BJS
Aktiv medlem
[OT] Ett sannolikhetsproblem...
Vic sa:Hur mår geten? Har den blivit väl omhändertagen genom åren?
Herr Larsson åt tyvärr upp den på fyllan.
http://www.loparlarsson.se/cykel-ol-och-getkott/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vic sa:Hur mår geten? Har den blivit väl omhändertagen genom åren?
Mini_me sa:Vic! Du finns kvar!
Tack för att du är du??
geologen sa:Kan tänka mig flera saker. Eftersom det är en vägkrog kan man misstänka att det är nåt roadkill som serveras, eftersom det plötsligt dök upp fågel också. Fast fläsk finns knappast att få som roadkill, så det borde vara säkert ändå. Men om man serverar roadkill så kanske man inte vill äta där alls. Fisken är ju garanterat inte upplockad från vägen, så den är då säkrast.
ForesterGuy sa:Roadkill, you said?
Oskar sa:geologen sa:Kan tänka mig flera saker. Eftersom det är en vägkrog kan man misstänka att det är nåt roadkill som serveras, eftersom det plötsligt dök upp fågel också. Fast fläsk finns knappast att få som roadkill, så det borde vara säkert ändå. Men om man serverar roadkill så kanske man inte vill äta där alls. Fisken är ju garanterat inte upplockad från vägen, så den är då säkrast.
Samma kväll, på en vägkrog i Laxå:
dnleriksson sa:Oskar sa:geologen sa:Kan tänka mig flera saker. Eftersom det är en vägkrog kan man misstänka att det är nåt roadkill som serveras, eftersom det plötsligt dök upp fågel också. Fast fläsk finns knappast att få som roadkill, så det borde vara säkert ändå. Men om man serverar roadkill så kanske man inte vill äta där alls. Fisken är ju garanterat inte upplockad från vägen, så den är då säkrast.
Hur gick det för föraren om han krockade med en Black Angus? Kan smälla bra då de kan bli rätt stora!
Örjan Lax sa:dnleriksson sa:Oskar sa:geologen sa:Kan tänka mig flera saker. Eftersom det är en vägkrog kan man misstänka att det är nåt roadkill som serveras, eftersom det plötsligt dök upp fågel också. Fast fläsk finns knappast att få som roadkill, så det borde vara säkert ändå. Men om man serverar roadkill så kanske man inte vill äta där alls. Fisken är ju garanterat inte upplockad från vägen, så den är då säkrast.
Hur gick det för föraren om han krockade med en Black Angus? Kan smälla bra då de kan bli rätt stora!
Det rullar mycket tung trafik förbi Laxå. Kanske fick byta strålkastare och blinkers på lastbilen. Och tvätta av lacken lite...
geologen sa:Kan tänka mig flera saker. Eftersom det är en vägkrog kan man misstänka att det är nåt roadkill som serveras, eftersom det plötsligt dök upp fågel också. Fast fläsk finns knappast att få som roadkill, så det borde vara säkert ändå. Men om man serverar roadkill så kanske man inte vill äta där alls. Fisken är ju garanterat inte upplockad från vägen, så den är då säkrast.
En annan förklaring är att nåt är fel med fläsket och att servitörens återkomst med fågelinformationen ska ses som ett försök att få gästen att välja bort fläsk. I så fall är gästens val fågel eller fisk, och då kanske gästen föredrar fisk av de två och väljer det.
Det enklaste sättet att se på det, om man bortser från att det i frågans formulering finns en hint om att man ska tänka ut en mer komplicerad förklaring, är att servitören helt enkelt hade missat att det även fanns fågel kvar, och att det därmed inte finns nån anledning till oro.
geologen sa:Jag har inte ätit vildsvinskött, men baserat på de beskrivningar jag läst tror jag inte det skulle passera som fläskkött i en maträtt...
GoranS sa:Bull bar? Jag trodde det var fisk/fågel/fläsk denna tråd numera handlade om, inte (särskrivna) inrättningar för fikabröd. ;-)
Earlslick sa:Ingen som har en seriös lösning?
GoranS sa:Geos svar var väl hyggligt seriöst.
ForesterGuy sa:Ska man beställa get istället?
Mårten sa:ForesterGuy sa:Ska man beställa get istället?
Get är alltid ett säkert kort.
Edit: Eller gubbe.
ForesterGuy sa:Mårten sa:ForesterGuy sa:Ska man beställa get istället?
Get är alltid ett säkert kort.
Edit: Eller gubbe.
Gubbröra?
Nja. När uppgiften är inlämnad och rättad. ?geologen sa:Kommer det nåt svar eller?
Inte så. Det är snarare att jag inte kan det riktiga svaret. ? Annars hade jag gladeligen delat med mig.geologen sa:Ok, skit i det då.
Kurs i filosofi eller?Earlslick sa:Nja. När uppgiften är inlämnad och rättad. ?geologen sa:Kommer det nåt svar eller?
Nope, beslut- och riskanalysH. sa:Kurs i filosofi eller?Earlslick sa:Nja. När uppgiften är inlämnad och rättad. ?geologen sa:Kommer det nåt svar eller?
Då tror jag poängen är att hålla fast vid sitt beslut även om ny information tillkommer, så länge den nya informationen inte kullkastar tidigare resonemang. Att fladdra med vinden är sällan en bra egenskap.Earlslick sa:Nope, beslut- och riskanalysH. sa:Kurs i filosofi eller?Earlslick sa:Nja. När uppgiften är inlämnad och rättad. ?geologen sa:Kommer det nåt svar eller?
Klavikel sa:Mythbusters har testat det där och den som byter lucka vinner överlägset flest gånger över tid.
Så, hur konstigt det än låter och mycket det går rakt emot sunt förnuft så är det bättre att byta.
H. sa:Då tror jag poängen är att hålla fast vid sitt beslut även om ny information tillkommer, så länge den nya informationen inte kullkastar tidigare resonemang. Att fladdra med vinden är sällan en bra egenskap.Earlslick sa:Nope, beslut- och riskanalysH. sa:Kurs i filosofi eller?Earlslick sa:Nja. När uppgiften är inlämnad och rättad. ?geologen sa:Kommer det nåt svar eller?
me.I.am sa:H. sa:Då tror jag poängen är att hålla fast vid sitt beslut även om ny information tillkommer, så länge den nya informationen inte kullkastar tidigare resonemang. Att fladdra med vinden är sällan en bra egenskap.Earlslick sa:Nope, beslut- och riskanalysH. sa:Kurs i filosofi eller?Earlslick sa:Nja. När uppgiften är inlämnad och rättad. ?geologen sa:Kommer det nåt svar eller?
Skulle vara rätt coolt om du svarat på frågan (den nya) innan och ändrade svaret nu efter nya infon om frågan.
geologen sa:Kommer det nåt svar eller?
Earlslick sa:Inte så. Det är snarare att jag inte kan det riktiga svaret. ? Annars hade jag gladeligen delat med mig.geologen sa:Ok, skit i det då.
Han ville väl ha vår hjälp att lösa skoluppgiften. Dvs fuska lite :-)geologen sa:Earlslick sa:Inte så. Det är snarare att jag inte kan det riktiga svaret. ? Annars hade jag gladeligen delat med mig.geologen sa:Ok, skit i det då.
Ok, då ber jag om ursäkt. Jag trodde att du bara jävlades.
Fast du kunde väl ha väntat med att skriva frågan tills du hade svaret... ;)
fhloston sa:geologen sa:Kommer det nåt svar eller?
Om 7,5 miljoner år.
ForesterGuy sa: