He he, redundancy behövs, när du smällt favvodrivern rakt i ett träd och har ett tacoskal kvar på marken.20discar i väskan på träning, 26 på tävling, beroende på bana med såklart...
Vad man behöver är en helt annan sak.
Men en bra grund, 2st identiska putters, för övning.
En hyffsat stabil midrange och en fairway driver. Sen bygger man från det.
Det svåraste nu är att hitta discar i lager. Men tex.
Kastaplast Reko k3 för att putta med.
Kastaplast Falk k1 som driver.
Discmania origin som midrange.
Ett exempel på startkit.
"Kastaplast" är ju ett lysande varumärkesnamn!20discar i väskan på träning, 26 på tävling, beroende på bana med såklart...
Vad man behöver är en helt annan sak.
Men en bra grund, 2st identiska putters, för övning.
En hyffsat stabil midrange och en fairway driver. Sen bygger man från det.
Det svåraste nu är att hitta discar i lager. Men tex.
Kastaplast Reko k3 för att putta med.
Kastaplast Falk k1 som driver.
Discmania origin som midrange.
Ett exempel på startkit.
Det är också svenskt och tillverkar sina discar i Sverige. Jag kastar dock mest annat själv, av gammal hävd."Kastaplast" är ju ett lysande varumärkesnamn!
Eller sänkt den i en damm..He he, redundancy behövs, när du smällt favvodrivern rakt i ett träd och har ett tacoskal kvar på marken.
Finns rent för mycket. Har tyvärr inga konkreta exempel. Men det är väl bara att leta till man hittar någon som man orkar lyssna på :)Oj, vad många bra svar. Ska läsa noggrant. Finns det också tips på hur man lär sig teknik? Är det några klipp på youtube som är vettiga tex?
Haha ok. Jag ska välja någon med bra röst då.Finns rent för mycket. Har tyvärr inga konkreta exempel. Men det är väl bara att leta till man hittar någon som man orkar lyssna på :)
Är det någon som pysslar med frisbeegolf på forumet? Jag har testat och det var jätteroligt. Nu undrar hur man går till väga för att skaffa rätt utrustning. Något att tänka på? Stämmer det att det finns olika frisbees för olika situationer?
Ja? Iallafall till 99% av cyklister.Det här forumet domineras till 99% av cykel-relaterade aktiviteter.
1. har du bytt handle?Det här forumet domineras till 99% av cykel-relaterade aktiviteter.
Jag vet inte hur hans skill på att lära ut är. Men du hittar nog inte nån som kastar bättre inom en ganska stor radie iallafall.Så en gammal sprucken hemglassfrisbee klarar man sig inte med längre?
jag jobbar med https://sv.wikipedia.org/wiki/Markus_Källström så han borde väl kunna lära ut lite till mig kanske...BTW så är han en gyffsad cyklist åxå..
Åtta miljarder?Ja, det är en annan fråga, men hur många cyklar behövs det?...![]()
Jo. Såklart det gör.Heter det inte discgolf?
30 inlägg innan det uppdagades. :)Jo. Såklart det gör.
Eller kan man ligga sig Happy?30 inlägg innan det uppdagades. :)
Har happy legat av sig?
Äh! Floppgolf heter det.Heter det inte discgolf?
Jag går på Besserwisser-rehab, annars hade jag påpekat det själv.30 inlägg innan det uppdagades. :)
Har happy legat av sig?
Den positiva tolkningen är väl att surgubbstendenserna lagt sig lite nu när sommaren kommit. Den negativa tolkningen är att vi surgubbar haft så mkt att gnälla på i andra trådar att vi var helt matta när vi hittade in i denna tråd.30 inlägg innan det uppdagades. :)
Har happy legat av sig?
är som 12-delat med framväxel.Skönt att se att jag tydligen underdrev grovt när jag drog till med 12 :D
Jag tycker det är jättekul att kalla det frisbeegolf eller frolf bara för att reta dem som tar sig på lite för stort allvar.30 inlägg innan det uppdagades. :)
Har happy legat av sig?
Hur är det med vita kontra svarta strumpor och längd på dessa inom discgolfen? Har bara provat på en gång med några kollegor (var rätt kul) så jag har inte koll på etikettsreglerna.Jag har nu ändrat titeln på tråden. Jag har givetvis respekt för sporten™
Lite nyfiken om det finns fler sporter som du gör likadant med?Jag tycker det är jättekul att kalla det frisbeegolf eller frolf bara för att reta dem som tar sig på lite för stort allvar.
Jag spelar oftast i mina mtb shorts från sweet och en mons royal tröja. Så det finns nog inga regler.Hur är det med vita kontra svarta strumpor och längd på dessa inom discgolfen? Har bara provat på en gång med några kollegor (var rätt kul) så jag har inte koll på etikettsreglerna.
Nä. Men frisbeegolf förstår folk direkt vad det är, alla vet vad en frisbee är. Discgolf måste man förklara varje gång.Lite nyfiken om det finns fler sporter som du gör likadant med?