Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
arstechnica.com
Det finns en liten bana vid Ängsjö MultiGolfPark. Skulle säga att den är relativt barnvänlig.Har återupptagit lite discgolf-spelande i sommar eftersom det visade sig finnas en 9-hålsbana nära stugan, så vi gick några rundor. Har också gått ett par rundor i Tanto när vi kommit tillbaka till stan, kort bana men inte skog och fem korta hål var rätt lagom för 8-åringen. Det visar sig att bägge barnen faktiskt tycker att det är rätt skoj.
Vilka banor i Stockholmsområdet är mest barnvänliga? Jag tänker att 18 hål ligger en bit bort och tanken på att stå på Järva med seriösa spelare som köar bakom känns inte lockande.
Eh, jag vet inte riktigt vad jag ska säga men idag gjorde jag mitt andra ace någonsin.Lyckades få mitt livs första Ace igår. Hål 5 på Brickeberg (Örebro), som visserligen är ett kort hål på ca 60m, men det är rätt tajt mellan träden så det kändes ändå rätt bra när discen gick rakt i korg.
Jovisst kan man säga att det är imponerande, men med tanke på hur många kast som missat så är ju statistiken ganska klen.Det är nu det börjar.. :)
Men du kastade alltså 82 meter pricksäkert? Imponerande
NiceTillbaka i Spanien och har spelat ett par rundor på Mijas. Kul bana, men den är rätt svår för en glad amatör som jag.
Visa bilaga 818707
Visa bilaga 818708
Visa bilaga 818709
Visa bilaga 818710
Ser ut att kunna blåsa lite där...Tillbaka i Spanien och har spelat ett par rundor på Mijas. Kul bana, men den är rätt svår för en glad amatör som jag.
Visa bilaga 818707
Visa bilaga 818708
Visa bilaga 818709
Visa bilaga 818710
Jo, vissa hål kan vara rätt stormiga ibland. Andra hål ligger mer skyddade från vind, men de på bilderna är rätt utsatta.Ser ut att kunna blåsa lite där...
Får erkänna att jag aldrig provat discgolf, men har sett några banor runtom i Göteborg med cykling nära:Tjena!
Funderar på en multisport roadtrip med grabben i sommar. Mest ska vi klättra men tänker att vi behöver växla lite. Alltså tar han med sig discar och jag cykeln.
Behöver alltså tips på bra banor där det finns bra MTB-cyklint runt hörnet.
Nybro är av naturliga skäl inte ett bra svar, men finns det något med samma klass på DG och MTB så nära varandra så vet jag var vi vill åka.
Vallåsen såklart..... Ett par km mellan berget o dg banan.Tjena!
Funderar på en multisport roadtrip med grabben i sommar. Mest ska vi klättra men tänker att vi behöver växla lite. Alltså tar han med sig discar och jag cykeln.
Behöver alltså tips på bra banor där det finns bra MTB-cyklint runt hörnet.
Nybro är av naturliga skäl inte ett bra svar, men finns det något med samma klass på DG och MTB så nära varandra så vet jag var vi vill åka.
Vallåsen såklart..... Ett par km mellan berget o dg banan.
Då får du cykla på kungsbygget istället.Tjena!
Innebär ju dock att jag måste köpa en till cykel. 110/120 känns lite väl kortslagigt på Vallåsen.
Tjena!
Innebär ju dock att jag måste köpa en till cykel. 110/120 känns lite väl kortslagigt på Vallåsen.