[OT] er mest hatade reklamsnutt?

Fjärdebrunn skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer inte ihåg vad den förbannade
> avec-chokladen heter men reklamen går ut på att
> killen ska vinka tjejen på flygplatsen. Som
> avskedsgåva langar Don Juan iväge en ask
> avec-choklad till brallisen :O
>
> När hon tar sig iväg stannar hon till och
> slänger en slängkyss...Nej!, hon håller upp den
> förbannade chokladen.
>
> HUR JÄVLA DUMMA TROR DE ATT VI ÄR???

Merci! Because thank you means merci... SPÖÖÖ!! Den snubben borde få en roundkick i fejjan.
/J

Å andra sidan kanske den egentligen är sådär aprätt ironisksurrealistisktcool men det är vi som inte fattar bara för att de inte har skrivit ut att det egentligen är Killinggänget som har producerat den. Helt sjuk är den iaf

tar vi med radioreklam också så vill jag köra in i en betongpelare varje gång jag hör den sluddriga toyotagubben. man får fan inte göra sån reklam! ta någon som INTE har löständer som glappar för helvete..

Kan bara hålla med angående de flesta reklamsnuttar som räknats upp här. Det är dock några som sticker ut som extra vämjeliga:

Möllers Total. Suger! Alla Hästens reklamsnuttar om hur man skalla passa på att köpa en svindyr säng innan priserna höjs ännu mer. Suger! Trygg Hansa, med ett gäng dårar som står och glor på något tak.

Kul att bli så uppretad på reklam trots att man bara har Lenin-paketet på tv (1,2 och 4), vilket på något sätt kanske är reklammakarnas avsikt. Nu måste jag dra i mig lite fiskolja och slå en steppdans i vardagsrummet...

Det fascinerande är att Merci, Risen och tofifee, några av de mest irriterande reklamerna, görs av samma företag. Jag får lust att spy när de reklamsnuttarna kommer. Det tillsammans med pokerreklamen som är helt jävla hjärndöd.

/O

McOla skrev:
> Det fascinerande är att Merci, Risen och tofifee,
> några av de mest irriterande reklamerna, görs av
> samma företag. Jag får lust att spy när de
> reklamsnuttarna kommer.

Visst är det sjukt. Vad är det för jävla idioter som skriver manus till de snuttarna?

Den där vidriga ungen som hojar på pavén i Werthers-byn. Spö på honom.
-Två kannor grädde är det garanterat. Va?

Sen den där jävla byggubben som har en skön stund med sig själv i bilen. Va? Choklad, nä. Onani, ja.

Merci ska vi inte ens snacka om. Alla utom killen i reklamen fattar ju att bruden sticker till en annan snubbe. Hon har ju ruttnat på hans äckliga choklad.

-Det är så kul med Tofifee. Nä. Sätt hela familjen på avgiftning. Det ÄR inte kul med choklad.

/J

Senast redigerad av en moderator:
mattel skrev:
> tar vi med radioreklam också så vill jag köra
> in i en betongpelare varje gång jag hör den
> sluddriga toyotagubben. man får fan inte göra
> sån reklam! ta någon som INTE har löständer
> som glappar för helvete..

Det är därför ja aldrig lyssnar på reklamradio självmant.
P3 rockar

Min fru gillar inte HM:s senaste reklamfilm. ( fransyskan med underkläder ).
Jag däremot, gillar den jättemycket. Min fru tittar konstigt på mig, när jag med tom blick stirrar på den fina inredningen i filmen. Konstigt.

nypan skrev:
> Min fru gillar inte HM:s senaste reklamfilm. (
> fransyskan med underkläder ).
> Jag däremot, gillar den jättemycket. Min fru
> tittar konstigt på mig, när jag med tom blick
> stirrar på den fina inredningen i filmen.
> Konstigt.

Den är verkligen läcker den inredningen. =D

nypan skrev:
> jag med tom blick
> stirrar på den fina inredningen i filmen.

Inrdening? Finns det inredning i den filmen?

Jag tycker pantanamera reklamen är hur kul som helst, senaste "Afrika" versionen e grym.
Jysk reklamen är något av det samsta mänskligheten åstakommit om man räknar bort sån som verkligen skadar folk. Skulle gärna vilja träffa den marknadschefen, som i mötet med reklambyrån, (muppverksaden i detta fall) tycker något i stil med "Det här är ju fantastiskt, vi kör rikstäckande, i år framöver". Ett annat hatobjekt måste vi vara Glocalnet, deras reklam är så jävla låg och innan ni gör er lustiga över att detta råkar vara deras payoff, så skulle jag bara vilja säga grattis till skaparna till denna kanmpanj, där va ni allt jävligt fiffiga. Next up: Comhem, skit ner er och erat jävla dockhus. Idiotisk reklam för underlivssalvor, fotsvamp orkar jag inte kommmentera i detalj utan avslutar med, ni är fan dumma i huvet.

Jag är skadad, när jag tittar på reklamen så tänker jag ofta "hur sjutton lyckades de sälja in det här till marknadschefen?"

En trend just nu verkar vara lite mera lågbudgetprofil på reklamfilmerna. Eller hur tänkte inkclub egentligen?

En annan sak som jag ofta frågar mig när man ser reklam är om ägarna av bolaget verkligen står för den reklam bolaget gör? Är de stolta över reklamen?

Funderar seriöst på att kränga lite radio/tv annonser bara för att få lära mig branchen. Vore oerhört intressant...

Hatar: Alla (och jag menar alla) reklamfilmer där det pratas med tokmörk "manlig" röst. Vem fan går på det?! :P

Gillar:

Pressbyråns, med "guuuud, så retro!" och (med svag antydan till dalmål) "Nu är det stora förändringar på gång."

Sonys med färgskjutandet på och kring hus.

:)

Om vi ska ta reklam man minns... hur var det med den där "Flugor i trumpeten"-reklamen? Strö på, gnid in, bit ihop? Var det inte reklam för att man skulle läsa tidningar?

Den med färg har grymt mycket bättre bildkvalite, försökte hitta bollfilmen i 1280x720 igår men den jag hittade var i rätt dålig kvalite. Annars är den mysigare än den nya.

I övrigt säger jag bara: Förstår inte vad ni pratar om.

/tv-lös sedan ett par år

Sonyreklamen hade dessutom en bra variant på The Knifes 'Bird'.

Själv kollar jag nästan uteslutande på Discovery och brukar svära när Grant's Whiskey-basketreklamen kommer. "Get a different angle" är payoffen. Hur fan kan man koppla ihop killen som uppfann basket med deras whiskey. Skulle sportläraren druckit innan för att komma på idén eller? När man är full får man bra idéer? Brinn i helvetet säger jag bara till dem som gjort den.
Skönt att man kan ladda ner allt man vill se på TV numera så att man slipper skitreklamen.

Men va i.....Ingen som nämner den fruktansvärda Jamba reklamen som nätt och jämnt dyker upp i rutan. Nu är det väl bara MTV som visar denna så extremt mycket men är väl värd att nämna.

/Johan

Skulle kunna strypa kärringen i ikeareklamen!!! TGKRGGGRRRRÄÄÄ, TKHRGRGRGÄÄ, TRKRGHGHHGHÄÄ..
Den som producerat skiten borde pryglas offentligt!!! Komer ta lääääänge innan jag köper något där igen!

Jag hatar:

toffifee
vanish oxi action
jysk
merci-chokladen
riesen
mc donalds
ALLA reklamer om bindor o tamponger och de flesta om olika mediciner

Eller fan jag hatar nog förresten ALL reklam.

Ett undantag finns. På mtv nyss så var det en rätt bra "reklam" med en massa asfulla personer som åkte i baksätet på en bil o gjorde äckliga saker. I slutet skrev de "the real idiots drive themselves home".

Den var faktiskt bra.

MVH /Henrik

Dirty_rider skrev:
> jag riktigt hatar "möllers total" reklam... går
> mej på nerverna....
Tjejen på bilden e fan överernigiskt tokigt jävla piggelinpiller. Går även på mina
nerver.

Jag håller med Harri när det gäller nya Ikea-reklamen. Bort med mamsen.

Tycker att barnen i Telias återkommande seriereklam är OK, men farsan är onödigt patetisk. Måste man alltid visar att pappa är helt dum i huvudet? Kan inte pappa göra någonting rätt någon gång?

Bo Kaspars var inte fel första gången, men det blev gammal och irriterande redan andra gången.

Ett Herrans Liv med vad hon än heter var också lite roligt första gången, men det borde bara varit en en-gångs grej.

Jag har redan redovisat mina känslor när det gäller H&M's julreklam. Faktum att Emmanuelle är mogen och en bra skådis och... och... Since seeing her in Manon des Sources she has aged like a '64 Cristal Rosé getting only better with time. Damn!

Come Together - Mina barn kommer aldrig att uppskatta originalet nu. Thanks for wrecking it, jerks!

Allt rött blir bl bl bl bl bl bl blååååååååå! Huurrk!

ICAs har varit helt OK.

Min favorit:

Daner skrev:

> Jag har redan redovisat mina känslor när det
> gäller H&M's julreklam.

Shit. Kanske dags att börja titta på TV. Jag trodde HM bara gjorde reklam på busshållplatser.

Markus F skrev:
> Daner skrev:
>
> > Jag har redan redovisat mina känslor när det
> > gäller H&M's julreklam.
>
> Shit. Kanske dags att börja titta på TV. Jag
> trodde HM bara gjorde reklam på busshållplatser.

Musik:Carla Bruni

Oj, det där var ju jättefint. Tack Kaijan. Än en gång bevisas min tes om att bara man är tillräclligt lat så letar Happy upp allt man behöver.

toyta`s men den där jädrans snubben som kanske förlora 100 meter loppet i skolan eller va fan det nu var förtränger förtränger skiten

BMW:s nya med nightvision resulterade i ett spontangarv första gången jag såg den, tvättbjärnen med fingret i nästan, busted liksom:-)
Blev tom lite nyfiken på det systemet.

I övrigt är det inte så mycket reklam man blir glad av, fast det kan ju ha att göra med hur många ggr man har utsatts för den?

Att ni pallar med Eniro reklamen som min kusin har gjort =) Den fastnar fint på hjärnan. Förövrigt kollar jag så lite som möjligt på TV men ibland orkar man inte annat. Jag blir skeptisk när man ser företag som inte gjort reklam tidigare börja göra det. Brukar resultera i högre priser konstigt nog. Som när netonnet började, eller en nyare variat är inwarehouse som jag har handlat en del av. har en känsla av att deras priser åxå kommer stiga..

Morfum skrev:
> Att ni pallar med Eniro reklamen som min kusin har
> gjort =)

Tjena!

Nu vet jag vem jag ska strypa.. Hatar dom där små trollen...

Annars är det nog alla reklamer för Cillit Bang och tyska godisreklamer.. Hyser även ett stor agg för Jamba och liknande..

teliareklamen med syskonen, va fan går dom på? ok, pojken e inte så gammal så alla trådar har la inte kopplat ihop än, men tjejen sluddrar ju o hänger me ögonen som värsta junki'en(dansk stavning):D
asså, fattar att hon ska va en stereotyp tonåring som inte e mycket intresserad av nåt, men va fan. man blir så trött-

tv4's reklam me sasha "hörrudu,bonde va är de för jeävla språk dü pratar,dü briter så jeävla mikket" är däremot bra;)

Nähä, enirotrollen är ju ascoola. Din kusin har en hemlig förälskelse i Nanne Grönwall va?

"Då går vi, uhuhuh, dit!" är alltid lika uppskattat, och ett "vi vet var, vi vet var" i rätt tonfall livar upp vilket möte som helst ;)

Teliapappan är det klar Cliff Barnes varning på... Är det sådana teliakunder är?

Reklam vi minns:

"Ibland kommer dom tillbaka med marängschwissh i ögonen" sagt med "mode"synsamkillen

Visst är det samma kille som gjorde ett bejublat framträdande som ignorant stockholmare stog i potatisåkern "men vad gör vi i den här djungeln då?" och förklarade hur man gör naturchips.

den där kärrigen som sitter på bussen och försöker lösa ett korsord; "vomera, tre bokstäver.... kräää?"

Tillbaka
Topp