[OT] Dolomiterna

[OT] Dolomiterna
Vad snackar du om? Vilken "stad"?

Bara för att påpeka att det finns en massa turistfällor i ITA. Speciellt restauranger vid poppis torg och gågator, Milano, Rome, Verona, Venedig... Där är det dyrt och halvdåligt, och man betalar en massa extra för att sitta där och kolla på folklivet. Egentligen inget fel i det, bara man vet om det !

[OT] Dolomiterna
Eller ung och oförstörd? 😉
Ung och förstörd, snarare. Haha, tänk om min farfar hade vetat detta, som slutade röka 1982 med följande motivering: ”Den jäveln (Palme) ska inte få ett öre mer än nödvändigt av mina skattepengar!”.

Det är väldigt välventilerat på Skogskyrkogården i Kungsbacka numera, farfar roterar i graven med en oerhörd intensitet.

[OT] Dolomiterna
Ung och förstörd, snarare. Haha, tänk om min farfar hade vetat detta, som slutade röka 1982 med följande motivering: ”Den jäveln (Palme) ska inte få ett öre mer än nödvändigt av mina skattepengar!”.

Det är väldigt välventilerat på Skogskyrkogården i Kungsbacka numera, farfar roterar i graven med en oerhörd intensitet.
Sluta röka tycker jag är klokt. Om motiveringen var den bästa kan diskuteras, men lite kul var den.

[OT] Dolomiterna
Mitt livs bästa pizza åt jag i Värnamo 1993.

Jag var väldigt hungrig, det var väldigt mycket vitlök på pizzan och det var väldigt mysigt med mamma och pappa och Lilla Syster i Merca-dieseln (W122-kaross, grönlackerad) från 1978.
Du menar nog W123...🙂
mercedes-benz-w123.jpg

W122 var bara en konceptbil som aldrig sattes i produktion.

Här är annars min personliga favorit-Mercedes... 🤤
mercedes-benz-w108-w109-v8-with-buyer-s-guide-and-chassis-number-data-card-explanation.jpg

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Dolomiterna
Du menar nog W123...🙂
Visa bilaga 732146

W122 var bara en konceptbil som aldrig sattes i produktion.

Här är annars min personliga favorit-Mercedes... 🤤
Visa bilaga 732148
Nej, jag menade förstås W114! Gick vilse bland modellbeteckningarna.. Måste ha varit äldre än -78 dessutom. Kanske -74 eller så. 😀

Som den här, men mycket risigare och ingen snobbig taklucka.
IMG_6280.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp