaja, får väl heja lite på Rosberg istället...

/Micke

Så klart man är uppe och tittar. Men det blev ju ett par tråkiga varv i början både kimi och Rosberg försvann ju.. Så nu står hoppet till Montoya,,, Hoppas bara att Alonso och skummi inte tar några poång. Men det tror jag inte händer...

kakad skrev:
> Nä nu får det börja regna så det händer lite. Regn
> + regnkung = Good.

Nä du.Den där jävla schampotysken ska inte ha nån fördel=)

Nja det var väl en rätt oki tävling.. Men tänke på att kimi blir påkörd på varv 2 av klien och att Rosberg sprängde motorn på varv 7..

FÅr se om man kommer ut och cyklar idag. För här i uppsala skinner solen.. Men man har ju en del att göra i lgh oxå..

Två veckor kvar till nästa lopp

classekock skrev:
> Nja det var väl en rätt oki tävling.. Men tänke på
> att kimi blir påkörd på varv 2 av klien och att
> Rosberg sprängde motorn på varv 7..

Kimi blev påkörd på varv 1, kurva nr 4.. han kom inte långt stackarn. Förb. otur hela tiden!

Ja nu ser jag att jag skrivit fel. Tackar för hjälpen..

Jo den stackarn är ju förföld av fel och trasiga saker i bilen..

Men får se om det släpper nån gång..

Det vore kul om Button skulle lyckas vinna - han har ju varit med länge men ännu inte lyckats vinna.
Annars är jag ganska tråkig och tror på Renault-förarna och Kimi.

Jag gissar också att antingen Ralf Schumacher eller Mark Webber kommer vara inblandade i nån kollision i första kurvan...
Nico kommer säkert komma starkt på slutet av loppet och kan säkert ta nån eller några poäng.

Ingen vidare kvalificering för Ferrari idag - vad tror ni om deras chanser imorgon?

FY tusan, det var tungt att gå upp vid fem i morse..men värt det. Dock tycker jag sista knock-out-rundan är förbaskat tråkig att se på.

Inatt/imorgon blir det upp och koka kaffe. Jag tror att det blir fajt mellan renault och mclaren, sen kommer ferrari köra upp sig och slåss med buttom om plats 3-5.

En slant på kollission första varvet är nog inte fel heller, och det kan kasta om allt. Många som vill va först in i första kurvan den här gången..

Jo vad säger man..

Mycket händer på första varvet..

Annars tycker jag väl att det var ett rätt så oki lopp. Lite mycket safteycar bara..

Synd bara att inte Alonso körde in i Webber direkt efter start bara..

Nu får man vänta till Europa drar igång om tre veckor..

Ah..trist att Kimi tappade en bit av framvingen så att han inte kunde pressa ikapp alonso förrän det var för sent. Europa blir finnarnas säsong!

kakad skrev:
> Skitlopp!

Är du sur för att han blev omkörd av Liuzzi=) och körde av*evil grin*

alonso all the way!

kul att se att det går åt rätt hål för renault och alonso...tyvärr kommer han få köra i skitstallet mclaren nästa år...lär väl få se massa haverier och missöden då...

Oakbeach skrev:
> alonso all the way!
>
> kul att se att det går åt rätt hål för renault och
> alonso...tyvärr kommer han få köra i skitstallet
> mclaren nästa år...lär väl få se massa haverier
> och missöden då.

Vi får se hur det går.. Vi får ju även se Kimi i ferrari. Men tror att det kommer vara samma person som krigar då som nu..

Ska ju tydligen komma ännu än till finne..

Dagens lopp var ju väldigt intressant. Mercedes hade tre bilar på banan; Kimi Räikkönen, JP Montoya och Safety Car.

Lite synd att Kimi låste upp när han passerade Button in i kurva 1, det orsakade en bromsplatta vilket ledde till att hans framvinge blev skadad. Utan dessa problem tror jag att Kimi hade kunnat följa Alonso.

Grattis får man väl säga till Alonso och även Ralf Schumacher, strong insats av Toyota!

Jag vet att det är en F1 tangent innan jag klickar på den, Den förföljer mig. har fått den typ tio ggr på mail denna vecka..hehe

För övrigt vill jag bara säga som vanligt att skummi krossar i italien. Han hade trdje snabbste varvtiden i australien och när han körde de tiderna var han snabbast på banan med mycket soppa i bilen. Till Italien är det i stort sett en ny bil så nu skall det bli ÅKA av.

Tom alonso har vid flera tillfällen sagt att det är skummi han är mest orolig för.

Stackars Alonso och Kimi, två små ungtuppar som kommer få spö av en pensionär i år!

=)............Du kommer bli chockad!

Någon nyexad ingenjör som är grym på RIKTIG ingenjörskunskap (inte sån här låtsasvariant vi håller på med, med megabyte och internet och sånt) och har F1-intresse här? Bli Formel1-trainee!

http://www.altran-academy.com/award.php?origin=atr&country=en

While it's undeniable that expectations are high and the competition is very demanding, it's all justified by the context and the reward. Working for a Formula One team is a once-in-a-lifetime opportunity. The AEA offers this chance to one young, daring, passionate, science and technology student/graduate.

The selection process will take you through a few steps until the D Day in Enstone. Since this competition was created by the Altran Group in partnership with the Renault F1 Team, we've modelled it on Altran's worldwide structure, dividing the planet in 8 regions. You will be competing in the region you have recently or will shortly be graduating in. Each region will then select its best candidate on June 19th, sending him or her to Enstone for the Final Presentation, at the 31st of July.

Applications are open from March 20th 2006. By filling out the application form, you start your journey towards Enstone, but hard work lays ahead of you. You will need to provide details on your background and expose the technological project which you will be judged on. This project should improve safety, reliability or performance in the following areas: aerodynamics, power-train, race and test engineering, design and analysis, vehicle dynamics, control systems and electronics, R&D of materials, transducers and test technology. It should also come with a development plan over the 6-month period. Entries at the Final Presentation will be judged by a panel of experts from both Altran and the Renault F1 Team. They will be assessed on their concept, the demonstration of scientific and engineering knowledge and the clarity of the proposed project.

Man lär få jobba häcken av sig och inte vara hemma och hojja så mycket.

Säkert heltrist...=D

Tuffare att sälja F1 komponenter. hehe

Hoppas och hoppas.

Ferrari har gjort mycket bra tester. Alla i det temet verkar stråla självförtroende medans alons nämner saker som att shummi troligen kommer vara farlig och han faktiskt skulle vara nöjd med en andra platts.

Ferraris nya bilo kommer krossa även om renault småhotar med att höjja varvtalet på motorn.

Ville skrev:
> Hoppas och hoppas.
>
> Ferrari har gjort mycket bra tester. Alla i det
> temet verkar stråla självförtroende medans alons
> nämner saker som att shummi troligen kommer vara
> farlig och han faktiskt skulle vara nöjd med en
> andra platts.
>
>
> Ferraris nya bilo kommer krossa även om renault
> småhotar med att höjja varvtalet på motorn.

Eh, Renault har varit ganska överlägsna hittils och jag har svårt att tro att Ferrari kan komma upp med en bil som inte bara är lika bra, utan till och med krossar Renault :S

Fisi kommer köra med en ny motor som är uppgraderad, och då detta är ett hemma-gp för honom tror jag iofs att han köra in på en bättre plats än jag skrev ovan, men vi får se... Renault hävdar att deras uppgraderade motor kan kapa kvaltiderna med 7 tiondelar mot den "gamla" som Fernando kommer tävla på i Imola. Låter väldigt optimistiskt, men vi får väl se.

Tillbaka
Topp