[OT] Euro"sport" just nu...

Du kan skatta dig lycklig som har Eurosport. Vi som har Comhem kabel-tv blev förödmjukade med TV4Sport istället, "som har ett utbud som tilltalar fler tittare". Jo säkert...

Pelle Hå skrev:
-------------------------------------------------------
> Du kan skatta dig lycklig som har Eurosport. Vi
> som har Comhem kabel-tv blev förödmjukade med
> TV4Sport istället, "som har ett utbud som
> tilltalar fler tittare". Jo säkert...

Ja, just nu är det innebandy på Tv4 sport. Med lite tur kanske det blir spökboll eller skeppsbrott senare...

BigPhil skrev:
>.... på Eurosport2 visar de Pilkastning.
>
> Suck...

suck... det heter Dart. ;-)

/fd dartspelare

ja, tv4 sport visar ju även idol 2007 och antikdeckarna, när de inte visar en tablå då, det är ju hemskt mycket sport över det. så vetefan om ja inte hellre ser snooker o pilkastning när jag kollar på en sportkanal än saker som inte har nån som helst anknytning till sport.

thedanne skrev:
> Nu skämtar vi inte om snooker här va! Har ni
> provat?? ne just de...

Kim Hartman som stadsminister! Eller ännu hellre: Inför monarki på riktigt, och Kim som kung ;-D

Roberto Vacchis svar (ställd under "Roberto Vacchi live" i göteborg för ett par år sen) på frågan varför det inte sändes Giro d'Italia-sammandrag på kvällarna:

"Jo, för då måste vi visa Snooker där Kim Hartman kan hålla käften en hel 3-timmarssändning."
(viss glimt i ögat kunde dock anas)

Och där är jag beredd att geniförklara Roberto Vacchi. =) Han och Anders Adamson måste vara de bästa kommentatorerna som pratat i svensk tv Kim Hartman är också bra , inget tvivel om det men att kunna sitta framför tv´n alla dagar till livesändnigarna på både Girot och Touren utan att bli trött på vad som sägs måste borga för att det är hög kvalitet och god underhållning!

Och sedan cykel, snooker, tennis, dart, K1, extremsporter byttes ut mot fotboll, fotboll, fotboll, fotboll, lite handboll, tenn.. förlåt fotboll, American gladiators -87, en statisk tv-tablå samt rullande text om att det inte finns några nyheter för tillfället, har mitt sportintresse sjunkit, mitt cykelintresse sviktat (dock starkt fortfarande) och mitt fötroende för tv4 är nere på noll. SVT-sporten är oj så starka om man bortser från sportsoffan eller morgonsoffan eller vad det heter... Varför skall det finnas så många tyckare som inte tar fram lösningar?? Kan inte de få finnas på bloggar som man måste gå till och söka upp? Ingen kommer då läsa detta dravel.

så.
/booberg

thedanne skrev:
> Nu skämtar vi inte om snooker här va! Har ni
> provat?? ne just de...

Inte jag, men jag anser INTE att en kanal som har "sport" i sitt namn ska visa Snooker. Säkert jävligt svårt att spela men det är ju inte en sport. :-D

Såg för ett tag sedan att de visade även poker... >:-O

P

Senast redigerad av en moderator:
Super Ingo skrev:
> BigPhil skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >.... på Eurosport2 visar de Pilkastning.
> >
> > Suck...
>
> suck... det heter Dart. ;-)
>
Allvarligt? Det visste jag inte. På engelska heter det ju Darts. Har spelat en del själv men det är ju för f## ingen sport!

:-D

>
> /fd dartspelare

BigPhil skrev:
> Super Ingo skrev:
> -----
> > BigPhil skrev:
> >
>
> > -----
> > >.... på Eurosport2 visar de Pilkastning.
> > >
> > > Suck...
> >
> > suck... det heter Dart. ;-)
> >
> Allvarligt? Det visste jag inte. På engelska
> heter det ju Darts. Har spelat en del själv men
> det är ju för f## ingen sport!
>
> :-D
>
> >
> > /fd dartspelare

http://www.rsc-sw-scotland.ac.uk/project_pages/docfiles/sport_fitness/Definition of Sport.doc

Tillbaka
Topp