[OT] Dessa nicknames?

BFS

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
bigmollo: jag tror du är inne på rätt spår...Men för att göra det lite mer kompakt så använder man streckkoder. Om första strecket är smalt=HT, fett första streck=fullgung, osv...?

Zeb

Medlem
[OT] Dessa nicknames?
Är det bara jag som inet assosierar KK till Kinnekulle?

Och så till Hjalmars fråga. Visst blir det lite förvillande, men också kul och lite personligt på något konstigt sätt. Exempel: Det är ju kul att man känner en person som "Nick" via Happy sedan länge och sen lär man känna "Verkligt namn" när man cyklar ihop. Jag tycker det är kul att se om personen bakom nickname är samma som den verkloiga människan.

Ser man Henrik krascha i verkliga livet så har man svårt att tro att alla Cal's förnuftiga och kloka inlägg kommer från samma person ;-) *skojar lite*

/Zeb

Muerto

Ny medlem
[OT] Dessa nicknames?
Jag associerar KK till något helt annat än Kinnekulle också... Men jag har fått lära mig av att hänga här på Happy. ;)

Är stolt över att mitt nick faktiskt har någon koppling till mitt namn. Båda börjar på M! (Mårten - Muerto)

*micke*

Ny medlem
[OT] Dessa nicknames?
Nej du är inte ensam. KK betyder knullkompis och inget annat. Kanske konkurs förresten. Eller är det bara ett lokalt uttryck? "De gick i kk".

Nogie

Ny medlem
[OT] Dessa nicknames?
Hehe streckkod var ju otroligt listigt!:-)

KK har för mig samma betydelse som det *micke* beskriver. I andra hand kommer konkurs, att blanda in Kinnekulle skulle jag aldrig kommit på själv, men visst, det funkar det oxå.

mytomspunnen

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
Markus F Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej, du blandar ihop mytomspunnen med spindelbenen
> därför att :
> 1.Det är samma rytm i båda signaturerna
> 2. När mytomspunnen cyklar ser han ut som om han
> borde ha aliaset spindelben.

Menar du att mina ben ser ut på ett speciellt spindelaktigt sätt när jag cyklar eller helt enkelt att jag har väldigt smala ben (vilket jag har)?

Calle F

Ny medlem
[OT] Dessa nicknames?
Wasabi Skrev:
> Kan man få se sin file? :P
> Åsiktsregistrering är väl olagligt, akta så du
> inte åker fast som dom i malmö...

Hade du tänkt hjärntvätta honom för att få ut det då eller?

:D

J

Johan A (som inte kan logga in)

Guest
[OT] Dessa nicknames?
Hjalmar: Nu e mytomspunnen alltid mytomspunnen, spindelbenen e ju Johan A nu, hehehe!!

Pratade med feffemannen om att byta nick innan denna tråd faktiskt, men nu funkar inte lösenordet jag fick, så man sitter i kulisserna nu :o(

[OT] Dessa nicknames?
Zeb Skrev:
> Är det bara jag som inet assosierar KK till
> Kinnekulle?

Är det bara jag som förstod meningen och humorn med mitt exempel? :P

rikard: JAAA! HappyCode! Shit vad nördigt!

Hjalmar

Medlem
[OT] Dessa nicknames?
Johan A (som inte kan logga in) Skrev:
> Hjalmar: Nu e mytomspunnen alltid mytomspunnen,
> spindelbenen e ju Johan A nu, hehehe!!

Gött! Johan A blev först med att göra det rätta. Gratulerar och TACK.
Jag vet iofs ändå inte vem du är. Men jag är en bit på vägen. =)

Senast redigerad av en moderator:

Spindelbenen

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
Jag har faktiskt mailat dig om träning på torsdagar, fast i ett annat forum...
Det betyder ju inte att du vet vem jag e, men ändå....
Det känns som om Johan A visar lite mer vem jag e

kakad

Ny medlem
[OT] Dessa nicknames?
Hjalmar Skrev:
> Gött! Johan A blev först med att göra det rätta.
> Gratulerar och TACK.
> Jag vet iofs ändå inte vem du är. Men jag är en
> bit på vägen. =)

Göra det rätta? Nu blir jag lite förvånad och ledsen =( Jag är den jag är oavsett om du vet vem jag är eller om jag är en elitcyklist alternativt en glad motionär. Varför kan inte du och andra liksom jag titta i profilen istället och kanske uppmana folk att fylla i dem utförligare. Nä.. jag kan inte byta nick. Nickname står ju för övrigt för smeknamn ;)

Sen vet jag ändå inte vem du är Hjalmar, trots att du heter Hjalmar! Hoppas du kan respektera mitt val av nick och titta gärna i profilen om du vill veta vad mitt kyrkliga dopnamn är. Jag är inte anonym, men ändå känner inte många här mig.

Senast redigerad av en moderator:

Jimmy

Ny medlem
[OT] Dessa nicknames?
då gjorde man rätt från början för en gångs skull då, alltid ngt.
inte för att jag tror att ni skulle mecka efter mina ev. tips :-D

Markus F

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
Jag är bara avundsjuk... Själv borde jag väl påminna om en humla.

mytomspunnen Skrev:
> Markus F Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nej, du blandar ihop mytomspunnen med
> spindelbenen
> > därför att :
> > 1.Det är samma rytm i båda signaturerna
> > 2. När mytomspunnen cyklar ser han ut som om
> han
> > borde ha aliaset spindelben.
>> ------------------------------------
> Annars är det bra eller??
> Proud sponsor of Jomper 2005
> ------------------------------------

mytomspunnen

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
Det är nog fler som gillar humlor än spindlar:)

Markus F Skrev:
> Jag är bara avundsjuk... Själv borde jag väl
> påminna om en humla.
>

B-one

Ny medlem
[OT] Dessa nicknames?
Kul tråd. Kommer ihåg dialogen mellan Jerry och George. Den är ju helt hysteriskt rolig.
Ja dessa nicks. För min egen del kan jag väl säga att jag råkade hamna på forumet och läste någon intressant tråd där jag gärna ville komma med ett inlägg. Hittade bara på ett användarnamn för att komma in och det blev den cykel jag körde på (vilken fantasi?). Nu har happy blivit ett varjedagsforum för mej och mitt nick, "B-one", känns väl ehh.. sådär. Jag skulle inte vilja bli kallad för det, här ute i verkligheten alltså. Är en i övrigt ganska vuxen(kronologiskt) person som heter Peter.

Wilier

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
B-one Skrev:
> Kul tråd. Kommer ihåg dialogen mellan Jerry och George. Den är ju helt hysteriskt rolig.
> Ja dessa nicks. För min egen del kan jag väl säga att jag råkade hamna på forumet och läste någon
> intressant tråd där jag gärna ville komma med ett inlägg. Hittade bara på ett användarnamn för att
> komma in och det blev den cykel jag körde på (vilken fantasi?). Nu har happy blivit ett
> varjedagsforum för mej och mitt nick, "B-one", känns väl ehh.. sådär. Jag skulle inte vilja bli
> kallad för det, här ute i verkligheten alltså. Är en i övrigt ganska vuxen(kronologiskt) person som
> heter Peter.

Kan bara hålla med B-one eller förlåt Peter, tog första bästa namn jag kom på och det blev också hojen jag i huvudsak cyklar på. Är i och för sig ganska nöjd med namnet, det säger ändå lite om vem jag är. Jag menar Henrik, vad fan säger det förutom att någon råkade döpa mig till det, Wilier säger ju ändå något om vem jag är, en viktväktare som gillar Italienska hojar mer än amerikanska FS mopar. Så det ger ju en ledtråd om när man skall tro på mig och inte :). Tips om V-bromsar, vikt, hardtails så kan ni gärna lyssna, men utsagor om bromsskivor, FS och freeride så kanske det inte är så trovärdigt.
Det känns som om mina 15 års MTB erfarenhet har marginaliserats i dessa tider av freeride hojande :DDD.
Kul tråd förutom att mitt favorit nick gick ur tiden, spindelbenen :(

Daddy D.Lux

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
Daddy D.Lux blev mitt nick när vi skapade en klan, här på jobbet, för att vara med i europacupen i RTCW för ett par år sedan. Klanen hade det glamrockiga namnet BLX - Burbon Lipstixx och alla medlemmar sköna glamrocksnamn som Lance Lovely, Roxy Diamonds, Max Power och Daddy D.Lux

För tydlighets skull tycker jag att det fungerar bättre med Daddy D.Lux än Calle#12. Vill man veta att jag heter Carl Bråkenhielm, hur jag ser ut och vad jag cyklar på kan man nu kika i profilen.

...och på frågan om vi önskar döpa om oss till våra nicks kan jag från min sida besvara det med ett rungande nej.

/C

Hjalmar

Medlem
[OT] Dessa nicknames?
Johan A (tidigare spindelbenen) Skrev:
> Jag har faktiskt mailat dig om träning på
> torsdagar, fast i ett annat forum...

ja jag kom på det helt plötsligt, att justdet, Johan A är ju Johan A! Otroligt bra när man skriver sitt namn =)

That´s true Håkan. Det var inte meningen att göra dig upprörd inte.. Klart att man får heta vad man vill. I won´t forget ya, kakad. (är det ett verb? substantiv? adj?)

J

Janos

Guest
[OT] Dessa nicknames?
Om man vill att folket här ska känna till ens ricktiga namn kan man som jag signera med sitt riktiga namn efter alla inlägg.

Sen för att det inte ska uppstå missförstånd angående vilken sorts cyklist man är kan vi införa en gammal tradition sedan MTB-guidens tid. Att man i slutet alltid lägger till vilken kategori man tillhör för dagen.

/Jan
Kat: MTBSLEV (Mountainbiker Som Längtar Efter Våren )

kakad

Ny medlem
[OT] Dessa nicknames?
Janos har ju en kanonlösning =D Så får det bli för mig.

Hjalmar, jag vet inte riktigt. Mina gramatiska kunskaper är inte helt fräscha. Men det är inget verb iaf. Det är en variant av mitt mick, vet ej varför det blev just så? Tillfälligheter antagligen. Om du sett Spaceballs, när de syltar radarn i början. Radarn blev syltad, lika så kakad. Kaka -> kakad :)

anki

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
Kakad måste väl vara att du blivit märkt Håkan???

Cockie = kaka, har du blivit kakad har du blivit märkt med en cockie...

Sorry...
sitter o sliter på övertid på jobbet o jobbar man inom datorernas underbara värld *ironi*, är dödstrött o helt tom i skallen (värre än vanligt) då kan det bubbla upp såna här dumheter ibland...

kakad

Ny medlem
[OT] Dessa nicknames?
Anki, hehe, har tänkt på den varianten också men nu är det vår goda svenska kaka som är utgångsläge, hehe.

Sen glömde jag säga att det finns minst en till Håkan Andersson i denna sköna stad. Även han kör mtb, bland annat mtb-orientering har jag sett. Så orienterings-Håkan är inte jag. Just in case :D

Wasabi

Ny medlem
[OT] Dessa nicknames?
Zeb Skrev:
Exempel: Det är ju kul att
> man känner en person som "Nick" via Happy sedan
> länge och sen lär man känna "Verkligt namn" när
> man cyklar ihop.

/Zeb

Räknas inte Nick som ett riktigt namn då ;)

Oj vad dåligt... dags att gå och lägga sig.

C

cal

Guest
[OT] Dessa nicknames?
> Zeb Skrev:
>
> Ser man Henrik krascha i verkliga livet så har man svårt att
> tro att alla Cal's förnuftiga och kloka inlägg kommer från
> samma person ;-) *skojar lite*

Ha ha ha!! Jag måste ha gjort ett väldigt dåligt intryck på dig Sebastian
genom att krascha mig småblodig båda gångerna vi cyklar tillsammans
med nästan ett års mellanrum. ;)

Att krascha är nyttigt. Når man aldrig gränserna så vet man ju
inte ens att de finns. Även om det inte alltid är gränsen man når
utan bara sin egen dumdristighet alt. avsnaknad av visdom. :)

Nicknames e lite fånigt ja. Samtidigt blir det ju rörigt om folk skall använda
sina vanliga förnamn alt. förnamn + första bokstaven i efternamnet eller
liknande. Forumet är lite som en annan värld även om det mesta där ute
återspeglas här dagligen, och då är det väl smidigast med specialnamn?

Jag är för övrigt en 22 årig student som pluggat lite Teknisk Fysik men som
numera läser Maskinteknik i Linköping. Cyklar för upplevelsens skull som
många andra här, inte primärt för att träna eller uppnå några tävlingsresultat.
Annars är det väl studentliv, meckande i många former (bilar/båtar) och div.
andra hobbys som gäller. Hur får man in allt det där i sin happygeek-code? :)

Senast ändrad:

rikard

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
Jag har rätt många ideer på en happy geek code. Jag får väl slava ihop v0.01 medans ni andra är i lunsen och roar er. =) Så går det när man egentligen borde läsa tjocka böcker... =)

/rikard

Smuffe

Medlem
[OT] Dessa nicknames?
Hmm vad ska jag skylla på då? Hmm hmm hmm
Nä så här är det att jag har haft mitt nickname som smeknamn de senaste 20-25 åren så det får nog hänga med i minst 20 till =)

Hjalmar

Medlem
[OT] Dessa nicknames?
kakad Skrev:
> Janos har ju en kanonlösning =D Så får det bli för
> mig.
>
> Hjalmar, jag vet inte riktigt. Mina gramatiska
> kunskaper är inte helt fräscha. Men det är inget
> verb iaf. Det är en variant av mitt mick, vet ej
> varför det blev just så? Tillfälligheter
> antagligen. Om du sett Spaceballs, när de syltar
> radarn i början. Radarn blev syltad, lika så
> kakad. Kaka -> kakad :)
>
> ----------------------------------------------
> Håkan Andersson - Me, myself and I

Ja. Jam on the screen,som de säger. höhö.

Daddy D.Lux

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
Är det fler än jag som blir smått galen när man måste gissa sig till om man vet vad det är för folk man egentligen pratar med?

Jag tycker det är alldeles för många pseudonymer, alias och akas här och iofs på de flesta siter. Därav OT-stämpeln.

Herregud, man vet ju inte om det är landslagsåkare eller liggcyklister (no harm) man pratar med! Ett namn säger (ofta) mer än ett alias. Då i synnerhet när det är namn på personer man känner. Och de man inte känner lär man antagligen känna förr eller senare.

Vill alla vara anonyma, eller är meningen att man ska döpa om sig och bli kallad för sitt nick IRL?

/Hjalmar Bengtsson

Satt och undrade samma sak som Hjalmar gjorde redan för mer än ett decennium sedan.
Varför har Happy blivit anonymt med mest tomma profiler bakom användarnamnen?

Der Kaiser

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
Fixat. Happy?
IMG_20200625_102912~2.jpg

Satt och undrade samma sak som Hjalmar gjorde redan för mer än ett decennium sedan.
Varför har Happy blivit anonymt med mest tomma profiler bakom användarnamnen?

[OT] Dessa nicknames?
Rejsa.nu har riktigt namn som obligatorisk info i minst signaturen. Kan ju fuskas med, men sedan det infördes har tonen varit trevligare. Var bra där innan också iofs.

ooms

Aktiv medlem
[OT] Dessa nicknames?
Varför är det viktigt att ha en identitet på den du diskuterar med? Blir tipsen/råden/diskussionen mer/mindre värd då?
Det finns många skäl att inte outa sina personuppgifter på nätet idag.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer