Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men om farsan! Kälkborgare.Merca W122? Trodde jag verkligen inte om dig.![]()
Och W116 är raggar-Mercan.W122 - den klassiska Beirut-Mercan.
Jag hade nog väntat mig att du skulle ha vägrat att över huvud taget kliva in i bilen.Men om farsan! Kälkborgare.
Det var en diesel. Och jag var tolv år. Hade ännu inte sett ljuset.Jag hade nog väntat mig att du skulle ha vägrat att över huvud taget kliva in i bilen.
Eller ung och oförstörd?Det var en diesel. Och jag var tolv år. Hade ännu inte sett ljuset.
Hade det varit Porsche, däremot.. Lägg till en Rolex så hade jag flyttat hemifrån.
Vad snackar du om? Vilken "stad"?
Ung och förstörd, snarare. Haha, tänk om min farfar hade vetat detta, som slutade röka 1982 med följande motivering: ”Den jäveln (Palme) ska inte få ett öre mer än nödvändigt av mina skattepengar!”.Eller ung och oförstörd?![]()
Sluta röka tycker jag är klokt. Om motiveringen var den bästa kan diskuteras, men lite kul var den.Ung och förstörd, snarare. Haha, tänk om min farfar hade vetat detta, som slutade röka 1982 med följande motivering: ”Den jäveln (Palme) ska inte få ett öre mer än nödvändigt av mina skattepengar!”.
Det är väldigt välventilerat på Skogskyrkogården i Kungsbacka numera, farfar roterar i graven med en oerhörd intensitet.
Han rökte dessutom cigarrcigaretter med halsbloss.Sluta röka tycker jag är klokt. Om motiveringen var den bästa kan diskuteras, men lite kul var den.
Du menar nog W123...Mitt livs bästa pizza åt jag i Värnamo 1993.
Jag var väldigt hungrig, det var väldigt mycket vitlök på pizzan och det var väldigt mysigt med mamma och pappa och Lilla Syster i Merca-dieseln (W122-kaross, grönlackerad) från 1978.
mbpassion.de
Nej, jag menade förstås W114! Gick vilse bland modellbeteckningarna.. Måste ha varit äldre än -78 dessutom. Kanske -74 eller så.Du menar nog W123...
Visa bilaga 732146
W122 var bara en konceptbil som aldrig sattes i produktion.
![]()
Die Baureihe W 122 schaffte es bei Mercedes nie in die Serienfertigung
Mit der Baureihe W 122 versuchte Mercedes-Benz ein Nachfolgemodell für den 170 V - das Fahrzeug kam Mitte der 50er nicht aus dem Design heraus.mbpassion.de
Här är annars min personliga favorit-Mercedes...
Visa bilaga 732148