[OT] Discgolf

[OT] Discgolf
Glowsäsongen är igång. Konverterade mahalen till glowbag.

Mycket märklig väska, med extremt bra kvalitet. Gjorde sig bra för Glow med. Ljusslingorna är för växtodling. Drivs med usb.

Main fack och putterfack. 20231108_140639.jpg20231108_140702.jpg20231108_140707.jpg20231108_140542.jpg20231108_140634.jpg

[OT] Discgolf
Har återupptagit lite discgolf-spelande i sommar eftersom det visade sig finnas en 9-hålsbana nära stugan, så vi gick några rundor. Har också gått ett par rundor i Tanto när vi kommit tillbaka till stan, kort bana men inte skog och fem korta hål var rätt lagom för 8-åringen. Det visar sig att bägge barnen faktiskt tycker att det är rätt skoj.

Vilka banor i Stockholmsområdet är mest barnvänliga? Jag tänker att 18 hål ligger en bit bort och tanken på att stå på Järva med seriösa spelare som köar bakom känns inte lockande.

[OT] Discgolf
Har återupptagit lite discgolf-spelande i sommar eftersom det visade sig finnas en 9-hålsbana nära stugan, så vi gick några rundor. Har också gått ett par rundor i Tanto när vi kommit tillbaka till stan, kort bana men inte skog och fem korta hål var rätt lagom för 8-åringen. Det visar sig att bägge barnen faktiskt tycker att det är rätt skoj.

Vilka banor i Stockholmsområdet är mest barnvänliga? Jag tänker att 18 hål ligger en bit bort och tanken på att stå på Järva med seriösa spelare som köar bakom känns inte lockande.
Det finns en liten bana vid Ängsjö MultiGolfPark. Skulle säga att den är relativt barnvänlig.
Har för mig det är ensiffrigt antal hål och aldrig långt från startpunkten.

Edit:
Länk: https://www.discgolfpark.com/sv/course/angsjo-multigolfpark/

[OT] Discgolf
Några 9-håls och en 6-hålsbana som är förhållandevis lätta:

Finns bl.a en 9-håls bana 30-90 meter

9-hål 40-100 meter

9-hål 45-100 meter

9-hål 35-85 meter

9-hål 55-85 meter

9-hål 35-95 meter

6-hål 25-50 meter

Lycka till!

[OT] Discgolf
Lyckades få mitt livs första Ace igår. Hål 5 på Brickeberg (Örebro), som visserligen är ett kort hål på ca 60m, men det är rätt tajt mellan träden så det kändes ändå rätt bra när discen gick rakt i korg.
Eh, jag vet inte riktigt vad jag ska säga men idag gjorde jag mitt andra ace någonsin.

Hål 2 på Hästhagen i Örebro. 82 m långt hål (främre tee), med ett par träd längs vägen. Träffade linjen bra, men både jag och polaren sa att ”den där går långt förbi korgen” och i nästa sekund small det till i kedjorna.

Jag spelade alltså i ca 15 år utan ett enda ace och nu har jag två stycken på tre dagar (alltså två rundor i rad). Helt jäkla galet.

[OT] Discgolf
Tack för svar. Gick första 9 i Tyresö med sonen i helg eftersom vi ändå skulle ut till Tyresö. Rolig bana för mig men lite svår för en 8-åring. Ska testa Kaknäs etc med.

[OT] Discgolf
Har nu spelat minst en runda per vecka i 8 eller 9 veckor. Roligt med en ny hobby som man kan köra både med familjen och lite mer seriöst med kompisar. Finns det något liknande happy för discgolf? Eller är det Facebook och Reddit som gäller?

[OT] Discgolf
Tjena!

Funderar på en multisport roadtrip med grabben i sommar. Mest ska vi klättra men tänker att vi behöver växla lite. Alltså tar han med sig discar och jag cykeln.
Behöver alltså tips på bra banor där det finns bra MTB-cyklint runt hörnet.
Nybro är av naturliga skäl inte ett bra svar, men finns det något med samma klass på DG och MTB så nära varandra så vet jag var vi vill åka.

[OT] Discgolf
Tjena!

Funderar på en multisport roadtrip med grabben i sommar. Mest ska vi klättra men tänker att vi behöver växla lite. Alltså tar han med sig discar och jag cykeln.
Nybro är av naturliga skäl inte ett bra svar, men finns det något med samma klass på DG och MTB så nära varandra så vet jag var vi vill åka.
Får erkänna att jag aldrig provat discgolf, men har sett några banor runtom i Göteborg med cykling nära:

- DG vid Skatås motionscentrum med cykling i Delsjöområdet (går också att sträcka cyklingen till Kallebäck om man vill ha rejälare utförsåkning, men då har man cyklat ganska långt bort från Skatås)

- DG i Slottsskogen med cykling i Änggårdsbergen, ÄGB ligger precis på andra sidan Dag Hammarskjölds-leden.

- DG i Ruddalen med cykling i Ruddalen, kanske det bästa alternativet om man vill hålla sig riktigt nära DG:n; relativt litet och kompakt område jämfört med ÄGB eller Delsjöarna.

Ett stort plus är också att det finns en massa bra klättring i GBG. 😄

Senast ändrad:
[OT] Discgolf
Tjena!

Vallåsen såklart..... Ett par km mellan berget o dg banan.

Tillbaka
Topp